18.5 C
Aigio
Πέμπτη, 13 Μαρτίου, 2025
spot_img

Γιατί σκοτώνονται οι Ελληνες στους δρόμους

Θλιβερή πραγματικότητα έχουν γίνει τα τροχαία στους δρόμους της χώρας μας. Ανθρωποι κάθε ηλικίας αφήνουν την τελευταία τους πνοή στην άσφαλτο ή στα δωμάτια νοσοκομείων μετά από κάποια σφοδρή αυτοκινητιστική σύγκρουση σχεδόν καθημερινά.

Πρόκειται για μια μάστιγα που σκορπίζει τον θάνατο σε πάρα πολλές οικογένειες, οι οποίες δεν ξαναβλέπουν τα αγαπημένα τους πρόσωπα. Χαρακτηριστική και πιο πρόσφατη η περίπτωση του θανατηφόρου τροχαίου ενός νέου ζευγαριού προχθές στον Βόλο που εξελίχθηκε σε ανείπωτη οικογενειακή τραγωδία.

Ο πατέρας του νεαρού δεν άντεξε τον πόνο της απώλειας του γιου του και στο άκουσμα του τρομακτικού τροχαίου δυστυχήματος πέθανε μετά από ισχυρό ισχαιμικό επεισόδιο που υπέστη.

Ο 31χρονος γιος του σκοτώθηκε μαζί με τη σύζυγό του το βράδυ της Κυριακής στο οδικό δίκτυο Βόλου – Αγριας, στο ύψος των Πλατανιδίων, όταν αγροτικό όχημα συγκρούστηκε πλαγιομετωπικά με τη μηχανή μεγάλου κυβισμού που επέβαινε το νιόπαντρο ζευγάρι.

%CE%BE%CF%89%CE%B7%CE%BA%CF%86%CE%BE%CE%B4%CE%B7%CE%B3%CE%BA

Ασύλληπτη όμως οικογενειακή τραγωδία ήταν κι αυτή που σημειώθηκε στην άσφαλτο της λεωφόρου Κατεχάκη το μεσημέρι της Καθαράς Δευτέρας. Ενας 56χρονος και οι ηλικιωμένοι γονείς του έχασαν ακαριαία τη ζωή τους όταν το αυτοκίνητό τους «καρφώθηκε» ενώ κινούνταν με μεγάλη ταχύτητα πάνω σε αυτοκίνητα που είχαν σταματήσει σε κόκκινο φανάρι.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Αστυνομίας, το πρώτο δίμηνο του 2025 είχαμε 1.366 τροχαία, 57 νεκρούς και 49 σοβαρά τραυματίες.

Οι τραγωδίες που σημειώθηκαν τις πρώτες δέκα ημέρες του Μαρτίου δεν έχουν τέλος.

Το βράδυ της Κυριακής αυτοκίνητο ξέφυγε της πορείας του στη Βάρη και προσέκρουσε σε τοίχο με αποτέλεσμα ένας νεαρός άνθρωπος ηλικίας 22 χρόνων να χάσει τη ζωή του, ενώ μάχη για να κρατηθεί στη ζωή δίνει ο συνομήλικος συνοδηγός.

Και η μαύρη λίστα μεγαλώνει. Τρεις φοιτητές που γυρνούσαν από νυχτερινή έξοδο βρήκαν τραγικό θάνατο στη Σπάρτη όταν το αυτοκίνητο που οδηγούσε ένας 24χρονος κινούμενο επί της Εθνικής Οδού Σπάρτης – Μυστρά εξετράπη της πορείας του, αφού νωρίτερα είχε προσκρούσει σε δέντρο.

Σε κάθε περίπτωση, τόσο τη χρονιά που πέρασε όσο και τους πρώτους μήνες του 2025 οι αριθμοί των τροχαίων ατυχημάτων σοκάρουν και εγείρουν έντονο προβληματισμό.

Γιατί αυξάνονται

Σύμφωνα με τους ειδικούς, μια από τις σημαντικότερες παθογένειες που καθιστούν την άσφαλτο τόπο δυστυχημάτων είναι η έλλειψη οδικής κουλτούρας που χαρακτηρίζει τους οδηγούς. Τι σημαίνει έλλειψη οδικής κουλτούρας;

Οπως επιβεβαιώνουν και τα στοιχεία της Τροχαίας, η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, η χρήση κινητού τηλεφώνου, η οδήγηση σε πολύ υψηλές ταχύτητες, η παραβίαση ερυθρού σηματοδότη, η απόσπαση προσοχής, αλλά και άλλες παραβιάσεις του ΚΟΚ πλαισιώνουν τη ζοφερή κατάσταση που επικρατεί στους ελληνικούς δρόμους.

Την ίδια στιγμή, μερικά από τα κυριότερα αίτια πρόκλησης τροχαίων ατυχημάτων είναι και η μη χρήση ζώνης ασφαλείας, προστατευτικού κράνους για τους μοτοσικλετιστές, καθώς και ο παλιός «στόλος» αυτοκινήτων που κινούνται στους δρόμους της χώρας μας, αρκετά από τα οποία δεν συντηρούνται όπως προβλέπεται.

Τα στελέχη της Τροχαίας αναφέρουν επίσης ότι οι οδηγοί πρέπει να προσαρμόζουν την οδήγησή τους ανάλογα με την κατάσταση του δρόμου και τις καιρικές συνθήκες κάθε φορά που οδηγούν.

Το υπουργείο προστασίας του Πολίτη αναμένει ότι οι κάμερες της Τροχαίας που έχουν τοποθετηθεί σε κομβικά σημεία πρόκειται να βοηθήσουν στη μείωση των παραβάσεων. Ευελπιστούν ότι η συνεχής παρακολούθηση θα ενισχύσει την επιβολή των κανόνων οδικής κυκλοφορίας, κάνοντας τους οδηγούς πιο προσεκτικούς.

Σχετικά άρθρα

- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img

Δείτε ακόμα