Πολλαπλά και σοβαρά ερωτήματα προκαλούν τα τρία νέα βίντεο, στα οποία απεικονίζεται, σύμφωνα με την εταιρεία φύλαξης των εγκαταστάσεων του ΟΣΕ και τον δικηγόρο της Βασίλη Καπερνάρο, η πορεία της εμπορικής αμαξοστοιχίας 63503, από τη Σήραγγα Πλαταμώνα μέχρι λίγο πριν από το μοιραίο σημείο της φονικής σύγκρουσης με το Intercity 62. Το βιντεοληπτικό υλικό, κατατέθηκε αιφνιδίως την Τετάρτη (5/2) στον ανακριτή Λάρισας, έπειτα από σχεδόν δύο ολόκληρα χρόνια από την σιδηροδρομική τραγωδία στα Τέμπη, παρότι η ίδια η εταιρεία υποστήριζε πως… είχε σβηστεί και δεν υπήρχε.
Ρεπορτάζ: Κωνσταντίνα Χαϊνά
Στα τρία βίντεο που παραδόθηκαν μόλις πριν από τρεις ημέρες στον Εφέτη Ανακριτή Λάρισας με USB, καταγράφεται η εμπορική αμαξοστοιχία να διέρχεται από την Σήραγγα Πλαταμώνα, από το Κέντρο Ελέγχου Πληροφορίας Ραψάνης και η τρίτη κάμερα είναι λίγο πριν από την σήραγγα των Τεμπών με τις πλατφόρμες να φαίνεται να είναι φορτωμένες με λαμαρίνες και όχι με κάποιο ύποπτο υλικό, που ενδεχομένως θα διακρινόταν, όπως τουλάχιστον ανέφερε ο δικηγόρος της ιδιωτικής εταιρείας security που έχει συνάψει σύμβαση με τον ΟΣΕ για την επιτήρηση του τροχαίου υλικού και των υποδομών του δικτύου.
ADVERTISING
Σύμφωνα με τον κ. Βασίλη Καπερνάρο, δόθηκε εντολή να ερευνηθούν όλοι οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές του επιχειρησιακού κέντρου που χρησιμοποιούν απομακρυσμένη λήψη αρχείων καταγραφής προκειμένου να βρεθεί υλικό σχετικό με τα Τέμπη, το οποίο ενδεχομένως δεν είχε μέχρι τότε εντοπιστεί.
«Ο ανακριτής ζητούσε συγκεκριμένα πράγματα»
Από τα λεγόμενα του κ. Καπερνάρου, εύλογα γεννάται το πρώτο ερώτημα, γιατί δεν δόθηκε η συγκεκριμένη εντολή όλο αυτό το χρονικό διάστημα, ώστε να μην υπάρχει καθυστέρηση στην έρευνα και ενδεχόμενη συγκάλυψη στοιχείων. «Ψάχτηκε ενδελεχέστατα εάν υπάρχει κάποιο στοιχείο που δεν έχει καταγραφεί, ζητηθεί ή δεν έχει παραδοθεί, γιατί σκοπός όλων είναι η αποκάλυψη της αλήθειας. Ο ανακριτής, ζητούσε συγκεκριμένα πράγματα, είναι σαν την περίπτωση που στα δικαστήρια ρωτάμε τον μάρτυρα “γιατί το λέτε τώρα, και δεν το είπατε τότε;”, και εκείνος απαντά, “γιατί δεν με ρωτήσατε”» ανέφερε ο κ. Καπερνάρος, μιλώντας στον Realfm 97,8 το μεσημέρι της Παρασκευής.
