Τον μισό Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας διαπιστώθηκε πως παραβιάζουν οι οδηγοί ηλεκτρικών πατινιών, μετά από ελέγχους που πραγματοποίησε η αστυνομία στην Θεσσαλόνικη.
Οδηγούν χωρίς κράνος, «καίνε» κόκκινα φανάρια, φοράνε ακουστικά, μιλάνε στο κινητό τους τηλέφωνο, αναπτύσσουν υπερβολική ταχύτητα, ενώ σε ορισμένες περιπτώσεις σε ένα πατίνι επιβαίνουν δύο ή και τρία άτομα.
Από τους συνολικά 30 οδηγούς που εκλέχθηκαν την Δευτέρα (12/8) σε όλους εντοπίστηκαν παραβάσεις.
Τους ελέγχους πραγματοποίησαν κλιμάκια της Δημοτικής Αστυνομίας του δήμου Θεσσαλονίκης, ξεκινώντας σε πρώτη φάση μια καμπάνια ενημέρωσης, ενώ από την ερχόμενη εβδομάδα θα αρχίσουν να επιβάλλονται και τα πρώτα πρόστιμα.
ΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΣΤΗΝ ΠΑΤΡΑ
Θυμίζουμε ότι στην Πάτρα έχουν γίνει αλλεπάλληλα ρεπορτάζ αφού το πρόβλημα είναι οξυμένο στο κέντρο της πόλης. Ο δε Διοικητής Τροχαίας Πατρών κ. Χρ. Ντεμίρης έχει μιλήσει για τους κανόνες που διέπουν την οδήγηση με πατίνι αλλά φαίνεται ότι οι οδηγοί δεν συνετίζονται στην πλειονότητά τους.
ΚΑΝΟΝΕΣ ΓΙΑ ΠΑΤΙΝΙΑ, ΣΕ ΠΟΛΛΟΥΣ… ΑΓΝΩΣΤΟΙ
Αυτό που εν πολλοίς δεν τηρείται, και πολλοί χρήστες πατινιών ίσως και να αγνοούν παντελώς, είναι ότι υπάρχουν αυστηροί κανόνες που διέπουν την κυκλοφορία με το σύγχρονο ηλεκτρικό μέσο μεταφοράς. Ο οδηγός του έχει υποχρέωση να φορά κράνος και επιγονατίδες. Το βράδυ, κάτι που να φωσφορίζει, ενώ και το πατίνι πρέπει να είναι εφοδιασμένο με φώτα και κουδούνι. Επίσης, πρέπει να φέρει απαραιτήτως μαζί του την ταυτότητα του, εφόσον το μέσο δεν φέρει πινακίδες, και απαγορεύεται η μεταφορά και δεύτερου προσώπου!
Που μπορούν να κυκλοφορούν πατίνια στην Πάτρα;
Όσον αφορά το πού μπορεί κάποιος να κυκλοφορήσει μ’ ένα ηλεκτρικό πατίνι, ο νόμος είναι σαφής και δεν αφήνει περιθώρια παρουσίας οπουδήποτε. Συγκεκριμένα, επιτρέπεται η χρήση σε δρόμους πλην των οδών ταχείας κυκλοφορίας, των λεωφόρων, του εθνικού και επαρχιακού οδικού δικτύου.
Πρακτικά, δηλαδή, για την περίπτωση της Πάτρας αυτό σημαίνει ότι απαγορεύονται τα πατίνια σε δρόμους, όπως:
- Ηρώων Πολυτεχνείου
- Όθωνος Αμαλίας
- Αγίου Ανδρέου
- Κορίνθου Γούναρη
- Μίνι περιμετρική κ.α..
Επίσης, επιβάλλεται η κίνηση με ανώτερο όριο ταχύτητας τα 25χλμ ανά ώρα, η κίνηση επίσης μόνο στη δεξιά λωρίδα κυκλοφορίας, αν δεν υπάρχει λωρίδα ποδηλατόδρομου, απαγορεύονται οι αλλαγές λωρίδας, οι προσπεράσεις και άλλες κινήσεις, ιδίως όταν γίνονται χωρίς κανέναν έλεγχο, και μπορούν κάλλιστα να αποβούν μοιραίες είτε για τον χρήστη, είτε για πεζούς.
Περιορισμοί, υπάρχουν ακόμα και στις περιπτώσεις που ένας οδηγός χρησιμοποιεί ηλεκτρικό πατίνι οδηγώντας μέσα από πεζοδρόμους ή ακόμα και από πεζοδρόμια, όπως το να τηρείται ταχύτητα ίδια με αυτή των πεζών!
Ο κ. Ντεμίρης αποσαφηνίζει ότι: «Η οδήγηση πατινιού γίνεται αντιληπτή όπως και αυτή του ποδηλάτου, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι πρόκειται για μια απλή υπόθεση, αφού ούτε και η χρήση ποδηλάτου γίνεται χωρίς κανόνες. Υπάρχουν νόμοι για όλες τις περιπτώσεις και οι οδηγοί έχουν υποχρέωση να τους γνωρίζουν».
ΟΙ ΑΝΗΛΙΚΟΙ
Στην περίπτωση που ένα ηλεκτρικό πατίνι οδηγείται από κάποιον ανήλικο τότε τα πράγματα διαφοροποιούνται ως εξής:
έως 12 ετών πρέπει απαραιτήτως να συνοδεύεται από μεγαλύτερο άτομο, ενώ
από 12 ετών και πάνω, οφείλει να φέρει μαζί του ταυτότητα.