14.1 C
Aigio
Δευτέρα, 20 Ιανουαρίου, 2025
spot_img

Παρουσία του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στην υπογραφή της σύμβασης για την ίδρυση του δικτύου των Δημόσιων Ωνάσειον Σχολείων

Παρουσία του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη υπογράφηκε στο Μέγαρο Μαξίμου η σύμβαση μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και του Ιδρύματος Ωνάση για την ίδρυση του δικτύου των Δημόσιων Ωνάσειων Σχολείων (ΔΗΜΩΣ).

Το δίκτυο θα αποτελείται από 22 υφιστάμενα σχολεία, 11 Γυμνάσια και 11 Γενικά Λύκεια, τα οποία βρίσκονται σε περιοχές που αντιμετωπίζουν μεγαλύτερες κοινωνικές ή οικονομικές προκλήσεις, με στόχο την ενίσχυση των ευκαιριών που προσφέρει η δημόσια εκπαίδευση.

Βάσει της σύμβασης, η οποία θα κυρωθεί τις επόμενες ημέρες από τη Βουλή, το Ίδρυμα Ωνάση θα διαθέσει 160 εκατομμύρια ευρώ σε βάθος 12ετίας για την αναβάθμιση των κτηριακών εγκαταστάσεων και του εξοπλισμού των επιλεγμένων σχολικών μονάδων. Τα πρώτα έξι αναβαθμισμένα σχολεία αναμένεται να λειτουργήσουν τον Σεπτέμβριο του 2025.

«Μια φιλελεύθερη κυβέρνηση, όπως η δική μας, πρεσβεύει τις ίσες ευκαιρίες και τη δυνατότητα σε παιδιά τα οποία μπορεί να προέρχονται από περιοχές που έχουν οικονομικά και κοινωνικά προβλήματα, να έχουν πρόσβαση στην καλύτερη δυνατή εκπαίδευση που το κράτος μπορεί να τους παρέχει», τόνισε ο Πρωθυπουργός κατά την ομιλία του.

«Αυτή η κεντρική λογική των ίσων ευκαιριών, τη δυνατότητα δηλαδή όλα τα παιδιά να μπορούν να ξεκινούν από μια εφάμιλλη αφετηρία, ανεξαρτήτως των κοινωνικών ή των οικονομικών τους δυνατοτήτων, βρισκόταν πάντα στην καρδιά της προόδου της χώρας συνολικά. Αυτό υπηρετεί, οριζόντια, το δημόσιο σύστημα εκπαίδευσης», προσέθεσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

Τα 22 σχολεία που θα ενταχθούν στο δίκτυο των Ωνάσειων θα ακολουθούν το ωρολόγιο πρόγραμμα των 42 Πρότυπων Σχολείων, ουσιαστικά αυξάνοντας τον αριθμό των Προτύπων κατά παραπάνω από 50%. Η εισαγωγή των μαθητών στην Α’ Γυμνασίου και την Α’ Λυκείου θα γίνεται με παρόμοια διαδικασία που ισχύει για τα Πρότυπα, μέσω γραπτών εξετάσεων.

Εκτός από το διδακτικό πρόγραμμα που ισχύει για τα Πρότυπα Σχολεία, θα λειτουργούν Όμιλοι και Σύνολα με πρόσθετα αντικείμενα σε πληθώρα πεδίων, όπως η πληροφορική και οι ξένες γλώσσες. Η συμμετοχή των μαθητριών και μαθητών στους Ομίλους και στα Σύνολα θα είναι υποχρεωτική για τουλάχιστον 10 εκπαιδευτικές ώρες εβδομαδιαίως, καθ’ όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς. Πρόσβαση στις δραστηριότητες των Ομίλων και των Συνόλων θα έχουν και μαθητές δημοσίων σχολείων της ίδιας περιοχής.

«Το Ίδρυμα Ωνάση έχει ήδη καταγράψει ένα εξαιρετικά πλούσιο κοινωφελές έργο, θεωρώ όμως ότι η σημερινή δωρεά είναι ξεχωριστή. Και είναι ξεχωριστή διότι ακριβώς θέλουμε να δημιουργήσουμε μαζί, το Ελληνικό Κράτος, η Ελληνική Πολιτεία και το Ίδρυμα Ωνάση, έναν καινούργιο τύπο δημόσιου σχολείου, ο οποίος θα πατάει πάνω στη μεγάλη τεχνογνωσία την οποία έχουμε ήδη αποκτήσει από τα 42 Πρότυπα Γυμνάσια και Λύκεια που λειτουργούν στη χώρα μας, για να μπορέσουμε να προσθέσουμε ακόμα περισσότερες εκπαιδευτικές αλλά και γνωσιακές εμπειρίες στους μαθητές μας», σημείωσε ο Πρωθυπουργός.