Παράλληλα, ερωτηθείς το πότε βρέθηκαν τα συγκεκριμένα βίντεο, ο δικηγόρος της εταιρείας φύλαξης απάντησε: «Πρόσφατα. Κι αυτό γιατί; Δόθηκε μια παραγγελία από τον Νοέμβριο του 2024 από τον ανακριτή να δώσουμε ό,τι έχει πάρει από το φορτίο της εμπορικής αμαξοστοιχίας από τον Σιδηροδρομικό σταθμό Θεσσαλονίκης. Δεν ήταν από τον Σιδηροδρομικό σταθμό Θεσσαλονίκης που μας ζητούσε νωρίτερα. Ήταν από τον Εμπορικό σταθμό Θεσσαλονίκης. Και λέει η εταιρεία, επειδή κι ο ανακριτής άνθρωπος είναι και δεν τα ξέρει αυτά, να ερευνηθούν όλοι οι υπολογιστές του επιχειρησιακού κέντρου, που χρησιμοποιούνται για την απομακρυσμένη λήψη αρχείων, μήπως και υπάρχει κάποιο επιπλέον αρχείο καταγραφής σχετικό με την υπόθεση».
Ακούστε το ηχητικό
«Δεν διατηρήθηκαν τα αρχεία, γιατί δεν υπήρξε ποτέ αίτημα»
Ωστόσο, όλο αυτό το χρονικό διάστημα που έχει περάσει, με τις αποκαλύψεις να διαδέχεται η μία την άλλη, για την ύπαρξη εύφλεκτων ουσιών, ίχνη των οποίων εντοπίστηκαν στις αναλύσεις οι οποίες έγιναν από το Γενικό Χημείο του Κράτους, και συμπεριλαμβάνονται στην δικογραφία, η εταιρεία φύλαξης διαμήνυε πως είχαν σβηστεί οι σκληροί δίσκοι, καθώς φέρεται ότι επανεγγράφησαν νέα αρχεία, χωρίς να είναι δυνατή πλέον η ανάκτηση των στιγμιότυπων από τη μοιραία νύχτα, όπως μπορείτε να δείτε και παρακάτω στα σχετικά έγγραφα:
Σε αίτημά του ο εφέτης ανακριτής Λάρισας, στις 12/06/2023 προς τον ΟΣΕ, ζητούσε αρχεία ήχου και εικόνας που έχουν καταγραφεί και τηρούνται από τους Σ.Σ Λιτοχώρου, Λεπτοκαρυάς, Νέων Πόρων και Ραψάνης, της εμπορικής αμαξοστοιχίας που ενεπλάκη στο σιδηροδρομική δυστύχημα. «Σας διαβιβάζουμε συνημμένα το απαντητικό έγγραφο της εταιρείας, στην οποία έχει ανατεθεί η συλλογή βιντεοληπτικού υλικού από τους παραπάνω αναφερόμενους σιδηροδρομικούς σταθμούς» απαντά ο ΟΣΕ.
Το έγγραφο της εταιρείας
«Αναφορικά με το υπ’ αριθ. πρωτ. 99/12-06-2023 Έγγραφο του κ. Εφέτη Ανακριτή κ. Μπακαΐμη, το οποίο απευθύνεται στον Πρόεδρο και Δ/ντα Σύμβουλο του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδας Α.Ε. (ΟΣΕ Α.Ε.) και μέσω του οποίου ζητούνται αρχεία ήχου εικόνας (βιντεοληπτικό υλικό) από τον Σιδηροδρομικό Σταθμό Λιτοχώρου, Λεπτοκαρυάς, Ν. Πόρων και Ραψάνης, στα οποία να έχουν τυχόν καταγραφεί η άφιξη – διέλευση – στάση και αναχώρηση από τους εν λόγω Σιδηροδρομικούς Σταθμούς της εμπορικής αμαξοστοιχίας (63503) που ενεπλάκη στο δυστύχημα της 28ης- 02-2023, επαγόμαστε τα ακόλουθα:
Θα θέλαμε να θέσουμε υπόψιν σας ότι το βιντεοληπτικό υλικό (αρχεία ήχου εικόνας) από τον Σιδηροδρομικό Σταθμό Λιτοχώρου, Λεπτοκαρυάς, Ν. Πόρων και Ραψάνης,, δεν έχουν διατηρηθεί έως σήμερα, καθώς δεν υπήρξε ουδέποτε, αντίστοιχο αίτημα παράτασης της προθεσμίας αποθήκευσης και κατ’ επέκταση διατήρησης, του εν λόγω υλικού για τον συγκεκριμένο σιδηροδρομικό σταθμό, από δικαστική ή αστυνομική αρχή, μετά την παρέλευση του προβλεπόμενου μέγιστου χρόνου αποθήκευσης με βάση την υπ’ αριθμ. 1/2011 Οδηγία της Αρχής Προστασίας Δεδομένων και της Κατευθυντήριος Γραμμής 3/2019 του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Προστασίας Δεδομένων.
