του Αχιλλέα Ροδίτη
Από το νέο έτος θα πρέπει να περιμένουμε την έναρξη λειτουργίας του νέου σταθμού του υπεραστικού ΚΤΕΛ Αχαΐας. Σύμφωνα με όσα δήλωσε ο πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου κ. Ανδρέας Μανωλόπουλος, ο νέος σταθμός δεν θα είναι έτοιμος να ανοίξει τις πύλες του και να υποδεχτεί το κοινό μέχρι τα τέλη του 2024, γεγονός που σημαίνει, όπως είπε, ότι «χρειάζεται να κάνουμε λίγη υπομονή ακόμα».
Απόλυτα δικαιολογημένη η εξέλιξη βέβαια, αν κρίνουμε από το μέγεθος και την πολυπλοκότητα του όλου έργου που ναι μεν είναι σε φάση ολοκλήρωσης, όμως θα ήταν παράβλεψη αν δεν σκεφτόταν κάποιος ότι για ένα τόσο μεγάλο έργο είναι ευκόλως εννοούμενο πως προς το τέλος θα προέκυπταν πολλές αναγκαίες «πινελιές» της τελευταίας στιγμής. Θυμίζουμε, ότι ο νέος σταθμός ΚΤΕΛ θα είναι ο πλέον σύγχρονος, ίσως ο πιο σύγχρονος που θα υπάρχει στην Ελλάδα!
Και παράλληλα θα αποτελεί έναν τόπο συνάντησης Πατρινών και επισκεπτών αφού στους πάνω ορόφους των πρώην Μύλων Αγίου Γεωργίου θα υπάρχουν από καφέ μέχρι και συνεδριακοί χώροι. Όσο για τον παλιό σταθμό, θα συνεχίσει να λειτουργεί με ρόλο βοηθητικό.
ΤΟ ΟΡΑΜΑ ΠΟΥ ΓΙΝΕΤΑΙ ΕΡΓΟ…
Μετά από 47 χρόνια, το Υπεραστικό ΚΤΕΛ νομού Αχαΐας μπαίνει στην τελική ευθεία ώστε ν’ αποκτήσει νέο, σύγχρονο Σταθμό, στον χώρο όπου άλλοτε στεγάζονταν οι εμβληματικοί για την Πάτρα Μύλοι Αγίου Γεωργίου.
Ο σημερινός Σταθμός του Υπεραστικού ΚΤΕΛ, στην οδό Ζαΐμη και Όθωνος Αμαλίας, ξεκίνησε να λειτουργεί το 1975. Αλλά, από τα τέλη της δεκαετίας του 2000, η διοίκηση του ΚΤΕΛ δρομολόγησε τις διαδικασίες απόκτησης νέου, πιο λειτουργικού χώρου. Με τον πρόεδρο του ΚΤΕΛ Ανδρέα Μανωλόπουλο να καταφέρνει να ξεπεράσει μια σειρά από δυσκολίες και να πείθει τις Υπηρεσίες που εμπλέκονταν για την αναγκαιότητα του έργου αλλά και για τον σεβασμό που θα έχει αρχιτεκτονικά ο νέος Σταθμός στην βιομηχανική ιστορία της πόλης.
Οι εργασίες για το νέο Σταθμό ξεκίνησαν στα τέλη του 2019 και πιθανότατα το έργο να είχε ήδη ολοκληρωθεί ή να βρισκόταν στην τελική φάση αποπεράτωσης, αν δεν προέκυπτε η πανδημία που προκάλεσε δικαιολογημένες καθυστερήσεις.
Στις τρείς από τις φωτογραφίες παραπλεύρως απεικονίζεται η μορφή που θα έχει ο νέος Σταθμός του Υπεραστικού ΚΤΕΛ Αχαΐας, όταν ολοκληρωθούν οι εργασίες τους επόμενους μήνες. Και οι εικόνες αυτές αποκτούν, πια, νέο ενδιαφέρον καθώς το έργο παίρνει «σάρκα και οστά». Ανάδοχος του έργου είναι η τεχνική εταιρεία P&C Development που έχει κατασκευάσει και άλλα μεγάλα έργα στην περιοχή της Δυτικής Ελλάδας.
