20.7 C
Aigio
Παρασκευή, 22 Νοεμβρίου, 2024
spot_img

ΑΧΑΪΑ – ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ ΨΥΧΟΛΟΓΩΝ: Ελάχιστοι οι Ειδικοί στα σχολεία

από εφημερίδα Πολιτεία

Πόσοι είναι οι ψυχολόγοι στα σχολεία; Αυτό θα ήταν ένα ερώτημα καθοριστικής σημασίας αν η απάντησή του παρέπεμπε στην ύπαρξη μιας οργανωμένης δομής που θα διασφάλιζε την ουσιαστική παρουσία ψυχολόγων στο χώρο της Παιδείας. Επειδή όμως αυτό δεν συμβαίνει και επειδή οι ψυχολόγοι υποχρεώνονται να κάνουν μια απλή… «περαντζάδα», διότι έχουν πολλά σχολεία να επισκεφθούν σε λίγο χρόνο, επί της ουσίας δεν υφίσταται η δομή και δεν έχει το επιθυμητό αποτέλεσμα. Άρα όταν συζητάμε για έξαρση της βίας στα παιδιά, για εποχή που ελλοχεύει κινδύνους και αυτό καθιστά αναγκαία την ψυχολογική στήριξη των μαθητών, τότε συνειδητοποιούμε πως σε αυτόν τον τομέα, δηλαδή στο κομμάτι «ψυχολόγοι στα σχολεία», είμαστε σε εμβρυακό στάδιο! Όλα αυτά, βέβαια, απασχολούν έντονα και σε τοπικό επίπεδο. Άλλωστε το ζήτημα θίχτηκε αισθητά στην ημερίδα που διοργάνωσε η «Πολιτεία» μαζί με την Π.Δ.Ε., την προηγούμενη εβδομάδα, στην «Αγορά Αργύρη».

ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ ΣΕ ΑΛΛΟ ΣΧΟΛΕΙΟ…

Χωρίς τίτλο
Η Κοινωνική Λειτουργός που έκανε την αποκάλυψη για το πόσοι Ψυχολόγοι & Κοιν. Λειτουργοί απασχολούνται σε σχολεία

Μία γυναίκα Κοινωνική Λειτουργός που παρακολουθούσε τη συζήτηση μαζί με τον σύζυγό της και τα δύο τους παιδιά, (ένθετη φωτογραφία), αποφάσισε να παρέμβει διά μικροφώνου για να κάνει την αποκάλυψη που αποσβόλωσε τους πάντες στην αίθουσα. Ότι, δηλαδή, ένας κοινωνικός λειτουργός ή ένας ψυχολόγος καλούνται να επισκεφθούν 5 σχολεία την βδομάδα, δηλαδή, ένα τη μέρα! Κι αν υπολογίσεις συνολικά τα σχολεία που υπάρχουν, τότε συνειδητοποιείς πως ο επιστήμονας θα ξαναβρεθεί στο ίδιο σχολείο μετά από πολύ καιρό. Άρα, αν υποθέσουμε ότι εντοπίζει ένα περιστατικό και θέλει να συνδράμει, θα το ξαναδεί… όταν θα ‘χει ξανά την ευκαιρία… «Συνεπώς, τι να προλάβεις και πώς θα υπάρξει αποτέλεσμα;», ήταν το ερώτημά της συγκεκριμένης γυναίκας η οποία κατέστησε σαφές ότι η δομή «ψυχολόγοι στα σχολεία» υπάρχει περισσότερο για τους… τύπους, παρά για την ουσία. Αφού ένας κοινωνικός λειτουργός ή ένας ψυχολόγος είναι προφανές ότι αν δεν έχει καθημερινή επαφή και ενασχόληση είναι αδύνατο να εντοπίσει περιπτώσεις, να ασχοληθεί μαζί τους, να ελέγξει την κατάσταση, να δώσει λύσεις σε προβλήματα.

ΕΜΜ. ΣΟΥΡΗΣ: «Η Π.Δ.Ε. μπορεί να συντονίσει»

Εμμ. Σουρής

Την κατάσταση περιέγραψε με ακόμα πιο γλαφυρό τρόπο ο Ειδικός Ψυχοθεραπευτής Phd(c), Mph Ψυχολόγος και Master of Public Health Εμμανουήλ Σουρής, (φωτογραφία κάτω), ο οποίος έβαλε κι άλλη παράμετρο στο ζήτημα λέγοντας πως «είναι απαραίτητο κάθε ψυχολόγος που ασχολείται με παιδιά πρέπει να έχει μία εξειδίκευση. Δε σημαίνει ότι όποιος είναι ψυχολόγος μπορεί να πάει στα σχολεία».

Ο κ. Σουρής μίλησε με συναισθηματική φόρτιση, λέγοντας πως «έχουμε φτάσει ήδη στα βράχια» και προβλέποντας ότι «σε λίγο θα δούμε παιδιά να σκοτώνονται και τότε θα ξυπνήσουμε από τον λήθαργο και θα αντιληφθούμε το μέγεθος της ζημιάς που έχει ήδη γίνει και απλώνεται». Έθεσε όμως το ερώτημα: «Πώς θα ενδυναμωθεί η ψυχική υγεία στο εκπαιδευτικό σύστημα, αν δεν γίνει σωστή προαγωγή υγείας στα σχολεία;».

Τονίζοντας ότι «υπάρχει ελπίδα», αρκεί να υπάρξει «σωστός συντονισμός, εθνικά αλλά και τοπικά, με μια κουλτούρα συνεργασίας και με επαρκή επιστημονική προσέγγιση». Διευκρίνισε όμως ότι αυτή η προσέγγιση θα πρέπει να είναι οργανωμένη και σταθερή, όχι αποσπασματική όπως συμβαίνει σήμερα. «Υπάρχει Παρατηρητήριο στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας που μπορεί να συντονίσει αυτή την προσπάθεια και σειρά δράσεων και προγραμμάτων που αν υλοποιηθούν, αλλά μέσα από το σχολείο, θα έχουμε θετικά αποτελέσματα και αλλαγές σε όλο αυτό που βιώνουν σήμερα τα παιδιά μας», υπογράμμισε ο κ. Σουρής.

Σχετικά άρθρα

- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img

Δείτε ακόμα