ρεπορτάζ: του Αχιλλέα Ροδίτη
Την ώρα που τα καύσιμα έχουν φτάσει στα ύψη και σε απαγορευτικά επίπεδα και ενώ οι ιδιοκτήτες ΤΑΞΙ υπέμειναν τα μέτρα της πανδημίας, ουδεμία οικονομική ενίσχυση υπήρξε από την πολιτεία τον κλάδο!
Ούτε καν μια επιστρεπτέα…
Ούτε καν μια πρόβλεψη επιδότησης, μέσω ΕΣΠΑ…
ΚΟΝΤΡΑ ΣΤΗΝ Π.Δ.Ε: Σφοδρές “βολές” Απ. Κατσιφάρα κατά της Περιφερειακής Αρχής
Σε πολιτικό επίπεδο, τον “χορό” της αντίδρασης σέρνει ο πρώην Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας Απόστολος Κατσιφάρας επιρρίπτοντας ευθύνες στην ΠΔΕ για “αδράνεια” στο θέμα. Συγκεκριμένα σε δήλωση του:
“‘”Ξύπνησε’, ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ, από τον λήθαργο του παρατηρητή η Περιφερειακή Αρχή και φιλοτιμήθηκε να καλέσει τον κλάδο των ΤΑΞΙ. Την ΔΕΥΤΕΡΑ ο Περιφερειάρχης κάλεσε για συζήτηση τους ιδιοκτήτες των ΤΑΞΙ, αναφορικά με τις επιπτώσεις στον χώρο από τις συνεχείς ανατιμήσεις καθώς και τα προβλήματα στη μεταφορά των μαθητών.
Η πρωτοβουλία της παράταξής μας φαίνεται να αφύπνισε την Περιφερειακή Αρχή, εφόσον την Τετάρτη συζητείται στο Περιφερειακό Συμβούλιο το θέμα της ακρίβειας και πρέπει τουλάχιστον να δείξει ότι το θέμα τον απασχολεί. Πρώτα όμως και για μεγάλο χρονικό διάστημα υποτίμησαν και υποβάθμισαν το φαινόμενο των συνεχών ανατιμήσεων και της αισχροκέρδειας στον κλάδο των καυσίμων και τώρα τρέχουν να καλύψουν το κενό από την αδιαφορία τους. Σήμερα η κατάσταση στον τομέα των καυσίμων στην Χώρα έχει ξεφύγει από κάθε όριο:
10 Μαρτίου 2022
Τιμές αμόλυβδης ανά λίτρο 2,138 Τιμές πετρελαίου κίνησης 2,058 ανά λίτρο
10 Οκτωβρίου 2021
Τιμές αμόλυβδης ανά λίτρο 1,740 Τιμές πετρελαίου κίνησης 1, 475 ανά λίτρο
Η συνάντηση με τους ιδιοκτήτες ΤΑΞΙ που σηκώνουν το Γολγοθά τους είναι χρήσιμη, αρκεί η Περιφερειακή Αρχή να έχει επεξεργαστεί ένα σχέδιο μέσα από τα οικονομικά εργαλεία και τα προγράμματα ΕΣΠΑ που με ευθύνη της διαχειρίζεται η ίδια η περιφέρεια.
Παράλληλα, πρέπει να δοθεί λύση στον τομέα της μεταφοράς των μαθητών αφού οι διαγωνισμοί είχαν γίνει με άλλες τιμές στα καύσιμα και τώρα οι μεταφορείς αδυνατούν να σηκώσουν το βάρος των αυξήσεων.
Ας διδαχθεί όμως, από τα λάθη της και τις αστοχίες στην διαχείριση του προγράμματος για την στήριξη των ΜΜ επιχειρήσεων λόγω Covid 19 , όπου αποκλείστηκε η συντριπτική πλειοψηφία των δικαιούχων και τα χρήματα πήγαν σε λίγους . Ας επεξεργαστεί απλές λύσεις με σκοπό να βοηθήσει πολλούς και κυρίως τους πληττόμενους κλάδους.
