Δύσκολα θα ξεμπλέξει από το «μέτωπο» με τα κυκλοφοριακά ο δήμαρχος Αιγιαλείας Τάκης Ανδριόπουλος λόγω της εμμονής του να αρνείται να προχωρήσει σε διαβούλευση με την αντιπολίτευση, κατοίκους και επαγγελματίες της πόλης για τις νέες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στο κέντρο του Αιγίου και κυρίως στο πεζοδρομημένο τμήμα της πλατείας Βάλφουρ και την Κλεομένους Οικονόμου
Οι παλινωδίες
Παρά τη γνωστή απόφαση που εξέδωσε προς τα τέλη Μαρτίου ο Συντονιστής της Αποκεντρωμένης Σάκης Παναγιωτόπουλος (απέρριψε με βάση ουσιώδεις παρατηρήσεις απόφαση της Δημοτικής Επιτροπής βασισμένη πάνω στη μελέτη του συγκοινωνιολόγου Δημήτρη Σαρδελιάνου που αφορά τις νέες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις) ο δήμαρχος Αιγιαλείας συνέχιζε να… σφυρίζει αδιάφορα!
Στα τέλη Μαρτίου λοιπόν ο κ. Ανδριόπουλος έφερε στο σώμα (Δημοτικό Συμβούλιο Αιγιαλείας) επικαιροποιημένη Έκθεση της Τεχνικής Υπηρεσίας του Δήμου πάνω στην ίδια και… απαράλλακτη μελέτη Σαρδελιάνου για την πεζοδρόμηση της Κλεομένους Οικονόμου. Η νέα απόφαση έχει καθαρογραφεί και αποσταλεί στην Αποκεντρωμένη. Στόχος του δημάρχου να… αρθεί το απαγορευτικό για τις πεζοδρομήσεις με μια επικαιροποιημένη έκθεση που περιλαμβάνει νέα οριζόντια και κατακόρυφη σήμανση, εναλλακτικές διαδρομές για τα ΙΧ και ΜΜΜ αλλά και τις καταργούμενες λεωφορειακές διαδρομές.
Μάταια εκ μέρους της αντιπολίτευση ο Κώστας Σπηλιόπουλος, επιχειρούσε ήδη από τα τέλη Μαρτίου να προειδοποιήσει τον δήμαρχο κ. Ανδριόπουλο ότι ματαιοπονεί και συνεχίζει να ακολουθεί λάθος δρόμο καθώς η Αποκεντρωμένη έχει επικαλεστεί ουσιώδεις ενστάσεις που δεν καλύπτονται από τις διορθωτικές παρεμβάσεις της Τεχνικής Υπηρεσίας του δήμου.
Κόντρα στις… εκθέσεις ιδεών που είναι μάλλον καταδικασμένες, ο Κώστας Σπηλιόπουλος κατέθεσε τη Δευτέρα 7-4-2025 νέα ένσταση ενώπιων της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Δυτικής Ελλάδας με την οποία προσφεύγει κατά της τελευταίας απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου (28/2025).
Η προσφυγή
Όπως υποστηρίζει στην προσφυγή του ο κ.Σπηλιόπουλος, η απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου είναι μια «συρραφή προτάσεων» της μελέτης Σαρδελιάνου χωρίς εφαρμοστικό χαρακτήρα σε σχέση με τον ΚΟΚ, εξακολουθεί να «πάσχει» σε επίπεδο τεκμηρίωσης και δεν προσφέρει λύσεις σε σχέση με την στάθμευση στα πέριξ των πεζοδρόμων.
Επίσης δεν διορθώθηκε το θέμα με την Βασιλέως Κωνσταντίνου ο οποίος, από δρόμος μιας κατεύθυνσης κυκλοφορίας, μετατρέπεται σε διπλής κατεύθυνσης κυκλοφορίας, με μια διατομή μικρότερη των 6 μ. που δεν επιτρέπει την κίνηση οχημάτων και κυρίως Μέσων Μαζικής Μεταφοράς.
Αναφέρεται μεταξύ άλλων στην προσφυγή:
«Η απόφαση 28/2025 που ελήφθη από το Δημοτικό Συμβούλιο σε αντικατάσταση της απόφασης 59/2025 της Δημοτικής Επιτροπής, δεν οδηγεί στο αποτέλεσμα που επιθυμεί η Δημοτική Αρχή του Δήμου Αιγιαλείας διότι:
1. Σύμφωνα με το σημείο 29 του σκεπτικού της απορριπτικής απόφασης του Γραμματέα, η έγκριση της τεχνικής μελέτης του δήμου είναι τμήμα της ευρύτερης συνολικής κυκλοφοριακής μελέτης που συντάχθηκε για λογαριασμό της τεχνικής υπηρεσίας που διέπεται από την εφαρμογή έτερων διατάξεων και δεν εμπίπτει στο πεδίο εφαρμογής των διατάξεων του άρθρου 52 του Ν2969/1999 (ΚΟΚ).