Αντίθετα, το υλικό από το Σιδηροδρομικό σταθμό Αθηνών και όλων των ενδιάμεσων σταθμών έως και το Σιδηροδρομικό σταθμό Λάρισας, επειδή προγενέστερα είχε ζητηθεί από την εταιρεία μας, από τις Αρχές, εγκαίρως, ήτοι εντός του χρονικού πλαισίου της προβλεπομένης και νόμιμης αποθήκευσης του εν λόγω βιντεοληπτικού υλικού, είχε εν συνεχεία παραδοθεί, στο Τμήμα Τροχαίας Λάρισας, σε εκτέλεση προφορικής παραγγελίας της Ανακρίτριας στα πλαίσια της κύριας ανάκρισης για το δυστύχημα που συνέβη στην περιοχή του Ευαγγελισμού Τεμπών Λαρίσης. Σημειωτέον, το εν λόγω υλικό από το Σιδηροδρομικό σταθμό Αθηνών και όλων των ενδιάμεσων σταθμών έως και το Σιδηροδρομικό σταθμό Λάρισας, βρίσκεται στη διάθεσή σας, για να δοθεί και σε εσάς, εφόσον το επιθυμείτε».
«Τα αιτηθέντα αρχεία είναι διαγραμμένα»
Σε άλλο αίτημά του ο εφέτης ανακριτής Λάρισας, στις 19/09/2023 ζητούσε από τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΣΕ, να αποσταλούν ψηφιακοί σκληροί δίσκοι στους οποίους είχε καταγραφεί η άφιξη – διέλευση – στάση και αναχώρηση της εμπορικής αμαξοστοιχίας από τους Σ.Σ Πλατεώς, Λιτοχώρου, Λεπτοκαρυάς, Νέων Πόρων και Ραψάνης.
Από την πλευρά της, η εταιρεία φύλαξης στο συγκεκριμένο αίτημα απαντά στον Εφέτη Ανακριτή και στον ΟΣΕ πως: «Σας υποβάλλουμε τους σχετικούς ψηφιακούς σκληρούς δίσκους και την 25/09/2023 συνοδευτική επιστολή της εταιρείας μας, σε εκτέλεση του υπ’ αριθμ. πρωτ. 157/19-09-2023 εγγράφου του Εφετείου Λάρισας».
Στην εν λόγω συνοδευτική επιστολή, η εταιρεία επισημαίνει:
«Η ΙΝΤΕΡ ΣΤΑΡ ΣΕΚΙΟΥΡΙΤΙ Ε.Π.Ε. σε συνέχεια του από 19-09-2023 εγγράφου του κ. Εφέτη Ανακριτή, μέσω του οποίου ζητείται η αποστολή των σκληρών δίσκων στους οποίους καταγράφηκε η άφιξη – διέλευση – στάση και αναχώρηση της εμπορικής αμαξοστοιχίας 63503 από τους Σ.Σ. Πλατεώς, Λιτοχώρου, Λεπτοκαρυάς, Ν. Πόρων και Ραψάνης την 28-02-2023, προκειμένου να επιχειρηθεί η ανάκτηση των συγκεκριμένων ψηφιακών ή άλλων δεδομένων έστω και διαγραμμένων διατασσόμενης από τον κ. Εφέτη Ανακριτή της αναγκαίας παραγγελίας προς την αρμόδια Διεύθυνση Εγκληματολογικών Ερευνών και προς εκτέλεση της ανωτέρω σχετικής παραγγελίας, παραδίδει τους σχετικούς εννέα (9) ψηφιακούς σκληρούς δίσκους, στους οποίους είχε καταγραφεί η άφιξη – διέλευση – στάση και αναχώρηση της εμπορικής αμαξοστοιχίας 63503 από τους Σ.Σ. Πλατεώς, Λιτοχώρου, Λεπτοκαρυάς, Ν. Πόρων και Ραψάνης την 28-02-2023.
