17.9 C
Aigio
Παρασκευή, 18 Οκτωβρίου, 2024
spot_img

ΠΑΤΡΑ – ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΟ ΓΙΑ ΓΕΡΑ ΝΕΥΡΑ: Μπλόκαραν Οθ. Αμαλίας και Κανακάρη – Τι ζητούν Τροχαία & Εμπορικός

 Η Τροχαία Πατρών είναι αποδυναμωμένη. Μόνο ένας μοτοσικλετιστής αντιστοιχεί σε κάθε βάρδια! Κατατέθηκαν προτάσεις στον Δήμο και σήμερα αύριο θα αποσταλεί και δεύτερο έγγραφο…

του Αχιλλέα Ροδίτη (από Αχαϊκή Πολιτεια)

Μπλοκαρισμένο το κέντρο της Πάτρας απ’ το κυκλοφοριακό. Κανακάρη και Οθ. Αμαλίας επιβαρύνθηκαν αφού εκεί διοχετεύεται όλη η κίνηση κι η αποδυναμωμένη από προσωπικό Τροχαία, σαν … άλλος Δαυίδ ενάντια στον Γολιάθ, προσπαθεί να «πολεμήσει» το έντονο πρόβλημα που μαστίζει το ιστορικό κέντρο της Πάτρας, μετά την έναρξη των έργων πεζοδρόμησης της οδού Μαιζώνος, από το ύψος της Αράτου.

Το κυκλοφοριακό χάος εκτοξεύτηκε απότομα. Ο Διοικητής της Τροχαίας Πατρών κ. Χρήστος Ντεμίρης δηλώνει :

1) ντεμιρης ΕΝΘΕΤΗ (1)

«Είχαμε τρεις δρόμους στην πόλη με κατεύθυνση προς Πύργο και τώρα έχουμε δύο: Την Όθωνος Αμαλίας και την Κανακάρη. Έτσι, όλη η κίνηση έχει διοχετευθεί εκεί όπου κι από πριν ήταν επιβαρυμένο το κυκλοφοριακό το οποίο έγινε ακόμα μεγαλύτερο». Πράγματι, τόσο η Όθωνος Αμαλίας, όσο και η Κανακάρη, ήταν δρόμοι «προβληματικοί». Ο μεν πρώτος έγινε μετά και την κατασκευή του ποδηλατόδρομου και το στένεμα του διαθέσιμου δρόμου για οχήματα, ενώ ο δεύτερος, εξαιτίας των πολλών διπλοπαρκαρισμένων, είναι δρόμος όπου μετ’ εμποδίων διεξαγόταν η κίνηση. Και τώρα που οι δύο δρόμοι επιφορτίστηκαν περισσότερο, επικρατεί πιο χαοτική κατάσταση!

ΤΡΟΧΑΙΑ ΧΩΡΙΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ

Η Τροχαία δεν ενισχύθηκε με προσωπικό, παρά τις τρομερά αυξανόμενες ανάγκες. Μόνο ένας μοτοσικλετιστής αντιστοιχεί σε κάθε βάρδια! «Κι αν του τύχουν κάνα δυο τροχαία, τότε θα μπλοκάρει όλη η διαδικασία», επισημαίνει ο Διοικητής της Τροχαίας Πατρών κ. Χρήστος Ντεμίρης. Δεν είναι η πρώτη φορά που περιγράφεται το πρόβλημα της αποδυνάμωσης αστυνομικών υπηρεσιών. Αστυνομικοί αποσπώνται στην Αθήνα και σε τουριστικές περιοχές, προς ενίσχυση. Ως εκ τούτου, είναι λίγο το διαθέσιμο προσωπικό. Στην Τροχαία Πατρών δεν υπάρχουν παρά ελάχιστοι μοτοσικλετιστές τροχονόμοι. Τόσο λίγοι, που σε κάθε βάρδια είναι μόλις ένας, το πολύ δύο (κι αυτό με δυσκολία). Βέβαια η επιτήρηση επικουρείται από περιπολικά. Είναι όμως προφανές ότι τέτοιου μεγέθους αλλαγές σε μια μεγαλούπολη, δεν μπορούν να αστυνομευτούν στον αναγκαίο βαθμό κι όταν οι αλλαγές αυτές δεν συνοδεύονται από μέτρα που  θα μπορούσαν να καλυτερεύσουν την κατάσταση.

ΟΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΤΡΟΧΑΙΑΣ

Την ίδια ώρα, ο Διοικητής προωθεί δύο προτάσεις. Μία προς τον Δήμο και μία προς τους οδηγούς, σε μια προσπάθεια να απαλυνθεί (όχι να λυθεί) το πρόβλημα, για να γίνει πιο διαχειρίσιμο από το υπάρχον αστυνομικό δυναμικό. Προτάσεις που επισημαίνεται απ’ τον ίδιο, ότι κανονικά δεν θα έπρεπε να γίνονται από την Τροχαία. Άλλωστε ο Διοικητής της Τροχαίας, όπως σημειώνει, δεν είναι συγκοινωνιολόγος, ούτε είναι η δουλειά του να υποβάλλει κυκλοφοριακές προτάσεις. Τονίζοντας ότι αυτά έπρεπε να είχαν γίνει προληπτικά από αρμόδιους συγκοινωνιολόγους, (πχ του Δήμου), πριν την έναρξη εργασιών. Να είχαν προβλεφθεί, δηλαδή, τα προβλήματα που θα προέκυπταν και να είχαν εξευρεθεί οι εναλλακτικές. Απλώς, η Τροχαία δέχεται τα αποτελέσματα μιας δράσης – αλλαγής. Και από τα όσα διαπιστώνονται στην πράξη καταλήγει να ζητά αλλαγές και μέτρα που θα βοηθήσουν στο έργο της και σε μια ηπιότερη κυκλοφοριακή συνθήκη.