2. Σύμφωνα με το σημείο 30 για να εγκριθούν οι ρυθμίσεις που ζητάει η δημοτική αρχή του δήμου Αιγιαλείας, που αφορούν στην πεζοδρόμηση της κεντρικής οδού Κλεομένους Οικονόμου και δικτύου γειτονικών οδών στο Αίγιο θα πρέπει να τηρηθεί η διαδικασία της παραγράφου 1 του άρθρου 52 του Ν2969/1999 (ΚΟΚ). Αυτή η διαδικασία, όπως έχει επισημανθεί και από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση, δεν έχει εφαρμοστεί εκ μέρους του Δήμου Αιγιαλείας.
3. Σύμφωνα με το σημείο 31 στα πλαίσια του τεχνικού ελέγχου της εν λόγω τεχνικής έκθεσης, η οποία εγκρίθηκε με την υπ αριθμόν 59/2025 απόφαση της Δημοτικής Επιτροπής διαπιστώθηκε η ανάγκη συμπλήρωσης με τα ακόλουθα στοιχεία: α) Τεκμηρίωση της εναλλακτικής διαδρομής που θα κληθεί να παραλάβει τους κυκλοφοριακούς φόρτους των πεζοδρομούμενων οδικών τμημάτων στον αστικό πυρήνα του Αιγίου, η οποία διαθέτει όμοια γεωμετρικά χαρακτηριστικά και κυκλοφοριακή ικανότητα, β) Τεκμηρίωση της εναρμόνισης με τις προβλέψεις του ισχύοντος ΓΠΣ, γ) Συμπλήρωση της κυκλοφοριακής μελέτης με τις υφιστάμενες διαδρομές των ΜΜΜ και τεκμηρίωση της ανάγκης τροποποίησής του, δ) Διάγραμμα με τους εναλλακτικούς θύλακες στάθμευσης που θα κληθούν να εξυπηρετήσουν την ανάγκη στάθμευσης από τις θέσεις που καταργούνται ή τεκμηρίωση μη απαίτησης και ε) Διάγραμμα σήμανσης (σε ηλεκτρονική μορφή με ψηφιακή υπογραφή που διαθέτει ασφαλή χρονοσήμανση) σε κατάλληλη κλίμακα ώστε να αποτυπώνεται η εφαρμοσιμότητα των προτεινόμενων κυκλοφοριακών ρυθμίσεων. Σε περίπτωση που οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις εντάσσονται σε πρόγραμμα ανάπλασης της περιοχής θα πρέπει να χρησιμοποιηθεί ως υπόβαθρο η αντίστοιχη μελέτη.
Σημειώνουμε ότι η προσβαλλόμενη απόφαση 28/2025 του Δημοτικού Συμβουλίου Δήμου Αιγιαλείας, ουδόλως ασχολείται με τις ανωτέρω εκκρεμότητες, ούτε υπήρξε καμία σχετική κίνηση εκ μέρους της Δημοτικής Αρχής και των υπηρεσιών του Δήμου.
Επιπλέον, σύμφωνα με την κυκλοφοριακή μελέτη (Σαρδελιάνου) στην οποία βασίζονται οι προσπάθειες για την πεζοδρόμηση της οδού Κλεομένους Οικονόμου και των οδών πέριξ της πλατείας Βάλφουρ, και την τεχνική του προϊσταμένου της τεχνικής υπηρεσίας κυρίου Καράμπελα, η οδός Βασιλέως Κωνσταντίνου από δρόμος μιας κατεύθυνσης κυκλοφορίας, μετατρέπεται σε πρωτεύουσα αρτηρία διπλής κατεύθυνσης κυκλοφορίας. Η δε τυπική διατομή κυκλοφοριακού χώρου, σύμφωνα με την τεχνική έκθεση του προϊσταμένου τεχνικής υπηρεσίας, είναι 6,00 μέτρα και η ενεργή διατομή κυκλοφοριακού χώρου 5,60 μέτρα.
Από επιτόπιους όμως ελέγχους και μετρήσεις η ενεργή (πλάτος οδοστρώματος) διατομή ευρέθη ότι είναι 5,12 έως 5,20 μέτρα.
Άρα οι αναφορές της τεχνικής έκθεσης της τεχνικής υπηρεσίας του Δήμου στα πλάτη αυτά της οδού Βασιλέως Κωνσταντίνου είναι ανακριβή και ανυπόστατα κι ως εκ τούτου η οδός αυτή είναι αδύνατον να εξυπηρετήσει διπλή κυκλοφορία οχημάτων και μάλιστα λεωφορείων, σύμφωνα με τις προδιαγραφές και οδηγίες μελετών οδικών έργων του Υπουργείου Υποδομών.
Γίνεται λοιπόν σαφές ότι οι μελέτες και τα στοιχεία που παρουσιάζονται στην τεχνική έκθεση του προϊσταμένου της τεχνικής υπηρεσίας βρίθουν λαθών και ανακριβών στοιχείων».
Υπογράφουν οι δημοτικοί σύμβουλοι κ.κ. Σπηλιόπουλος, Σπηλιωτόπουλος, Σπυρόπουλος και Ταξιαρχόπουλος .