Έτι δε περαιτέρω, θέτουμε υπόψιν σας ότι τα εν λόγω αιτηθέντα αρχεία, ήτοι τα αρχεία στα οποία είχε καταγραφεί άφιξη διέλευση στάση και αναχώρηση της εμπορικής αμαξοστοιχίας 63503 από τους Σ.Σ. Πλατεώς, Λιτοχώρου, Λεπτοκαρυάς, Ν. Πόρων και Ραψάνης την 28-02-2023, είναι διαγραμμένα, καθώς οι εν λόγω ψηφιακοί σκληροί δίσκοι στους οποίους είχε πραγματοποιηθεί η εγγραφή, είναι επανεγγράψιμοι και τα παλαιότερα αρχεία σε ημεροχρονολογία εγγραφής, διαγράφονται αυτόματα, προκειμένου να πραγματοποιηθεί η νεότερη εγγραφή.
Εν κατακλείδι, σας αποστέλλονται με την παρούσα, οι σχετικοί εννέα (9) στον αριθμό, ψηφιακοί σκληροί δίσκοι στους οποίους είχε καταγραφεί η άφιξη – διέλευση – στάση και αναχώρηση της εμπορικής αμαξοστοιχίας 63503 από τους Σ.Σ. Πλατεώς, Λιτοχώρου, Λεπτοκαρυάς, Ν. Πόρων και Ραψάνης την 28-02-2023, προς εκτέλεση της υπ’ αριθ. πρωτ. 157 από 19-09-2023 έγγραφης παραγγελίας του κ. Εφέτη ανακριτή, προκειμένου να επιχειρηθεί η ανάκτηση των διαγραμμένων αρχείων από την Διεύθυνση Εγκληματολογικών Ερευνών, σε συνέχεια της αναγκαίας προς τούτο, παραγγελίας του Εφετείου Λάρισας».
Εύλογα λοιπόν προκύπτει η απορία γιατί η εταιρεία φύλαξης εφόσον γνώριζε ότι διαγράφονται τα αρχεία αυτόματα, όπως η ίδια αναφέρει στα παραπάνω έγγραφα, δεν τα αποθήκευσε τη μοιραία βραδιά της σιδηροδρομικής τραγωδίας, με αποτέλεσμα να γίνει ακόμη πιο δύσκολη η διαλεύκανση του μείζονος ερωτήματος σχετικά με το ενδεχόμενο φορτίο που μετέφερε η εμπορική αμαξοστοιχία και το οποίο, σύμφωνα με τους συγγενείς των θυμάτων, φέρεται να ευθύνεται για την έκρηξη και την φωτιά που προκάλεσε τον θάνατο ορισμένων επιβατών που φέρεται να επέζησαν από την σύγκρουση.
Μάλιστα, ιδιαίτερη εντύπωση προκαλεί το γεγονός, πως, σύμφωνα με δημοσιογραφικές πληροφορίες, η εταιρεία υποστηρίζει ότι πραγματοποίησε μόνη της, τη διαδικασία ανάκτησης του υλικού. Σημειώνεται ότι στα παραπάνω έγγραφα, η ίδια η εταιρεία απαντούσε στα σχετικά αιτήματα του Ανακριτή ότι οι σκληροί δίσκοι είναι επανεγγράψιμοι και τα αποστέλλει απλώς για να «να επιχειρηθεί η ανάκτηση των διαγραμμένων αρχείων από την Διεύθυνση Εγκληματολογικών Ερευνών».
