Τη δική της ατραπό (στη μετάφραση είναι ένα μονοπάτι ή πέρασμα που δύσκολα το ακολουθεί κανείς) επιχειρεί να επιβάλει η Δημοτική αρχή του Αιγίου μετά την απόφαση του Αστυνομικού Διευθυντή Αχαΐας να αποσύρει την «κάλυψη» των προσωρινών κυκλοφοριακών μέτρων σε έναν πεζόδρομο χωρίς νομιμοποίηση!
Οι αντιδράσεις σε σχέση με την περιοχή της πλατείας Βάλφουρ και την Κλεομένους Οικονόμου θα έπρεπε να θεωρούνται δεδομένες όμως η Δημοτική αρχή του Τάκη Ανδριόπουλου προτίμησε, αντί άλλης κατοχύρωσης, να «παίξει» εδώ και καιρό κρυφτό με τις Αρχές.
Αυστηρή εντολή…
Κάπως έτσι φτάσαμε την Τετάρτη ο Αστυνομικός Διευθυντής Αχαΐας Ιωάννης Μπούμης να φτάσει στο σημείο να κοινοποιήσει στο Α.Τ. Αιγιαλείας επιστολή στην οποία ενημερώνει ότι «δεν δύναται να προβεί στην έκδοση παράτασης των υφιστάμενων κυκλοφοριακών ρυθμίσεων» στην πλατεία διότι οι «υφιστάμενες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις έχουν χαρακτηριστεί ως προσωρινές, πλην όμως, όπως βεβαιώνεται και από τα κατατεθέντα από την αιτούσα αρχή έγγραφα (σ.σ. Δήμος Αιγιαλείας), τους τελευταίους μήνες δεν πραγματοποιούνται εργασίες καθόσον αυτές έχουν ολοκληρωθεί».
Εμφανώς εκνευρισμένος για το γεγονός ότι, παρά την προσωπική ενημέρωση στον κ. Ανδριόπουλο, ο δήμος εξακολουθούσε να μην ανοίγει τον πεζόδρομο, ως όφειλε, από την 1/3/2025 ο κ. Μπούμης αναφέρει υπηρεσιακά στο Α.Τ. Αιγιαλείας: «Σε κατ ιδίαν συναντήσεις με τους εκπροσώπους του δήμου αλλά και σε τηλεφωνικές επαφές τα ανωτέρω έχουν γνωστοποιηθεί!»
Ακολούθησε η επίδοση της απόφασης, μέσω του Υπαστυνόμου της Τροχαίας Αιγίου Ιωάννη Αναστασόπουλου με αναφορά προς τη Δημοτική αρχή.
Προσωρινή απαγόρευση…
Αφού άνοιξε μπάρες και ξήλωσε κάγκελα σε τρία σημεία (Κλ. Οικονόμου, από Βασιλέως Κωνσταντίνου έως Βάλφουρ, Ασημάκη Φωτήλα, από Ταξιαρχών έως Βασιλέως Κωνσταντίνου και Βάλφουρ από οδό Κλ. Οικονόμου έως και την Ασημάκη Φωτήλα) ο δήμος, την ίδια μέρα άρχισε να «παίζει» τις καθυστερήσεις.
Με απόφαση του δήμου και εισήγηση και των Τεχνικών Υπηρεσιών, μέχρι να μπει νέα οδοσήμανση προκειμένου να γίνεται με ασφάλεια η κυκλοφορία, αποφασίστηκε την Πέμπτη να μπει τροχονομική σήμανση και να συνεχιστεί η απαγόρευση της κυκλοφορίας. Εκτός από τη νέα σήμανση που θα πρέπει βέβαια να γίνει βάση μελέτης, ο δήμος ενημέρωσε ότι σε δύο σημεία της Κλεομένους Οικονόμου υπάρχει πρόβλημα, στο ένα δεν υπάρχει πεζοδρόμιο για τους πεζούς και στο άλλο δεν υπάρχει σωστό πλάτος -μειώθηκε κατά την ανάπλαση- για να χωρέσουν ΙΧ! Τέλος, ενημέρωσε ότι για να δοθεί στην κυκλοφορία με ασφάλεια και να μην κινδυνεύσουν πεζοί, θα πρέπει σημειακά να αφαιρεθούν και πλάκες πεζοδρομίου.
Τα βάρη στον εργολάβο
Η διαμορφωθείσα κατάσταση προκάλεσε χθες Παρασκευή την σύγκλιση της Δημοτικής Επιτροπής του Δήμου που συνεδρίασε με θέμα στην ημερήσια διάταξη την «Ανάπλαση Εμπορικού Κέντρου Αιγίου -Ενότητα 3: «Πλατεία Βάλφουρ και περιμετρικοί οδοί».
Κατά την συνεδρίαση εξετάστηκαν τα νέα δεδομένα με βάση δύο έγγραφα που έχουν αντικρουόμενες θέσεις, του Αστυνομικού Τμήματος Αιγιαλείας που «έγραψε» τέλος στις προσωρινές απαγορεύσεις αλλά και της Διεύθυνσης Τεχνικών υπηρεσιών που είχε αιτηθεί την υποχρεωτική παράταση των κυκλοφοριακών μέτρων!
Κατά την εισήγησή του ο κ. Ανδριόπουλος κάλεσε τα μέλη της επιτροπής να αποφασίσουν ότι η λειτουργία της Βάλφουρ ως πεζόδρομου που δεν μπορεί -παράλληλα- να σηκώσει και την κυκλοφορία είναι ευθύνη του εργολάβου και όχι του δήμου που το… παρήγγειλε!
«Να αποδεχθούμε για λόγους ασφαλείας των διερχόμενων πεζών και οχημάτων, τη δήλωση της Διευθύνουσας Υπηρεσίας, για μη διοικητική παραλαβή της χρήσης του ως άνω τμήματος του έργου και τη μη λήψη και εφαρμογή μέτρων που δεν συνάδουν με την συγκεκριμένη χρήση του ως άνω έργου» ανέφερε ο κ. Ανδριόπουλος.
Τι κάνει ο δήμαρχος Αιγιαλείας; «Τραβά την ουρά» των υπηρεσιών του απέξω, δεν αναλαμβάνει την ευθύνη να ανοίξει το δρόμο και κάνει «μπαλάκι» το πρόβλημα με την κυκλοφορία των ΙΧ στον κατασκευαστή!
Και η Εισαγγελία
Ο δήμος όμως συνεχίζει πάνω στην ίδια… ατραπό., το λάθος μονοπάτι και το “κρυφτό” με τις αρχές, αλλά δεν υπολογίζει το γεγονός ότι μπορεί να έχουν γνώση οι… φύλακες της νομιμότητας. Διότι, εκτός από το πρακτικό μέρος της υπόθεσης, τις μετατροπές που επικαλείται άτυπα ο δήμος ως αναγκαίες για να μπουν τα ΙΧ στον «πεζόδρομο», υπάρχει και η πίεση της Εισαγγελίας Αιγίου (σ.σ. πλέον είναι ενιαία διοικητικά με την Εισαγγελία Πρωτοδικών Πάτρας) όπου ήδη βρίσκεται σε εξέλιξη προκαταρκτική εξέταση για τους πεζόδρομους του Αιγίου χωρίς μόνιμη κυκλοφοριακή ρύθμιση!
Στα πλαίσια της προκαταρκτικής αλλά και της αναγκαίας έρευνας για το τι πρέπει, και τι όχι, να κυκλοφορεί στον πεζόδρομο, είχαμε χθες και την επί τόπου επίσκεψη χθες της Εισαγγελίας Εφετών Πατρών!