Συνάντηση εργασίας είχε, χθες, ο Δήμαρχος της Πάτρας Κώστας Πελετίδης με την Υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδια για τις Μεταφορές, Χριστίνα Αλεξοπούλου, στο υπουργικό της γραφείο στην Αθήνα.
Να σημειωθεί ότι η συνάντηση έγινε κατόπιν …πολλών και αλλεπάλληλων αιτημάτων του κ. Πελετίδη. Με σκοπό, όπως ο ίδιος είχε γνωστοποιήσει, να θέσει επί τάπητος κάποια αιτήματα που η ικανοποίησή τους από το Υπουργείο είναι απαραίτητη για την εφαρμογή του Σχεδίου Βιώσιμης Κινητικής Ανάπτυξης του Δήμου, που προβλέπει σειρά παρεμβάσεων και δράσεων για την επίλυση του κυκλοφοριακού.
Μεταξύ αυτών, τη δρομολόγηση mini bus στο κέντρο της Πάτρας, ακόμα όμως και να την επαναλειτουργία, (μετά έναν αιώνα), τραμ στην πόλη (αφού σχετική Μελέτη υπάρχει έτοιμη κι ολοκληρωμένη στα συρτάρια του Δήμου από το 2003). Φυσικά πρώτιστο θέμα συζήτησης ήταν και η πλήρης υπογειοποίηση του νέου σιδηρόδρομου της Πάτρας, όπως ζητά η δημοτική αρχή, προκειμένου να μην διχοτομηθεί η πόλη μέσω μιας επίγειας σιδηροδρομικής γραμμής.
Οι πληροφορίες όμως αναφέρουν ότι ο Δήμαρχος Πατρέων δεν έφυγε ικανοποιημένος διότι δεν εισέπραξε δεσμεύσεις.
Σε δήλωσή της σχετικά με τη συνάντηση, η Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών τόνισε:
«Συζητήσαμε, σήμερα, με τον Δήμαρχο Πατρέων την εξέλιξη σειράς έργων περιφερειακής και εθνικής εμβέλειας, τα οποία εκτελούνται στην Πάτρα και την ευρύτερη περιοχή. Η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη εργάζεται σκληρά και μεθοδικά, σε ολόκληρη τη χώρα, σε συνεργασία με την Τοπική Αυτοδιοίκηση και τους κοινωνικούς φορείς, για την πρόοδο, την ανάπτυξη και τη βελτίωση της ποιότητας ζωής όλων των πολιτών».
Αναλυτικότερα, κατά τη συνάντηση η Υφυπουργός ενημέρωσε τον Δήμαρχο ότι ο αυτοκινητόδρομος Πατρών – Πύργου, έργο προϋπολογισμού 295 εκατ. ευρώ, έχει ολοκληρωθεί σε ποσοστό 42% και αναμένεται να αποδοθεί στην κυκλοφορία στο σύνολό του το 2025, σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα. Παράλληλα, υλοποιούνται για τον Δήμο Πατρέων αντιπλημμυρικά έργα κατάντι του νέου αυτοκινητοδρόμου σε πέντε περιβαλλοντικά αδειοδοτημένες θέσεις και έργα ενίσχυσης – αποκατάστασης τεχνικών ανοίγματος μεγαλύτερου των 6 μέτρων (γέφυρες, κάτω διαβάσεις) σε δύο θέσεις, ενώ έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες για άλλες δύο.
Σε εξέλιξη, βρίσκονται, επίσης:
- Δράσεις προώθησης της Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας. Στο πλαίσιο του προγράμματος «Φορτίζω Παντού», παρέχεται η δυνατότητα στον Δήμο Πατρέων να λάβει χρηματοδότηση από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για την εγκατάσταση και διασύνδεση δημοσίως προσβάσιμων σημείων επαναφόρτισης, από το Ταμείο Ανθεκτικότητας και Ανάκαμψης. Επιπλέον, η προμήθεια ηλεκτρικών λεωφορείων μπορεί να χρηματοδοτηθεί από κονδύλια ύψους 100 εκατ. ευρώ, τα οποία προβλέπει ο Ευρωπαϊκός Κανονισμός ΕΚ 1370 2007 για την περιφέρεια.