Εμείς θα είμαστε εδώ, με υπεύθυνη, κριτική στάση και θα διεκδικούμε για τον τόπο μας και τους ανθρώπους μας”.
ΤΙ ΛΕΝΕ ΟΙ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΙ ΙΔΙΟΚΤΗΤΩΝ ΤΑΞΙ
ΝΤΙΝΟΣ ΤΖΟΥΒΕΚΑΣ | Πρόεδρος «ΡΑΔΙΟ-ΤΑΧΙ ΠΑΤΡΑΣ 18300»
“Μας εγκατέλειψαν. Δεν προβλέφθηκε τίποτα για εμάς, όταν κληθήκαμε να λάβουμε δύσκολα μέτρα εις βάρος της εργασίας μας. Αλλά το αντάλλαγμα ήταν η εγκατάλειψη. Και τώρα, η αύξηση στα καύσιμα, που καθιστά ασύμφορο πια το επάγγελμα μας”, δηλώνει στο aigiovoice.gr ο Πρόεδρος της εταιρείας “Ράδιο ΤΑΧΙ Πάτρας 18300”, Ντίνος Τζουβέκας.
ΠΑΝΟΣ ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΣ | Πρόεδρος Ιδιοκτητών ΤΑΞΙ Αιγιάλειας
Οξύ είναι το πρόβλημα των ιδιοκτητών ΤΑΞΙ και στην Αιγιάλεια. “Είμαστε 130 οχήματα στον Δήμο μας και ήδη υπάρχουν πολλοί συνάδελφοι που είναι κοντά στο να τραβήξουν… χειρόφρενο. Και ήδη έχουν αναζητήσει μεροκάματα και σε άλλες δουλειές. Από οικοδομή μέχρι και στον αγροτικό τομέα”, τονίζει ο Πρόεδρος των Ιδιοκτητών των ΤΑΞΙ στην περιοχή της Αιγιάλειας, Πάνος Αγγελόπουλος.
Σημειώνει ότι όλα αυτά συμβαίνουν επειδή οι Ταξιτζήδες πέρασαν μια τρομακτικά δύσκολη περίοδο με τα περιοριστικά μέτρα, χωρίς να εισπράξουν ούτε μία επιστρεπτέα ή άλλη οικονομική ενίσχυση από το κράτος.
“Είμαστε εξαφανισμένοι από παντού. Μας ξέχασαν εντελώς”, επισημαίνει. Και θυμίζει:
“Θυμάστε τότε που έπρεπε να μπαίνει μόνο ένας πελάτης στο ΤΑΞΙ; Ποιος μας τα πλήρωσε αυτά; Κανείς. Και ποιος μας βοηθά τώρα για την ακρίβεια στα καύσιμα, στα λάδια, στα service των αυτοκινήτων; Πάλι, κανείς”!
Υπογραμμίζει με νόημα ότι τώρα με την τιμή των καυσίμων στα… ύψη, “σκεφτόμαστε πλέον να κάνουμε και κούρσα”. Και εξηγεί ότι το ελάχιστο κόμιστρο των 3,50 ευρώ, δεν αντιπροσωπεύει τα έξοδα με τα “καλημέρα” της λειτουργίας των οχημάτων, που είναι περισσότερα από αυτό το ποσό. Εν ολίγοις, κάθε μέρα… μπαίνουμε μέσα”, τονίζει.
Απορρίπτοντας την άποψη του αρμόδιου Υπουργείου, περί του να τεθεί αύξηση κομίστρου. “Διότι και να αυξηθεί, ποιος θα μπαίνει πια στα ΤΑΞΙ; Αφού ο κόσμος δεν έχει χρήματα για να πληρώσει πιο ακριβά μια κούρσα…”, αναρωτιέται ο κ. Αγγελόπουλος.