του Αχιλλέα Ροδίτη
Το έχουμε γράψει κατ’ επανάληψη και διαδοχικά τα τελευταία τρία χρόνια, ότι το κομμάτι με τις κορύνες στην είσοδο της «111» από την πλευρά της Πάτρας, περίπου στο ύψος της Καλλιθέας, αμέσως μετά την Οβρυά, είναι στην ίδια ακριβώς κατάσταση, χωρίς την παραμικρή παραλλαγή, εδώ και επτά τουλάχιστον χρόνια!
Οι κορύνες τέθηκαν στην απότομη και επικίνδυνη στροφή, το 2016, όταν τότε ξεκίνησε το έργο συντήρησης της «111», δηλαδή της επαρχιακής οδούς Πατρών – Τριπόλεως, ένα έργο που είχε ενταχτεί στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, με συνολικό προϋπολογισμό περίπου τεσσερισήμισι εκατομμύρια ευρώ (4,5 εκατ. ευρώ)!
Η συγκεκριμένη στροφή ήταν επικίνδυνη λόγω κλίσης αλλά το πρόβλημα είχε επιδεινωθεί εξαιτίας αλλοίωσης του εδάφους που είχε προκαλέσει σειρά από τούμπια και καθιζήσεις στο οδόστρωμα και υψομετρικές διαφορές σε ορισμένα σημεία που έκαναν την κατάσταση ακόμα πιο δύσκολη, αφού επρόκειτο για τμήμα που εγκυμονούσε αυξημένο κίνδυνο για οδηγούς κι επιβάτες διερχόμενων οχημάτων.
Έτσι, οι κορύνες ήρθαν να δώσουν μια ενδιάμεση λύση, υποτίθεται… προσωρινή, έως ότου ολοκληρώνονταν τα έργα συντήρησης και πλήρους αποκατάστασης του δρόμου. Όμως, στα χρόνια που μεσολάβησαν τίποτα απολύτως δεν άλλαξε στο συγκεκριμένο σημείο. Το μόνο που θα ‘λεγε κανείς πως άλλαξε, είναι ότι η κατάσταση χειροτέρεψε, αφού και οι ανωμαλίες στο έδαφος και στο οδόστρωμα διογκώθηκαν, αλλά και πολλές κορύνες ξεχαρβαλώθηκαν και κυρίως η σήμανση πάλιωσε, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για το πόσο προσεχτικότεροι θα έπρεπε να είναι οι οδηγοί.
Είναι κάτι που επιβεβαιώνεται από τις υψηλές ταχύτητες που αναπτύσσουν ακόμα και διερχόμενοι από τις στενές λωρίδες με απότομες κλειστές στροφές, που διαμορφώνουν οι κώνοι.
Κάτοικοι από την Καλλιθέα, κυρίως, αλλά και από την Χαλανδρίτσα, που χρησιμοποιούν καθημερινά την οδό, θέτουν για άλλη μία φορά επιτακτική το ερώτημα, αν υπάρχει σχέδιο αποκατάστασης του συγκεκριμένου τμήματος του δρόμου.
Όπως, επίσης, αν υπάρχει αντίστοιχο πλάνο και για περαιτέρω τμήματα της «111» που ναι με βελτιώθηκαν με τα έργα του 2016, όμως με την πάροδο των ετών και λόγω έλλειψης συστηματικής φροντίδας και συντήρησης, παρουσίασαν ξανά προβλήματα.