- Οι εργασίες καθημερινής διαχείρισης, λειτουργίας και συντήρησης του έργου ύδρευσης της Πάτρας από τους ποταμούς Πείρο – Παραπείρο και η κατασκευή δικτύων ύδρευσης για την υδροδότηση των υπόλοιπων οικισμών της Βορειοδυτικής Αχαΐας. Επιπλέον, υπεγράφη συμπληρωματική σύμβαση για τα δίκτυα ύδρευσης σε περισσότερους οικισμούς του Δήμου Πατρέων, καθώς και η κατασκευή φωτοβολταϊκού πάρκου, το οποίο θα χρησιμοποιηθεί για τη λειτουργία του διυλιστηρίου και του φράγματος Πείρου – Παραπείρου. Ο συνολικός προϋπολογισμός των έργων είναι 24.300.000 (με ΦΠΑ) και αναμένεται να ολοκληρωθούν εντός του 2026.
- Η ενεργειακή αναβάθμιση του Πανεπιστημιακού Γενικού Νοσοκομείου Πατρών, στο Ρίο, προϋπολογισμού 6.429.509,53 ευρώ (με ΦΠΑ), κατά την οποία η λειτουργία του νοσηλευτικού ιδρύματος συνεχίζεται απρόσκοπτα και καταβάλλεται κάθε δυνατή προσπάθεια ώστε να υπάρξει η ελάχιστη δυνατή διαταραχή στις παρεχόμενες υπηρεσίες του.
- Δράσεις ενεργειακής αναβάθμισης, εξοικονόμησης ενέργειας και αξιοποίησης Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΑΠΕ) στο Γενικό Νοσοκομείο Πατρών «Ο Άγιος Ανδρέας», προϋπολογισμού 4.466.299,21 ευρώ (με ΦΠΑ).
- Οι εργασίες ολοκλήρωσης της υδροδότησης οικισμών, αποκατάστασης αποκοπτόμενων προσβάσεων της παράκαμψης της εθνικής οδού και της υφιστάμενης γέφυρας στη θέση «ΜΠΟΥΛΜΠΕΡΙ», προϋπολογισμού 6.130.000 ευρώ (με ΦΠΑ), οι οποίες ολοκληρώνονται ως το τέλος του 2024.
- Η διαδικασία ανάθεσης μελέτης, για την ωρίμανση του έργου ανέγερσης Νηπιαγωγείου και Δημοτικού Σχολείου στον Άγιο Βασίλειο Ρίου.
- Διαγωνισμός με τη διαδικασία ανταγωνιστικού διαλόγου για την κατασκευή της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Ρίο – Νέος Λιμένας Πατρών, μήκους 11 χιλιομέτρων και προϋπολογισμού 591.480.000 ευρώ (με ΦΠΑ).
- Εργασίες βαριάς συντήρησης του μετρικού δικτύου της ευρύτερης περιοχής της Πάτρας που εξυπηρετεί τον Προαστιακό. Ταυτόχρονα γίνεται επανασχεδιασμός των δρομολογίων του Βόρειου κλάδου.
- Οι προβλεπόμενες ενέργειες για την κατακύρωση της σύμβασης ΣΔΙΤ περί κατασκευής του νέου μεγάρου της Αστυνομικής Διεύθυνσης Αχαΐας. Η περίοδος κατασκευής θα είναι 2 έτη και λειτουργίας – συντήρησης 28 έτη, με εκτιμώμενο κόστος κατασκευής 17.164.488 ευρώ, πλέον ΦΠΑ.
- Ο εκσυγχρονισμός και η αποκατάσταση των τεχνικών προβλημάτων που έχουν εντοπιστεί στο κατάστημα κράτησης στον Άγιο Στέφανο, προϋπολογισμού 2.810.000 ευρώ (με ΦΠΑ), που αναμένεται να ολοκληρωθούν ως τις αρχές του 2025.