«Ο σκοπός για τον οποίο επιλέγουμε αυτόν τον τύπο των σχολείων δεν είναι μόνο για να δώσουμε μια δυνατότητα σε ιδιαίτερα χαρισματικά παιδιά να μπορούν να έχουν πρόσβαση στην καλύτερη δυνατή εκπαίδευση, αλλά για να μπορέσουμε να αντλήσουμε και μαθήματα τα οποία στη συνέχεια θα τα επεκτείνουμε σε όλη την δημόσια εκπαίδευση», ανέφερε κλείνοντας ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

Ο Πρόεδρος του Ιδρύματος Ωνάση, Αντώνης Σ. Παπαδημητρίου, ανέφερε από την πλευρά του: «Για το Ίδρυμα Ωνάση, η ισότιμη πρόσβαση στη σύγχρονη εκπαίδευση και στην καινοτομία αποτελεί προτεραιότητα. Σε μια ιστορική στιγμή για εμάς, με την επέτειο 50 χρόνων λειτουργίας μας, υπογράψαμε με τον Υπουργό Παιδείας Κυριάκο Πιερρακάκη και με την παρουσία του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη τη σύμβαση δωρεάς του Ιδρύματος Ωνάση για τη δημιουργία των Δημόσιων Ωνάσειων Σχολείων.

Με σεβασμό στις αρχές λειτουργίας του Δημόσιου Σχολείου και με στόχο το μοντέλο των ΔΗΜΩΣ να φέρει στον χώρο της δημόσιας παιδείας την καινοτομία που έφερε στον χώρο της υγείας το Ωνάσειο Νοσοκομείο, το Ίδρυμα Ωνάση προχωρά στη δημιουργία ενός σύγχρονου σχολείου. Στόχος μας είναι να δώσουμε ίσες ευκαιρίες σε αυτούς που δεν τις έχουν και να δημιουργήσουμε το δημόσιο σχολείο του αύριο που θα αγαπήσουν μαθητές, γονείς και καθηγητές».

Υπολογίζεται ότι, με τη σταδιακή ένταξη αναβαθμισμένων μονάδων στα ΔΗΜΩΣ, περισσότερα από 22.000 παιδιά θα φοιτήσουν σε αυτά σε ορίζοντα 12ετίας.

Ολόκληρη η ομιλία του Πρωθυπουργού πριν την υπογραφή της σύμβασης από τον Υπουργό Παιδείας Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Κυριάκο Πιερρακάκη και τον Πρόεδρο του Ιδρύματος Ωνάση, Αντώνη Σ. Παπαδημητρίου

Κύριε Πρόεδρε και αγαπητά μέλη της Διοίκησης του Ιδρύματος Ωνάση, κ. Υπουργέ, κα Υφυπουργέ, κυρίες και κύριοι,

Είμαι ιδιαίτερα ικανοποιημένος, κ. Πρόεδρε, για την απόφαση του Ιδρύματος να προχωρήσει σε μία τόσο σημαντική δωρεά μακράς πνοής και μακράς διάρκειας.

Και πράγματι, δύσκολα θα φανταζόμουν μια πιο σημαντική παρέμβαση του Ιδρύματος, επ’ αφορμή των 50 ετών από την ίδρυσή του, από το πρόγραμμα για τα Δημόσια Ωνάσεια Σχολεία, το οποίο έχουμε την ευκαιρία σήμερα να επικυρώσουμε με την υπογραφή της σχετικής σύμβασης.

Το Ίδρυμα Ωνάση έχει ήδη καταγράψει ένα εξαιρετικά πλούσιο κοινωφελές έργο στους τομείς τους οποίους ήδη αναφέρατε -στην υγεία, στην εκπαίδευση, στον πολιτισμό-, θεωρώ όμως ότι η σημερινή δωρεά είναι ξεχωριστή.

Και είναι ξεχωριστή διότι ακριβώς θέλουμε να δημιουργήσουμε μαζί, το Ελληνικό Κράτος, η Ελληνική Πολιτεία και το Ίδρυμα Ωνάση, έναν καινούργιο τύπο δημόσιου σχολείου, ο οποίος θα πατάει πάνω στη μεγάλη τεχνογνωσία την οποία έχουμε ήδη αποκτήσει από τα 42 Πρότυπα Γυμνάσια και Λύκεια που λειτουργούν στη χώρα μας, για να μπορέσουμε να προσθέσουμε ακόμα περισσότερες εκπαιδευτικές αλλά και γνωσιακές εμπειρίες στους μαθητές μας.

Αυτό ακριβώς σηματοδοτεί και η δωρεά αυτή: 22 σχολεία σε περιοχές που, όπως είπατε, αντιμετωπίζουν οικονομικές και κοινωνικές προκλήσεις, θα ενταχθούν μέσα στους επόμενους 18 μήνες στο δίκτυο των Ωνάσειων Σχολείων, με σημαντικές επενδύσεις στις υποδομές τους, με πρόσθετη υποστήριξη στους καθηγητές και με τη δυνατότητα για τους μαθητές των σχολείων αυτών να ανακαλύπτουν καινούργια αντικείμενα, πέραν του ωρολογίου προγράμματος, είτε συζητάμε για ρομποτική και γνώσεις STEM, τεχνητή νοημοσύνη, δράσεις πολιτισμού, δράσεις αθλητισμού, δράσεις που, όπως είπε και ο κ. Υπουργός, θα είναι ανοιχτές και στα υπόλοιπα σχολεία της ευρύτερης περιοχής.

