Στον απόηχο των δημοσιευμάτων και της συζήτησης για την υπογειοποίηση του τρένου, το στέλεχος του ΠΑΣΟΚ και αντιπρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου της Πάτρας, Κατερίνα Σολωμού, σημειώνει σε ανακοίνωσή της:
«Η σύνδεση του σύγχρονου σιδηρόδρομου με το νέο λιμάνι της Πάτρας αποτελεί μείζονα διεκδίκηση της πόλης και ενδυναμώνει την αναπτυξιακή της προοπτική, ενώ μπορεί –υπό προϋποθέσεις- να την μετεξελίξει σε διαμετακομιστικό κέντρο.
Τα βήματά της ΕΡΓΟΣΕ και του Υπουργείου Υποδομών, θα έπρεπε να ήταν προσεκτικά και πιο σύντομα, ώστε οι εναλλακτικοί τρόποι χρηματοδότησης, σε ενδεχόμενη απόρριψη του φακέλου, να καθίσταντο εφικτοί.
Χωρίς ακόμη να υπάρχει επίσημη τοποθέτηση από το Υπουργείο και την ΕΡΓΟΣΕ, διαβάζουμε δημοσιεύματα, του τοπικού και κεντρικού Τύπου, τα οποία κάνουν λόγο «για αρνητική εξέλιξη στο αίτημα χρηματοδότησης για την υπογειοποίηση της γραμμής, από το Ρίο έως τον Άγιο Διονύσιο».
Κατόπιν αυτού, ρωτώ τον Υπουργό Υποδομών και την ΕΡΓΟΣΕ:
-Απερρίφθη ο φάκελός της χρηματοδότησης του έργου; Αν ναι γιατί;
-Ποιος είναι ο σχεδιασμός σας; Τα χρονοδιαγράμματα για την Ευρωπαϊκή χρηματοδότηση είναι σαφή. Κινδυνεύουμε να χάσουμε το σημαντικό αυτό έργο;
-Η χρηματοδότηση μέσω του μηχανισμού Connecting Europe Facility ήταν ο ενδεδειγμένος τρόπος;
-Γιατί ακόμη δεν μας έχετε ενημερώσει;
Κύριε Υπουργέ, όπως δεσμευθήκατε προσφάτως από την Πάτρα, μετά τους επίμονους και στοχευμένους αγώνες μας, «το τρένο θα φτάσει στο νέο λιμάνι στις αρχές του 2028». Ως κυβέρνηση και αρμόδιο Υπουργείο έχετε την απόλυτη ευθύνη τήρησης των διαδικασιών και χρονοδιαγραμμάτων για την ολοκλήρωση του έργου. Από την πρώτη στιγμή, η Πάτρα ζήτησε υπογειοποίηση της γραμμής, από το Ρίο έως τον Άγιο Ανδρέα, για να φτάσει το τρένο στο νέο λιμάνι, κάτι που τεχνικά και οικονομικά μπορεί να υλοποιηθεί, όπως κι εσείς συμφωνήσατε για το μεγαλύτερο κομμάτι της.
Διεκδικήσαμε, αγωνιστήκαμε, προτείναμε ρεαλιστικά, συμφωνήσατε και περιμένουμε την απάντησή σας».