Κοκοτσάκης: Η επιστήμη δεν είναι βίντεο
Ο ειδικός πραγματογνώμονας πυρκαγιών και τεχνικός σύμβουλος οικογενειών θυμάτων, Βασίλης Κοκοτσάκης, μιλώντας στο enikos.gr τόνισε ότι η «επιστήμη δεν είναι βίντεο», προσθέτοντας:
«Η πυρόσφαιρα είναι γεγονός και θέλει διαρροή για να γίνει. Και η διαρροή προέρχεται μόνο από χημικές εύφλεκτες ύλες. Το σημείο φόρτωσης των χημικών αυτών υλών είναι σημαντικό, αλλά όχι κυρίαρχο. Κυρίαρχο γεγονός και αδιαμφισβήτητο είναι όμως ο θάνατος από φωτιά 27 επιβατών που είχαν διασωθεί από τη σύγκρουση και για αυτό πρέπει να δώσουν εξηγήσεις οι υπεύθυνοι».
Παράλληλα, σε ανάρτησή του στον προσωπικό του λογαριασμό στο Facebook, ο κ. Κοκοτσάκης προχώρησε σε μία πρώτη ενημέρωση σχετικά με το βίντεο.
Η ανάρτηση
«– Σύμφωνα με το 643/26-9-23 έγγραφο της εταιρείας security interstar προς τον κύριο Ανακριτή , η εταιρεία κάνει γνωστό ότι δεν υπάρχουν βίντεο από την άφιξη αναχώρηση και κίνηση της εμπορικής αμαξοστοιχίας στους Σταθμούς από Θεσσαλονίκη μέχρι τον τόπο δυστυχήματος , διότι τα αρχεία δεν ζητήθηκαν έγκαιρα με αποτέλεσμα οι σκληροί δίσκοι να επανεγγραφούν.
Κατόπιν αυτών ο Ανακριτής προέβη στην κατάσχεση των σκληρών δίσκων και ανέθεσε σε εξειδικευμένο εργαστήριο του εξωτερικού την εργασία ανάκτησης των αρχείων, προσπάθεια που ουσιαστικά απέβει άκαρπη. Οι δίσκοι αυτοί από το Καλοκαίρι 2023 παραμένουν στην διάθεση των ανακριτικών αρχών.
Την 7/2/2025 μέσω δικηγόρου των Αθηνών δόθηκε βίντεο το οποίο ισχυρίζεται ότι δείχνει την εμπορική αμαξοστοιχία σε τούνελ λίγο πριν την σύγκρουση.
Πέραν των ερωτημάτων που προκύπτουν πως η εταιρεία ανέκτησε αρχεία από σκληρούς δίσκους που είναι κατασχεμένοι και πέτυχε αυτό που εξειδικευμένα εργαστήρια δεν πέτυχαν και αφού τα είχε γιατί δεν τα προσκόμιζε τόσο καιρό στην κύρια ανάκριση ,στην οποία προφανώς θα κληθεί να τα δικαιολογήσει και να αποδείξει την αυθεντικότητα των αρχείων αλλά και την μέθοδο ανάκτησης, η ομάδα μας απέστειλε το δημοσιευμένο υλικό στο εργαστήριο του κ.Παπαδάκη στις ΗΠΑ και μέχρι να έχουμε πρόσβαση σε αυτό που υποβλήθηκε στην ανάκριση , προέβει στις παρακάτω παρατηρήσεις από την πρώτη εξέταση:
Dr Emanuel Papadakis
“Eχουμε δύο βίντεο που υπό κανονικές συνθήκες καταγραφής δεν μπορεί να είναι μόνον 33 λεπτά το καθένα. Λογικά και υπό φυσιολογικές συνθήκες πρέπει να είναι τμήματα καταγραφών μεγαλύτερής διάρκειας.
Γιατί λοιπόν δίδονται στη δημοσιότητα δύο βίντεο μόνο 33 λεπτών; Ο κ. ανακριτής τι έχει;
Αφού ο κ. Καπερνάρος διαρρέει στη δημοσιότητα 2 βίντεο γιατί δε διαρρέει την ολότητα των καταγραφών εκείνης της ημέρας από τις 8 το βράδυ έως τα μεσάνυχτα για να μπορούμε να επιβεβαιώσουμε τη γνησιότητα τους βλέποντας και άλλους συρμούς που διήλθαν μπροστά από τις κάμερες πριν το ατύχημα.