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ:
ΙΣΟΓΕΙΟ:
Τέσσερις είσοδοι – έξοδοι θα υπάρχουν στον νέο Σταθμό Υπεραστικού ΚΤΕΛ Αχαΐας που περικλείεται από τις οδούς Νόρμαν – Όθ. Αμαλίας και Σάντα Ρόζα – Άστιγγος. Δέκα πλατφόρμες στάθμευσης λεωφορείων θα βρίσκονται στο μέσον του κλειστού ισόγειου χώρου Αφίξεων – Αναχωρήσεων, ηλεκτρονικοί πίνακες θα ενημερώνουν για τα δρομολόγια, ενώ από το Σταθμαρχείο, το οποίο βρίσκεται σε υπερυψωμένο δωμάτιο / κουβούκλιο σαν πραγματικός «πύργος ελέγχου» αεροδρομίου, ο Σταθμάρχης θα ελέγχει τους πάντες και τα πάντα, ενώ θα είναι σε θέση να γνωρίζει, μέσω σύγχρονων ηλεκτρονικών συστημάτων και GPS το στίγμα του κάθε λεωφορείου, ακόμα και την ταχύτητά του!
Η αίθουσα εκδοτηρίων θα βρίσκεται στην πλευρά της Όθωνος Αμαλίας. Με μεγάλο μπαρ αλλά και φουαγιέ – πατάρι περιμετρικό και παράθυρα με θέα στο λιμάνι. Ο χώρος θα χωρίζεται με μια ακόμα είσοδο – έξοδο (από την Άστιγγος) απ’ τους κοινόχρηστους χώρους, δηλαδή, τις δημόσιες τουαλέτες τεράστιες χωρητικότητας και χαρακτηριστικής καθαριότητας. Ενώ το υπόλοιπο στεγασμένο τμήμα του ισογείου θα είναι τα γραφεία των οδηγών και η αίθουσα των σύγχρονων συστημάτων κυκλοφορίας των λεωφορείων.
ΟΙ ΠΑΝΩ ΟΡΟΦΟΙ:
Στον 1ο όροφο θα βρίσκονται τα γραφεία της διοίκησης του Υπεραστικού ΚΤΕΛ Αχαΐας. Οι πιο πάνω όροφοι θα προσφερθούν σε επενδυτή/ές. Σίγουρα θα μπορούν να λειτουργήσουν εκεί, από Χώρος εκδηλώσεων μέχρι και Συνεδρίων. Καταστήματα, εστίασης και εμπορίου. Ακόμα και ξενοδοχείο! Η μεγαλύτερη «μαγεία» είναι να ανεβαίνεις τις σκάλες και να διακρίνεις τα παλαιά στοιχεία του εργοστασίου, των Μύλων Αγίου Γεωργίου, που με ιδιαίτερη προσοχή ο Αρχιτέκτοντας κ. Γιάννης Πανταζόπουλος, φρόντισε να διατηρήσει και να ενισχύσει για να διαρκέσουν στον χρόνο. Και να είναι εμφανή, σαν να μπαίνεις σε ένα βιομηχανικό μουσείο και να κυριεύει το δέος που είναι σίγουρο ότι θα νιώσεις. Υπό κανακατασκευή είναι και η γέφυρα που ενώνει το εργοστάσιο με τις αποθήκες του, το άλλο κτήριο δίπλα, και περνά πάνω από την Άστιγγος. Μάλιστα ο Αρχιτέκτοντας βρήκε και το Βασιλικό Διάταγμα που αδειοδότησε την κατασκευή της γέφυρας αυτής!
Η ΤΑΡΑΤΣΑ:
Σίγουρα το μεγαλύτερο κέρδος θα το έχει κανείς εάν φθάσει ως την ταράτσα. Η εικόνα της πόλης από ψηλά, του λιμανιού και του ορίζοντα που γεμίζει χρώματα σε κάθε ηλιοβασίλεμα, θα είναι η απόλυτη αποζημίωση για κάθε επισκέπτη.