Ερώτηση για το μέλλον του έργου της σιδηροδρομικής σύνδεσης του νέου λιμανιού της Πάτρας και την υπογειοποίηση της γραμμής κατέθεσε ο πρόεδρος της Ελληνικής Λύσης Κυριάκος Βελόπουλος.
Δείτε την ερωτηση:
ΕΡΩΤΗΣΗ
Θεσσαλονίκη, 27/06/2024
Του: Βελόπουλου Κυριάκου, Προέδρου Κόμματος, Βουλευτή Β3′ Νότιου Τομέα Αθηνών
ΠΡΟΣ: Τον κ. Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών
Τον κ. Υπουργό Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών
ΘΕΜΑ: «Τι μέλλει γενέσθαι με την υπογειοποίηση της σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Ρίου – Νέου Λιμένα Πατρών – Χρηματοδοτήσεις μέσω του ευρωπαϊκού Μηχανισμού “Συνδέοντας την Ευρώπη 2021 – 2027 (CEF 2)”»
Κύριοι Υπουργοί,
Ασαφείς κι αδιευκρίνιστες παραμένουν έξι επιμέρους συμβάσεις σιδηροδρομικών έργων, όσον αφορά τη χρηματοδότησή τους, μεταξύ των οποίων συγκαταλέγεται και η εργολαβία σύνδεσης του λιμανιού της Πάτρας με το σιδηροδρομικό δίκτυο, μέσω υπογειοποιημένης γραμμής. Μεταξύ αυτών, κάποιες δυνητικά φέρεται ότι θα χρηματοδοτηθούν και κάποιες θα θεωρηθούν χαμηλής προτεραιότητας (όπως πιθανόν και η κατασκευή του προαστιακού σιδηροδρόμου στη Θεσσαλονίκη) και δε θα συμπεριληφθούν στα προς χρηματοδότηση έργα. Μεταξύ των επικρατέστερων αναδεικνύονται, μέσω δημοσιευμάτων, η ολοκλήρωση της νέας σιδηροδρομικής γραμμής Κιάτου – Πάτρας, στο τμήμα Ρίου – Νέου Λιμένα Πατρών και η σιδηροδρομική γραμμή Αλεξανδρούπολης – Ορμενίου, στον Έβρο.
Με δεδομένα όλα τα παραπάνω,
Ερωτώνται οι κ. κ. Υπουργοί:
- Τι μέλλει γενέσθαι με την υπογειοποίηση της σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Ρίου – Νέου Λιμένα Πατρών και ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα έναρξης των έργου δεδομένου ότι θα τύχει της χρηματοδότησης του ευρωπαϊκού ταμείου CEF 2;
- Ποιες έτερες συμβάσεις σιδηροδρομικών έργων εν τέλει θα χρηματοδοτηθούν από το ευρωπαϊκό ταμείο CEF 2 και με ποια ποσά;
- Ποια σιδηροδρομικά έργα θα εξαιρεθούν και δε θα χρηματοδοτηθούν από το ευρωπαϊκό ταμείο CEF 2, παρόλο που αναμενόταν ότι θα ενταχθούν στα προς χρηματοδότηση έργα, και εξαιτίας ποιων λόγων;
Ο ερωτών Βουλευτής ΒΕΛΟΠΟΥΛΟΣ ΚΥΡΙΑΚΟΣ