Κάντο όπως η Θεσσαλονίκη; Αυτό λένε τα ταξί στους φορείς και στις αρχές της Πάτρας. Είναι γνωστό ότι με απόφαση της εκεί Αποκεντρωμένης Διοίκησης ο παραλιακός ποδηλατόδρομος της λεωφόρου Νίκης στη Θεσσαλονίκη καταργήθηκε γιατί δεν είχε άδεια. Το γεγονός προκάλεσε αντιδράσεις στη συμπρωτεύουσα. Έχει κάνει όμως αίσθηση και στην Πάτρα, ιδιαίτερα σε όσους ζουν σε καθημερινή βάση τον κυκλοφοριακό φόρτο και το κομφούζιο που επικρατεί πλέον στους κεντρικούς δρόμους της αχαϊκής πρωτεύουσας.
Αν κανείς μπει σε ένα ταξί της Πάτρας και πιάσει συζήτηση με τον οδηγό για το κυκλοφοριακό, ένα από τα σίγουρα πράγματα που θα του αναφέρει είναι το «γιατί ο Δήμος δεν καταργεί τον παραλιακό ποδηλατόδρομο;».
Το σκεπτικό τους είναι το εξής: Μετά από την πεζοδρόμηση της Μαιζώνος και το κλείσιμο της κεντρικής αυτής οριζόντιας οδού της πόλης, η Όθωνος Αμαλίας έχει επιβαρυνθεί κυκλοφοριακά ακόμα περισσότερο.
Μια λωρίδα έχει χαθεί
Σύμφωνα με τους οδηγούς ταξί υπάρχουν μέρες που μπαίνοντας στην Όθωνος Αμαλίας κάνεις πάνω από 40 λεπτά για να φτάσεις στο ύψος της Τριών Ναυάρχων και στην Ακτή Δυμαίων. Μπλοκάρεις.
Αν δεν υπήρχε ο ποδηλατόδρομος οι οδηγοί θα είχαν στην διάθεση τους μια ακόμα λωρίδα και η Όθωνος Αμαλίας – εφόσον απαγορευόταν και το παρκάρισμα σε ορισμένα σημεία της- θα γινόταν ένας ιδανικός δρόμος εξόδου αποφεύγοντας έτσι και τον συνωστισμό εντός του κέντρου της πόλης.
Θα πιέσουν καταστάσεις
«Το σκεφτόμαστε…» απαντά στο σχετικό ερώτημα ο πρόεδρος του σωματείου ιδιοκτητών οδηγών ταξί Πάτρας, Γιώργος Σίδερης. «Έχουμε ακούσει την περίπτωση της Θεσσαλονίκης και έχουμε την πρόθεση να πιέσουμε καταστάσεις, ζητώντας από τις παρατάξεις της αντιπολίτευσης- αφού η δημοτική αρχή επιμένει στην στάση που έχει- να κινηθούν σε μία τέτοια κατεύθυνση.
Ο παραλιακός ποδηλατόδρομος δεν έχει πετύχει τον στόχο του, να καθιερώσει δηλαδή το ποδήλατο ως μέσο αστικής μετακίνησης. Και όχι μόνο αυτό. Σπανίως βλέπεις ποδηλάτες.
Αντίθετοι εξ αρχής
Δεν μπορούμε να καταλάβουμε σε τι χρησιμεύει πλέον. Το μόνο που κάνει είναι να συμβάλει και αυτός στην κατάσταση που ζούμε καθημερινά στο κέντρο της πόλης. Άλλωστε από την αρχή ως σωματείο ήμασταν αντίθετοι στη δημιουργία ενός ποδηλατόδρομου εντός του αστικού ιστού και μάλιστα σε έναν δρόμο ταχείας κυκλοφορίας όπως είναι η Όθωνος Αμαλίας.
Είχαμε υποστηρίξει την πρόταση να γίνει ο ποδηλατοδρομος εντός της λιμενικής ζώνης, ξεκινώντας από την πύλη 1 έως στην πύλη 7. Δεν μας άκουσαν όμως τότε και βλέπετε τα αποτελέσματα».
Παραμένει ημιτελής
Να σημειωθεί ότι ο παραλιακός ποδηλατόδρομος στην Πάτρα είναι ένα έργο που όπως είχε δημοσιεύσει ο «Ν» πριν από αρκετούς μήνες, παραμένει ημιτελές (δεν έχει γίνει κάτι με την παραχώρηση του χώρου από το ΤΑΙΠΕΔ στο ύψος του επιβατικού σταθμού «Π. Κανελλόπουλος»), άρα δεν μπορεί να έχει επί της ουσίας άδεια λειτουργίας.
Κάτι που προφανώς δίνει και έδαφος σε όσους δεν τον θέλουν. Από την άλλη βέβαια ήδη έχει δαπανηθεί ένα σημαντικό ποσό το οποίο δεν πρόκειται να το πάρει πίσω η πόλη, αντίθετα ίσως να χρειαστεί να το επιστρέψει στο ευρωπαϊκό ταμείο (είναι μέσω ΕΣΠΑ το έργο), εφόσον ο παραλιακός ποδηλατόδρομος καταργηθεί.