14.1 C
Aigio
Πέμπτη, 21 Νοεμβρίου, 2024
spot_img

Πατρών – Πύργου: Προχωρά ο νέος αυτοκινητόδρομος

Ασφαλέστερες και γρηγορότερες θα γίνουν οι μετακινήσεις μόλις ολοκληρωθεί ο νέος αυτοκινητόδρομος που θα προκαλέσει σειρά ευεργετικών επιδράσεων στη Δυτική Πελοπόννησο.

Σημαντική είναι η πρόοδος υλοποίησης που έχει καταγραφεί στον αυτοκινητόδρομο Πάτρα-Πύργος, ο οποίος είναι ιδιαίτερα σημαντικός για τη Δυτική Πελοπόννησο και την ευρύτερη περιοχή, ενώ εκτιμάται ότι θα μειώσει τον χρόνο ταξιδιού μεταξύ των δύο πόλεων κατά 40 λεπτά.

Σύμφωνα με την τελευταία ενημέρωση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστου Σταϊκούρα, η πρόοδος μέχρι και τις αρχές του περασμένου Αυγούστου είχε φτάσει στο 52%. Μέχρι το τέλος του έτους, τα έργα εκτιμάται ότι φτάσουν στο 75%, ενώ η παράδοση στους οδηγούς θα γίνει εντός του 2025.

Όπως αναφέρει το carandmotor.gr, το έργο έχει χωριστεί σε τρία εργοτάξια (Μιντιλόγλι-Καραίικα, Καράικα-Γαστούνη, Γαστούνη-Πύργος), καθένα εκ των οποίων έχει αναληφθεί από έναν κατασκευαστικό όμιλο. Πιο προχωρημένο τμήμα είναι το Γαστούνη-Πύργος, το οποίο δεν αποκλείεται να είναι έτοιμο μέχρι τα τέλη του τρέχοντος έτους.

Οι μηχανές, βέβαια, δουλεύουν στα… κόκκινα και στο τμήμα που «τρέχει» η ΑΚΤΩΡ του Ομίλου Intrakat. Όπως επισήμανε ο Αντιπρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Ιntrakat, Αλέξανδρος Εξάρχου, στο πλαίσιο πρόσφατης ενημέρωσης αναλυτών για τα αποτελέσματα εξαμήνου, το τμήμα Καραίικα – Γαστούνη, μήκους 33 χλμ, έχει φτάσει στο 51% από το 15% που ήταν όταν ανέλαβε η νέα διοίκηση την ΑΚΤΩΡ.

Το τμήμα Μιντιλόγλι-Καραίικα είναι και το πιο δύσκολo, δεδομένου ότι τα έργα αφορούν διαπλάτυνση του υφιστάμενου οδικού άξονα και πραγματοποιούνται παράλληλα με την κυκλοφορία των οχημάτων.

Επίσκεψη Μητσοτάκη σε εργοτάξιο του Οδικού Άξονα Πατρών-Πύργου τον Μάιο του 2024

Η ακτινογραφία του Πάτρα-Πύργος

Ο νέος αυτοκινητόδρομος έχει 2 λωρίδες και ΛΕΑ ανά κατεύθυνση, με ενδιάμεση κεντρική διαχωριστική νησίδα. Οκτώ κόμβοι συνδέουν τον αυτοκινητόδρομο με πολλά χωριά και πόλεις καθώς και με τη βιομηχανική ζώνη της Πάτρας, με σχεδόν 200.000 ωφελούμενους.

Προβλέπονται δύο μετωπικοί σταθμοί διοδίων στη Χ.Θ. 8+450 μεταξύ των Α/Κ ΒΙΠΕ και Κάτω και Κάτω Αχαϊας καθώς και περί την Χ.Θ. 67+900 μεταξύ των Α/Κ Αμαλιάδας και Α/Κ Πύργος.

Επίσης προβλέπονται πλευρικοί σταθμοί διοδίων στους Ανισόπεδους Κόμβους Κάτω Αχαΐας & Αμαλιάδας. Στο νέο τμήμα της Ολυμπίας Οδού θα λειτουργήσουν και δύο αμφίπλευροι Σταθμοί Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ) και ΚΕΣ περί τις Χ.Θ. 21+000 και 72+000. Ακόμα θα κατασκευαστούν 15 γέφυρες, 8 κόμβοι, 27 άνω και 37 κάτω διαβάσεις.

Με την ολοκλήρωσή του θα ενισχυθεί η ασφάλεια των ταξιδιωτών, ενώ το ταξίδι Αθήνα-Πύργος θα μειωθεί σε περίπου 2 ώρες και 45 λεπτά.

Τέλος, θα προκαλέσει μια σειρά ευεργετικών επιδράσεων στην οικονομική, κοινωνική και πολιτισμική ανάπτυξη ολόκληρης της Δυτικής Πελοποννήσου.

Στο Πάτρα-Πύργος θα λειτουργήσει και το αναλογικό σύστημα πληρωμής διοδίων για όσους διαθέτουν πομποδέκτες της Ολυμπίας Οδού.

Σχετικά άρθρα

- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img

Δείτε ακόμα