20.7 C
Aigio
Παρασκευή, 22 Νοεμβρίου, 2024
spot_img

ΞΕΝΑ ΚΡΑΤΗ… ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΑΙ ΑΠ’ ΤΗΝ ΠΑΤΡΑ | Στη Σουηδία η «Εναλλακτική Εκπαίδευση»

του Αχιλλέα Ροδίτη

Στη Σουηδία θα βρεθούν ο ιδρυτής κ. Σάκης Ροδίτης και μέλη της Πατρινής ομάδας του ΑΣΤΟ-Επικοινωνούμε που προωθεί την ιδέα της «Βιωματικής Εναλλακτικής Εκπαίδευσης», υποστηρίζοντας πως πρόκειται για μέθοδο που εκσυγχρονίζει τον τρόπο μετάδοσης γνώσης στα παιδιά, κάνοντάς τον πιο αποτελεσματικό.

Όπως έχουμε ξαναγράψει, αν και η συγκεκριμένη ομάδα δεν έχει τύχει της ανάλογης «αγκαλιάς» που θα έπρεπε, εν τούτοις συναντά την ακριβώς αντίθετη στάση από ξένα κράτη. Γαλλία, Ισπανία, Βέλγιο και άλλες χώρες, τους καλούν για να αντλήσουν στοιχεία και εξηγήσεις όσον αφορά την πρωτοποριακή μέθοδο διδασκαλίας, με σκοπό να εξετάσουν το ενδεχόμενο  ένταξης στοιχείων της μεθόδου στην δική τους Μέση Εκπαίδευση.

Οι δε προσκλήσεις δεν γίνονται από συλλόγους ή σωματεία που κινούνται στη «σφαίρα» του εθελοντισμού, μόνο, αλλά ακόμα και από τα εγχώρια υπουργεία Παιδείας. Και σειρά, τώρα, για μια αντίστοιχη πρόσκληση, είχε το κράτος της Σουηδίας.

Τι είναι η «Εναλλακτική Εκπαίδευση»

Αλλά, τι είναι η «Βιωματική Εναλλακτική Εκπαίδευση»; Η μέθοδος επενδύει σε τρόπους που διασφαλίζουν ότι η πληροφορία μεταδίδεται και γίνεται κτήμα, λειτουργώντας αντίθετα από την λογική της αποστήθισης. Ζητούμενο είναι η μόνιμη κατάκτηση της γνώσης για τον αποδέκτη, δηλαδή, τον μαθητή. Και αυτό επιτυγχάνεται μέσα από την βιωματική διαδικασία μαθήματος, εμπνευστής της οποίας είναι ο Μαθηματικός Σάκης Ροδίτης ο οποίος εδώ και χρόνια εφαρμόζει (εθελοντικά) αυτή την μέθοδο σε παιδιά της πόλης, έχοντας μαζί με τους συνεργάτες και συνοδοιπόρους του, να επιδείξει απτά αποτελέσματα.

Ο ίδιος, στο μήνυμά του, προειδοποιεί ότι: «αν δεν δημιουργήσουμε ένα κίνημα για μια αλλιώτικη, σύγχρονη εκπαίδευση, που να σέβεται τις ανάγκες των παιδιών και της κοινωνίας, θα ζήσουμε ακόμα δυσκολότερες στιγμές. Στην εποχή της διαδικτυακής μετάδοσης της πληροφορίας, εμείς πρέπει να απαντήσουμε την Βιωματική – Εναλλακτική Εκπαίδευση. Διότι, οι μαθητές σε μεγάλο αριθμό, δεν μαθαίνουν να διαβάζουν, να ερευνούν, δεν μαθαίνουν μαθηματικά, δεν αποκτούν κριτική σκέψη, δεν μαθαίνουν να συνεργάζονται… Μαθαίνουν απλά να αποστηθίζουν»!

Σχετικά άρθρα

- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img

Δείτε ακόμα