Το TikTok αποτελεί τη βασική πηγή ενημέρωσης για τους νέους της Gen Z, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα που πραγματοποίησε το Pew Research Center και η οποία δείχνει ότι οι νεαροί ενήλικες δεν είναι σε καμία περίπτωση διατεθειμένοι να πληρώσουν για να διαβάσουν ειδήσεις.
Σύμφωνα με έρευνα του Σεπτεμβρίου στις ΗΠΑ, το 14% των νεαρών ενηλίκων λαμβάνει τακτικά ειδήσεις από το TikTok, ποσοστό που το 2020 δεν ξεπερνούσε από 3%. Ανάμεσα στα άτομα ηλικίας 18 έως 29 ετών, το αντίστοιχο ποσοστό έχει εκτοξευθεί από το 9% στο 32%.
Παρόλα αυτά, αυτές οι «ειδήσεις» στο TikTok σπανίως προέρχονται από κυρίαρχα μέσα ενημέρωσης όπως η Washington Post ή το NBC News -τα οποία μάλιστα προσπαθούν να δημιουργήσουν κοινό και από εκεί.
Όπως αναφέρει το Business Insider, σύμφωνα με μελέτη του Αυγούστου από ερευνητές στο πανεπιστήμιο Northwestern, ο αλγόριθμος συστάσεων της εφαρμογής σπανίως ωθεί τους χρήστες προς αυτούς τους λογαριασμούς. «Δεν βρίσκουμε σχεδόν κανένα στοιχείο έκθεσης σε ειδήσεις για λογαριασμό του TikTok», αναφέρει μεταξύ άλλων η μελέτη.
Αντίθετα, οι νέοι στο TikTok μαθαίνουν για το τι συμβαίνει μέσω άλλων πηγών, όπως οι λογαριασμοί με σχόλια, οι μη ειδησεογραφικοί influencer που ασχολούνται περιστασιακά με γεγονότα της επικαιρότητας που γίνονται mainstream, ή και από αναρτήσεις που κάνουν άτομα που υποτίθεται ότι έχουν βίντεο από έκτακτα γεγονότα, όπως πόλεμοι ή ταραχές.
Στη ροή του TikTok δεν γίνεται ιδιαίτερη διάκριση ανάμεσα στις αναφορές των μέσων ενημέρωσης και των influencer, γεγονός που σύμφωνα με το δημοσίευμα αποτελεί έναν χαοτικό εκδημοκρατισμό, που είναι σχεδιασμένος. Ωστόσο, εκπρόσωπος της TikTok δήλωσε στο Business Insider πως όταν πρόκειται για την αστυνόμευση παραπληροφόρησης και την προώθηση περιεχομένου, η εταιρεία αντιμετωπίζει όλους τους λογαριασμούς το ίδιο.