26.6 C
Aigio
Κυριακή, 29 Σεπτεμβρίου, 2024
spot_img

Ο χάρτης των αντιδρομήσεων και πεζοδρομήσεων που ξεκινούν από Σεπτέμβρη στην Πάτρα

Του Αχιλλέα Ροδίτη (από εφημερίδα “Αχαϊκή Πολιτεία”)

Όλα θα ξεκινήσουν εντός Σεπτεμβρίου. Η Πάτρα θα αρχίσει σιγά σιγά να αλλάζει εν μέσω έργων πεζοδρόμησης και αντιδρομήσεων. Πολλά από όσα γνωρίζαμε και θεωρούσαμε ως δεδομένα θα σβηστούν απ’ τη μνήμη και θα προσαρμοστούμε στα καινούργια δεδομένα που θα φέρει η ανάπλαση του ιστορικού κέντρου της αχαϊκής πρωτεύουσας.

Σύμφωνα με τον Αντιδήμαρχο Αρχιτεκτονικού Έργου – Ηλεκτρομηχανολογικών Έργων (Η/Μ) και Έργων Υποδομής και Αναπληρωτή Δημάρχου, Χρήστο Κορδά, η ανάπλαση της πόλης θα ξεκινήσει μέσα στον Σεπτέμβριο μήνα «το πολύ στις αρχές Οκτωβρίου».

Αυτό που περιμένουν τα στελέχη της δημοτικής αρχής είναι η έγκριση του προϋπολογισμού χρηματοδότησης του έργου από το αρμόδιο Συμβούλιο. Πρόκειται όμως για μια καθαρά τυπική διαδικασία η οποία προβλέπεται μετά την αρχική παραίτηση του εργολάβου, ως πρώτου αναδόχου, και την διενέργεια επαναληπτικού διαγωνισμού. Με άλλα λόγια, είναι μια διαδικασία που δεν εμπεριέχει σε καμία περίπτωση εκπλήξεις, άρα η έγκριση είναι δεδομένη και συνεπώς μόλις γίνει θα ξεκινήσουν και οι πρώτες εργασίες.

ΤΙ ΑΛΛΑΖΕΙ, ΠΟΥ ΚΑΙ ΑΠΟ ΠΟΥ…

Στον ανανεωμένο χάρτη που σήμερα παρουσιάζει η «Πολιτεία» φαίνονται όλες οι αλλαγές.

Επιγραμματικά είναι οι εξής:

Πεζοδρόμηση Μαιζώνος, από Αράτου μέχρι Γούναρη
Αντιδρόμηση Μαιζώνος, από Αράτου μέχρι Καρόλου
Αντιδρόμηση Κωνσταντινουπόλεως
Αντιδρόμηση Κορίνθου
Αντιδρόμηση Κανακάρη
Αντιδρόμηση Αράτου
Αντιδρόμηση Ζαϊμη
Αμφιδρόμηση Αγ. Σοφίας

Η πρώτη εργασία που θα πραγματοποιηθεί θα είναι η έναρξη κατασκευής του πεζόδρομου της Μαιζώνος. Τοπιο πιθανό σενάριο είναι τα συνεργεία να αρχίσουν να σκάβουν από την Αράτου, που θα είναι η αρχή του πεζοδρρόμου, με κατεύθυνση τη Γούναρη, όπου θα καταλήγει, διασχίζοντας όλο το ενδιάμεσο κομμάτι συμπεριλαμβανομένης της πλατείας Γεωργίου στην κάτω περιμετρική πλευρά.

Παράλληλα θα αρχίσουν οι εργασίες αντιδρόμησης της Κανακάρη και της Μαιζώνος από Αράτου έως Καρόλου και εν συνεχεία της Κωνσταντινουπόλεως. Επίσης της Κορίνθου, της Αράτου και της Ζαϊμη.

Οι δύο τελευταίοι δρόμοι (Αράτου, Ζαϊμη) αντιδρομούνται για στρίβουν τα αστικά λεωφορεία από την Κανακάρη και να συνεχίζουν από Μαιζώνος-Κωνσταντινουπόλεως προς Αγ. Σοφία κι έτσι η Ζαϊμη δίδεται ως διέξοδος ανόδου των οχημάτων.

Προφανώς θα απαγορευτεί αναλόγως και η στάθμευσης των ΙΧ στα αντίστοιχα σημεία.

ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΣΕ 1,5 ΧΡΟΝΟ

Θυμίζουμε ότι ο παλιός εργολάβος που εγκατέλειψε είναι ο νέος που ανέλαβε ξανά! Πρόκειται για γνωστή Πατρινή εταιρεία που δραστηριοποιείται στον κατασκευαστικό χώρο και μάλιστα η πρώτη προσφορά που είχε καταθέσει προέβλεπε έκπτωση 48%. Αυτή, ενώ τώρα η έκπτωση αγγίζει το 18,5%, αφού με τις ανατιμήσεις που έχουν μπει στα οικοδομικά υλικά δεν γινόταν αλλιώς.

Το πιο σημαντικό όμως όλων είναι ότι η δημοτική αρχή έκανε σύντμηση του χρόνου παράδοσης του έργου στο νέο τεύχος που ετοίμασε. Εκεί δηλαδή που η προηγούμενη εργολαβία θα είχε χρονικό περιθώριο δύο ετών για να το ολοκληρώσει, η τωρινή «έχει στη διάθεση της χρονοδιάγραμμα μόλις 1,5 έτους», σύμφωνα με τον κ. Κορδά.

Με άλλα λόγια, η αντιδημαρχία Αρχιτεκτονικού Έργου και Έργων Υποδομής, αφαίρεσε το 6μηνο της καθυστέρησης που προέκυψε από την ξαφνική και αιφνιδιαστική εξέλιξη της παραίτησης του προηγούμενου εργολάβου.

Εν κατακλείδι, δηλαδή, το έργο θα ολοκληρωθεί στον αρχικό προβλεπόμενο χρόνο. Και αυτό έχει διπλή σημασία καθώς ακυρώνει κάθε άποψη που προβάλλει τον κίνδυνο να χαθούν οι χρηματοδοτήσεις, οι οποίες κατά τον κ. Κορδά «ούτως ή άλλως είναι εξασφαλισμένες και δεν χάνονται».

Σχετικά άρθρα

- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img

Δείτε ακόμα