Με εκπαιδευτικούς οι οποίοι θα αμείβονται για το συμπληρωματικό έργο το οποίο θα παρέχουν και με μαθητές οι οποίοι θα έρχονται και θα φεύγουν, κυρίως, από το σχολείο, χαμογελαστοί και ικανοποιημένοι για την ποιότητα εκπαίδευσης την οποία θα τους παρέχει το Ελληνικό Δημόσιο, με τη στήριξη του Ιδρύματος Ωνάση.

Δεν χρειάζεται, νομίζω, να μιλήσω αναλυτικά για την πολύ μεγάλη επιτυχία του θεσμού των Πρότυπων σχολείων. Εξάλλου, αποτελούσε κεντρικό πρόταγμα του προγράμματός μας η ενίσχυση και η αύξηση του αριθμού των Πρότυπων σχολείων. Και αν κρίνω από το ενδιαφέρον το οποίο έχουν οι γονείς να στείλουν τα παιδιά τους στα Πρότυπα σχολεία πρέπει, κ. Υπουργέ, να κάνουμε ακόμα περισσότερα βήματα για να αποκτήσουμε ακόμα περισσότερα Πρότυπα σχολεία.

Ουσιαστικά, όμως, με μια κίνηση αυξάνουμε κατά 50% τον αριθμό των Πρότυπων σχολείων, δίνοντάς τους και μια παραπάνω δυναμική και προσφέροντας ακόμα περισσότερες εκπαιδευτικές υπηρεσίες από αυτές που έχουν σήμερα τα Πρότυπα σχολεία.

Η δωρεά αυτή, είπα στην αρχή ότι είναι δωρεά μακράς πνοής και μακράς διάρκειας. Μιλάμε για 160 εκατομμύρια ευρώ, όπως είπατε κ. Πρόεδρε, σε ορίζοντα 12ετίας και για ένα πρόγραμμα το οποίο θα ωφελήσει σχεδόν 30.000 μαθητές.

Θέλω να κλείσω επισημαίνοντας ιδιαίτερα την αναφορά την οποία κάνατε στις ίσες ευκαιρίες, διότι, πράγματι, μια φιλελεύθερη κυβέρνηση, όπως η δική μας, πρεσβεύει τις ίσες ευκαιρίες και τη δυνατότητα σε παιδιά τα οποία μπορεί να προέρχονται από περιοχές που, όπως είπα πριν, έχουν οικονομικά και κοινωνικά προβλήματα, να έχουν πρόσβαση στην καλύτερη δυνατή εκπαίδευση που το κράτος μπορεί να τους παρέχει. Και πράγματι, είμαι σίγουρος ότι τα σχολεία αυτά θα γίνουν περιζήτητα και ενδεχομένως και η πίεση να αυξηθεί ο αριθμός τους θα είναι σημαντική.

Όμως, αυτή η κεντρική λογική των ίσων ευκαιριών, τη δυνατότητα δηλαδή όλα τα παιδιά να μπορούν να ξεκινούν από μια εφάμιλλη αφετηρία, ανεξαρτήτως των κοινωνικών ή των οικονομικών τους δυνατοτήτων, βρισκόταν πάντα στην καρδιά της προόδου της χώρας συνολικά. Αυτό υπηρετεί, οριζόντια, το δημόσιο σύστημα εκπαίδευσης. Και νομίζω ότι τα Ωνάσεια Σχολεία θα έρθουν να δώσουν μια πολύ σημαντική πρόσθετη υποστήριξη σε ένα δημόσιο σύστημα εκπαίδευσης το οποίο έχει τα προβλήματά του, και αυτό όμως οφείλει να αλλάξει και να προσαρμοστεί στις απαιτήσεις των καιρών.

Ο σκοπός για τον οποίο επιλέγουμε αυτόν τον τύπο των σχολείων δεν είναι μόνο για να δώσουμε μια δυνατότητα σε ιδιαίτερα χαρισματικά παιδιά να μπορούν να έχουν πρόσβαση στην καλύτερη δυνατή εκπαίδευση, αλλά για να μπορέσουμε να αντλήσουμε και μαθήματα τα οποία στη συνέχεια θα τα επεκτείνουμε σε όλη την δημόσια εκπαίδευση, σε όλα τα σχολεία μας, σε όλα τα Νηπιαγωγεία μας, σε όλα τα Δημοτικά, σε όλα τα Γυμνάσια, σε όλα τα Λύκεια.

Η εκπαίδευση είναι το μεγάλο στοίχημα της επόμενης γενιάς, θα έλεγα, σε έναν κόσμο που αλλάζει με τόσο μεγάλη ταχύτητα. Και νομίζω ότι μας δίνετε σήμερα, κ. Πρόεδρε, με αυτή την πολύ ευγενική δωρεά μια τόνωση, μία ένεση αισιοδοξίας ότι αυτό το στοίχημα μπορούμε να το κερδίσουμε.

Σας ευχαριστώ πάρα πολύ.

Σχετικά άρθρα

- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img

Δείτε ακόμα