Ένα σύντομο ταξίδι μας απ’ την Πάτρα στην Αθήνα με επιστροφή, μας κόστισε 23,6 ευρώ. Αν συνυπολογίσεις το κόστος της βενζίνης, θέλεις ένα κατοστάρικο πήγαιν’ έλα, χωρίς μάλιστα να «κόβεις» βόλτες εντός Αθηνών, πολύ περισσότερο Αττικής.
…Με τόσα λεφτά, η αλήθεια είναι, βγάζεις εισιτήριο μετ’ επιστροφής για την Ρώμη. Βέβαια θα θελήσεις και σ’ αυτή την περίπτωση να πας στο αεροδρόμιο (και να αφήσεις στο πάρκινγκ το αυτοκίνητο) άρα δεν τα γλιτώνεις τα λεφτά…
Η «θετική» είδηση είναι ότι τα λεφτά των διοδίων ήταν… λίγα. Διότι η «αρνητική» είδηση είναι ότι μετά τις εκλογές έρχονται νέες αυξήσεις.
Οι παραχωρησιούχοι των αυτοκινητόδρομων κάθε χρόνο έχουν βάσει νόμου το δικαίωμα να αναπροσαρμόζουν τις τιμές διοδίων σε συνάρτηση με τον πληθωρισμό και την αύξηση κόστους ενέργειας που ανεβάζει τον προϋπολογισμό συντήρησης των δρόμων. Και οι νέες τιμές έχουν ήδη ανακοινωθεί από αρχές του περασμένου Δεκεμβρίου του 2022. Απλά, δεν εφαρμόστηκαν κι αναμένουμε την νέα κυβέρνηση που θα προκύψει, άρα και τον νέο Υπουργό Μεταφορών ο οποίος θα βάλει την υπογραφή του (τυπικό είναι το ζήτημα) στις αυξήσεις.
ΑΠΟ 23,60 ΠΑΜΕ ΣΤΑ 26,40 ΕΥΡΩ…
Έτσι, ξεκινώντας το ταξίδι θα πληρώνεις:
Στην Πάτρα 2,50 ευρώ (αντί 2,30 ευρώ).
Στα επόμενα διόδια θα δίνεις 3,70 ευρώ (αντί 3,30),
στο Κιάτο 2,60 ευρώ αντί (2,30 ευρώ),
στην Κόρινθο 2 ευρώ «στρογγυλά» (αντί για 1 ευρώ και 80 λεπτά) και
στην Ελευσίνα 2,40 ευρώ (αντί για 2 ευρώ και 10 λεπτά).
Μιλώντας με ποσοστά οι αυξήσεις θα είναι: στο Ρίο 8,6%, μετά το Αίγιο 12,1%, στο Κιάτο 13%, στην Κόρινθο 11,1%, στην Ελευσίνα 14,2%. Και φυσικά τα ίδια χρήματα θα δίνεις επιστρέφοντας, άρα το κόστος μετ΄ επιστροφής θα είναι 26,40 ευρώ . θα πεις… «δεν είναι τίποτα, μόλις 2 ευρώ και 80 λεπτά».
ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΚΑΡΤΑΣΚΑΙ ΚΕΡΜΑΤΩΝ
Αξιοσημείωτη είναι και η προσπάθεια ολοένα και περισσότεροι οδηγοί να χρησιμοποιούν τις λωρίδες με κέρματα ή και τον εναλλακτικό τρόπο να πληρώνουν διόδια με χρεωστική κάρτα. Άλλωστε αυτό είναι από τα βασικά ενημερωτικά μηνύματα που κυριαρχούν στις ηλεκτρονικές πινακίδες κατά την διάρκεια του ταξιδιού. Επίσης αξιοσημείωτο είναι ότι στους διαδρόμους των διοδίων θα συναντήσεις «πράσινο» σε ένα ή το πολύ δύο διαδρόμους με υπαλλήλους, στη διάρκεια της μέρας, και σίγουρα μόνο έναν στη διάρκεια της νύχτας.