 – ΔΥΟ ΛΩΡΙΔΕΣ ΣΤΗΝ ΑΡΑΤΟΥ

Ο κ. Ντεμίρης έχει ήδη αποστείλει προτάσεις στον Δήμο Πατρέων ζητώντας αλλαγές. Μία όμως από τις προτάσεις τους αφορούν τους ίδιους τους οδηγούς. Και αυτή είναι: «Οδηγείτε σε δύο λωρίδες στην οδό Αράτου». Πρόκειται για μια συμβουλή – οδηγία του Διοικητή της Τροχαίας, μέσω της οποίας επιδιώκεται να βελτιωθεί λίγο η κατάσταση στη ροή κίνησης οχημάτων που στρίβουν ανοδικά στην οδό Αράτου, αφού η Μαιζώνος είναι κλειστή λόγω έργων. «Αυτό που οι οδηγοί δεν έχουν κατανοήσει ακόμα και δεν έχουν συνηθίσει, είναι ότι η Αράτου έχει δύο λωρίδες κυκλοφορίας εφόσον έχει απαγορευτεί η στάθμευση. Αν αυτό το ακολουθήσουν πιστά όλοι οι οδηγοί είναι σίγουρο ότι η κίνηση θα αποκτήσει καλύτερους ρυθμούς απ’ ότι τώρα που τα οχήματα κινούνται σε μία λωρίδα», τονίζει ο ανώτερος αξιωματικός της ΕΛ.ΑΣ..

 – ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΗ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ ΣΤΗΝ ΚΑΝΑΚΑΡΗ

Επίσης, η Τροχαία Πατρών έχει ήδη στείλει έγγραφο στον Δήμο Πατρέων με συγκεκριμένες προτάσεις. Σήμερα, αύριο, όμως, αναμένεται να σταλεί και δεύτερο έγγραφο που θα περιέχει και την πρόταση για απαγόρευση στάθμευσης στην οδό Κανακάρη, στο τμήμα της από Αράτου μέχρι και Κολοκοτρώνη. Θεωρείται από τις αναγκαίες έκτακτες λύσεις για να μην μπλοκάρει ο τεράστιος όγκος οχημάτων και παρατηρείται συνεχές μποτιλιάρισμα. «Τουλάχιστον στη μία πλευρά της Κανακάρη, σε αυτό το τμήμα, θα πρέπει να μην σταθμεύουν οχήματα», σημειώνει ο κ. Ντεμίρης. Τακτική που προφανώς θα ακολουθηθεί αντιστοίχων και σε παραπέρα τμήματα της οδού, όταν τα έργα της Μαιζώνος προχωρήσουν σε αντίστοιχο ύψος.

Η ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΩΝ ΕΜΠΟΡΩΝ 

Λεωφορεία να συνδέσουν τα παρκινγκ με το κέντρο

2) Εμποροι λεωφορειο (1)

Σήμερα το ΔΣ του Εμπορικού Συλλόγου έχει νέα συνάντηση με τους αρμόδιους Αντιδημάρχους της Δημοτικής Αρχής. Έχουν ήδη κατατεθεί προτάσεις και σήμερα θα υποβληθεί και νέο “πακέτο” αιτημάτων των Εμπόρων, σε μια λογική οι επιπτώσεις των έργων να είναι όσο το δυνατόν πιο «ανώδυνες» για κατοίκους και επαγγελματίες του λιανεμπορίου.

Στο πλαίσιο αυτό και με βάση το σκεπτικό της πιο εύκολης μετακίνησης των πολιτών, άρα και της πιο ανεπηρέαστης λειτουργίας της αγοράς, η διοίκηση του Εμπορικού Συλλόγου της Πάτρας θα ζητήσει την λεωφορειακή διασύνδεση του ιστορικού κέντρου της Πάτρας με τα δημοτικά πάρκινγκ που βρίσκονται σε τρεις πλευρές της πόλης, (αμαξοστάσιο ΟΣΕ Αγ. Διονυσίου, Παπαφλέσσα «Γ. Καλεντζώτης», Νοσοκομείο «Αγ. Ανδρέας»).

«Εάν κάτι τέτοιο συμβεί, τότε πιστεύουμε ότι θα μειωθούν κατά πολύ τα αυτοκίνητα που εισέρχονται στο κέντρο και εγκλωβίζονται σε αυτό», τονίζει η πρόεδρος του Ε.Ε.Σ.Π. κα Ερμίνα Διονυσάτου. Εξηγώντας ότι οι καταναλωτές θα μπορούν να παρκάρουν το αυτοκίνητό τους στο πάρκινγκ, «ξέροντας ότι σύντομα και χωρίς καθυστερήσεις και ταλαιπωρία, θα μπορούν να βρίσκονται σε κέντρο και μετά να επιστρέψουν στο αυτοκίνητό τους». «Έτσι», υποστηρίζει, «και οι καταναλωτές θα έχουν τη διάθεση και άνεση να κατέβουν στην αγορά, αλλά και οι έμποροι να δουλέψουν αλλά και οι ίδιοι να μετακινηθούν με τον ίδιο, άνετο, τρόπο από και προς τα μαγαζιά τους.

Σχετικά άρθρα

- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img

Δείτε ακόμα