Έχει τα πλήρη βίντεο ο κ. ανακριτής ή έχει ότι ανέβηκε στο YouTube; Δε γίνεται να σώζεται μόνο τμήμα των βίντεο; Τα βίντεο πριν αρχίζουν να διαγράφονται από τον σκληρό δίσκο παραμένουν σωσμένα στην ολότητά τους.
Ο συρμός φαίνεται να έχει τη σύνθεση της 63503 αλλά οι λαμαρίνες στα τρία πρώτα βαγόνια δε φαίνεται να εξέχουν ή να είναι προσδεμένες με σύρματα όπως ήταν στον συρμό που συμμετείχε στην σύγκρουση . Μέσα στο τούνελ θα γυαλίζανε στο φως τα σύρματα.
«Τα μεταφερόμενα ελάσματα είχαν προσδεθεί, ως ορίζονται από τα διεθνή πρότυπα, με δεσμίδες τεσσάρων συνεστραμμένων συρμάτων πάχους 5mm, ανοπτημένου όλκιμου σιδήρου, σε κατά πλάτος διπλό πέρασμα προ της ασφάλισης(περίπλεξης). Συνεπώς, με οκτώ σύρματα ανά πρόσδεση και σε κατά μήκος αποστάσεις μικρότερες των τριών (3) μέτρων( Εκθεση Μπαρτζόπουλου)»
Δεν έχουμε φωτογραφίες των δύο καμερών. Οι κάμερες φαίνεται να είναι σχετικά χαμηλά στο ύψος των δύο έως 2,5 μέτρων το πολύ. Τέτοια τοποθέτηση είναι αντισυμβατική γιατί οι κάμερες τοποθετούνται πλησιέστερα προς την οροφή και μάλιστα ώστε να έχουν μεγάλο οπτικό πεδίο. Το πεδίο της ν. 5 είναι εξαιρετικά περιορισμένο.
Επίσης οι κάμερες στηρίζονται γενικά σε τοίχο για να αποφεύγεται να η χρήση επιπρόσθετης κολώνας – στηρίγματος που στο τούνελ μέσα δε μπορείς να την τοποθετήσεις εύκολα λόγω στενότητας.
Απαιτούνται φωτογραφίες των καμερών και στατικές όψεις από τις ίδιες τις κάμερες για να μπορούμε να αποφανθούμε με μεγαλύτερη ασφάλεια για το τι βλέπουμε.
Επίσης η ονομασία των καμερών είναι αντισυμβατική γιατί θα περίμενε κανείς να αναγράφεται η τοποθεσία της κάμερας και όχι κάτι ασαφές όπως κάμερα 5 λες και πρόκειται για κάμερες μίνι μάρκετ.
Συγκρίνετέ την με την ονομασία των καμερών της ΠΑΘΕ.
Επίσης η ονομασία των καμερών στα βίντεο αυτά δεν ταιριάζει με τον τρόπο που ονοματίζει η εταιρεία τις κάμερες στον επιβατικό σταθμό ΘΣΝ (Δέστε την έκθεση Μπατζόπουλου -Βασιλακου για το περιεχόμενο των σκληρών δίσκων).
Εν κατακλείδι χωρίς να γνωρίζουμε πως εξήχθησαν αυτά τα βίντεο από τους δίσκους που τα περιείχαν και που βρίσκονταν αυτοί οι δίσκοι όταν έγινε αυτή η ανάκτηση στοιχείων, δεν μπορούμε να αποφανθούμε για τη γνησιότητα των βίντεο αυτών.
Η χρονοσήμανση δεν αποτελεί απόδειξη γιατί τα καταγραφικά μπορεί να ρυθμισθούν να αναγράφουν οποιαδήποτε ώρα και μέρα ανεξαρτήτως από την πραγματική ημερομηνία και ώρα και κάποιος μπορεί να γυρίσει βίντεο σε μεταγενέστερο χρόνο και να το χρονοσημάνει για προγενέστερο χρόνο και ημερομηνία”».
Dr Manos Papadakis
University of Houston
Department of Mathematics
Philip Guthrie Hoffman Hall
3551 Cullen Blvd, Room 641
Houston, Texas 77204-3008
713-743-3500».
