«Αυτό προσπαθούμε να πετύχουμε», ήταν η απάντηση του Δημάρχου Δυτικής Αχαΐας κ. Γρηγόρη Αλεξόπουλου στο ερώτημα που του θέσαμε αναφορικά με την ανάγκη ο προαστιακός να συνδέσει σταθερά την Πάτρα με την Κ. Αχαΐα. Δείχνοντας έτσι ότι η στόχευση είναι να συμβεί το αυτονόητο, δηλαδή, δύο περιοχές που έχουν πολλά κοινά και πληθυσμό που επιθυμεί να μετακινείται εναλλάξ, χρειάζεται μία γρήγορη, μόνιμη και ασφαλή σιδηροδρομική διασύνδεση.
Και μέσα από αυτήν θα επιτευχθεί σε μεγάλο βαθμό και η τοπική ανάπτυξη αφού πλήθος νέων, ειδικά τις καλοκαιρινές περιόδους, θα μπορούν να κατακλύζουν την έδρα της Δυτικής Αχαΐας και τις πέριξ κοντινές περιοχές, κυρίως παραθαλάσσιες. Η έλλειψη τρένου αποτελεί εμπόδιο για νέους της Πάτρας. Όπως και αντιθέτως συμβαίνει για νέους της Δυτικής Αχαΐας. Και αποτελεί πλήγμα που εν έτη 2024 δύο περιοχές τόσο κοντινές και τόσο πολύ συνδεδεμένες μεταξύ τους σε πολλά επίπεδα, είναι τόσο… μακριά επειδή δεν υπάρχει τακτική μεταφορική σύνδεση.
Έτσι, η στόχευση μετά την ολοκλήρωση του εργασιών ανακατασκευής του σιδηροδρομικού δικτύου, που έχει ξεκινήσει ήδη στη νότια πλευρά της Πάτρας και αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί στις αρχές του Ιουνίου, είναι ο προαστιακός να φθάσει στην Κ. Αχαΐα. Βέβαια, αμέσως μετά την ολοκλήρωση του έργου το σίγουρο είναι ότι ο προαστιακός Πάτρας θα ξεκινήσει αλλά ως τα Καμίνια. Το θέμα, λοιπόν, είναι να εξασφαλιστεί η «εμβέλειά» του και ως την Κ. Αχαΐα. Αλλά για να συμβεί αυτό, απαιτείται να καλυφθούν ορισμένες προϋποθέσεις. Δηλαδή, το τρένο δεν έχει φθάσει μέχρι σήμερα στην Κ. Αχαΐα επειδή απαιτείται η συχνότητα διέλευσης να είναι κάθε 30 λεπτά ώστε να είναι ελκυστικό άρα και επιλέξιμο. Αλλά για να συμβεί αυτό απαιτείται καλύτερη υποδομή και επιπλέον τροχαίο υλικό.
Ο στόχος είναι η μετάβαση από Πάτρα στην Κ. Αχαΐα και αντιστρόφως να καλύπτεται στα 27 λεπτά, αφού έτσι θα υπάρχει η δυνατότητα να πραγματοποιείται ένας κύκλος διαδρομής σε 1 ώρα. Και αυτό θα επιτρέψει παράλληλα περισσότερα δρομολόγια, άρα τακτικότερη και πολύ συχνή συγκοινωνία. Με αυτά ως δεδομένα θα είναι εγγυημένη η χρήση της γραμμής, συνεπώς και η επιτυχία της που με τη σειρά της θα διασφαλίσει την διατήρηση του δρομολογίου.
Να σημειωθεί, ότι το θέμα της άφιξης του προαστιακού Πάτρας στην Κ. Αχαΐα περιμένουν διακαώς και ελεύθεροι επαγγελματίες της Δυτικής Αχαΐας με τους οποίους μιλήσαμε. Ειδικότερα οι επαγγελματίες από τον κλάδο της Εστίασης, που ξέρουν και το δηλώνουν, ότι μία σιδηροδρομική διασύνδεση των δύο περιοχών είναι ικανή να αλλάξει ριζικά τον τρόπο ζωής των πολιτών και κατ’ επέκταση την λειτουργία της τοπικής αγοράς.
ΑΧΑΪΚΗ ΠΟΛΙΤΕΙΑ