Αχιλλέας Μιχόπουλος: Η ελληνική κοινωνία δεν πρέπει να ανησυχεί
Ο κ. Αχιλλέας Μιχόπουλος, χημικός μηχανικός και τεχνικός σύμβουλος οικογενειών θυμάτων μιλώντας στο enikos.gr για τα βίντεο, ανέφερε πως για τους «αφελείς είναι πολύ καλά, για εμάς όμως όχι» και πρόσθεσε: «έπειτα από 15 λεπτά που δημοσιοποιήθηκε το υλικό, εμφανίστηκε κάποιος που πήρε το τροποποιημένο βίντεο και εξαφάνισε όλα τα κοντέινερ… με τον ίδιο τρόπο, που εξαφανίστηκε και το φορτίο από εκεί που ήταν. Μέσα σε 15 λεπτά».
Το ερώτημα που θέτει ο κ. Μιχόπουλος είναι «γιατί το κάνανε σε 2 κάμερες και όχι και στις υπόλοιπες που παρεμβάλλονται; Ανάμεσα σε αυτές τις δύο, οι οποίες απέχουν μεταξύ τους 1.000 μέτρα, υπάρχουν 12 κάμερες. Γιατί δεν έχουμε και τα υπόλοιπα βίντεο με όλα τα στοιχεία; Φαίνεται πως ήταν ακριβό…».
Περνώντας ένα μήνυμα προς την ελληνική κοινωνία, τόνισε ότι «δεν πρέπει να υπάρχει καμία ανησυχία. Ο καρχαρίας είναι πιασμένος και χτυπιέται τώρα…».
Τερεζάκης: Το βιντεοληπτικό υλικό αυτόματα σβήνεται στις 14 ημέρες
Σημειώνεται ότι ο μεταβατικός διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ, Παναγιώτης Τερεζάκης, στο πλαίσιο της κατάθεσής του στην Εξεταστική Επιτροπή για την «διερεύνηση του εγκλήματος των Τεμπών», είχε αναφερθεί και εκείνος στο βιντεοληπτικό υλικό από κάμερες που έχει στις εγκαταστάσεις του ο ΟΣΕ, και αφορούν την φύλαξη εγκαταστάσεων σε όλη την Ελλάδα. Οι απαντήσεις του παρουσιάζουν εξαιρετικό ενδιαφέρον, μετά τις τελευταίες εξελίξεις.
«Έχουμε γύρω στις 300 κάμερες που παρακολουθούν τις εγκαταστάσεις μας, το οποίο αυτό βιντεοληπτικό υλικό εκ του νόμου αυτόματα σβήνεται στις 14 ημέρες, και επικάθεται το καινούργιο. Μέχρι τις 14 ημέρες και αρκετά μετά -αν θυμάμαι καλά γύρω στις 39 ημέρες- δεν είχε ζητηθεί καπό καμία εισαγγελική ή ανακριτική αρχή αυτό το υλικό. Έτσι λοιπόν, όταν μας ζητήθηκε, τους απαντήσαμε… Μάλιστα ζητήθηκε σε εμάς, και εμείς τους παραπέμψαμε στην εταιρεία η οποία έχει το βιντεοσκοπικό αυτό υλικό και ενεργεί τις λήψεις, και τους απάντησε ότι είμαστε υποχρεωμένοι βάσει νόμου να γίνεται και δώσαμε τους σκληρούς δίσκους, παρόλο που είχαν σβηστεί, στην ανακριτική αρχή, για να δει αν μπορεί να κάνει ανάκριση».
Και σε σχετική ερώτηση συμπλήρωσε πως: «Ποτέ δεν μπορούσα τουλάχιστον εγώ, να φανταστώ ή να υποπτευθώ ότι θα μπορούσε ένα βιντεοσκοπικό υλικό από τις αποβάθρες της Θεσσαλονίκης, όπου επιβιβαζόταν ο κόσμος στα μοιραία βαγόνια ή από την Αθήνα θα μπορούσε να είναι αντικείμενο εισαγγελικής έρευνας. Σας ομολογώ ότι δεν πέρασε από το μυαλό μου και ήξερα την σταθερή διαδικασία».