Του Αχιλλέα Ροδίτη (εφημερίδα “Αχαϊκή Πολιτεία”)
Ιδιαίτερα δύσκολος προμηνύεται, κυκλοφοριακά, ο χειμώνας στην Πάτρα, αν κρίνουμε από το τί συμβαίνει ήδη στην παραλιακή της πόλης τις ώρες αιχμής και σε συνδυασμό με το στένεμα του δρόμου από τον ποδηλατόδρομο. Είναι φανερό ότι η κατασκευή του κυριολεκτικά «ανάβει» φωτιές που αναμένεται να φουντώσουν για τα καλά από Σεπτέμβρη, όταν επιστρέψουν οι τελευταίοι αδειούχοι και η πόλη γεμίζει ξανά ΙΧ στο κέντρο.
Μια επιτόπια αυτοψία της «Πολιτείας», τώρα που ακόμα είναι νωρίς, αποδεικνύει το έντονο πρόβλημα που και πάλι προκαλείται:
Πρώτα απ’ όλα στο ύψος της αρχής της Όθωνος Αμαλίας, στη συμβολή δηλαδή με την οδό Νόρμαν, όπου συνωστίζονται οχήματα από διαφορετικές κατευθύνσεις και έχουν μπροστά τους από την μια τον ποδηλατόδρομο και από την άλλη τα αστικά λεωφορεία (υπάρχει αφετηρία εκεί).
Έπειτα, στο σημείο της μεγάλης στροφής, στο ύψος της Ναυτικής Διοίκησης Ιονίου, όπου τα ΙΧ της δεξιάς λωρίδας πρέπει να στρίψουν πιο αριστερά για να αποφύγουν το τσιμεντένιο διάζωμα που χωρίζει τον δρόμο από τον ποδηλατόδρομο (μπροστά ακριβώς από την παλιά αμαξοστοιχία του ΟΣΕ).
Στη συνέχεια, όταν ο δρόμος «ανοίγει» μπροστά από την Τριών Συμμάχων και τα οχήματα βρίσκονται σε απόλυτη ευθεία με τον ποδηλατόδρομο που συνεχίζει λίγο πριν το ύψος της Ερμού. Και εκεί τα οχήματα της δεξιάς λωρίδας στρίβουν απότομα προς τα αριστερά (ιδίως όσοι οδηγοί είναι ξένοι διερχόμενοι και δεν γνωρίζουν τα της πόλης) με ορατό τον κίνδυνο ατυχήματος. Ειδικά μάλιστα όταν υπάρχουν και διπλοπαρκαρισμένα, με αποτέλεσμα να στενεύει δραματικά ο διαθέσιμος ελεύθερος δρόμος.
Αλλά και πιο πέρα, από Ερμού έως και Γούναρη, ο «πονοκέφαλος» των διπλοσταθμευμένων οχημάτων επιδεινώνει την κατάσταση.
ΓΙΑ 1ο ΘΕΜΑ ΕΝΘΕΤΗ 1
ΟΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ ΦΩΝΑΖΟΥΝ
Στα παραπάνω σημεία στρέφουν την προσοχή και οι επαγγελματίες οδηγοί. Όπως ο πρόεδρος του ράδιο ταξί Πάτρας 18300, κ. Ντίνος Τζουβέκας, που σχολιάζει στην «Πολιτεία»:
«Εκτός από τον κίνδυνο σοβαρού ατυχήματος, που πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψη, το βέβαιο είναι ότι οι οδηγοί θα δεινοπαθήσουν και θα επικρατήσει ένα μόνιμο και καθημερινό κυκλοφοριακό μπάχαλο στην οδό. Όταν μάλιστα μιλάμε για την μοναδική οδό ταχείας κυκλοφορίας, όπως είχε χαρακτηριστεί, και αποτελούσε τη μόνη διέξοδο για τα αυτοκίνητα».
Παράλληλα καταθέτει τον προβληματισμό του για το τι θα επικρατήσει όταν και ολοκληρωθεί ο νέος σταθμός υπεραστικών στη Νόρμαν. «Θα έρχονται όλοι από παντού», τονίζει.
Η ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΠΙ ΠΟΔΟΣ
Από την πλευρά του, ο Διοικητής της Τροχαίας Πατρών Χρήστος Ντεμίρης φαίνεται να παρακολουθεί στενά το θέμα όντας γνώστης παραπόνων από οδηγούς σε καθημερινή βάση. Φρόντισε πάντως μέσω της «Πολιτείας» να αποσαφηνίσει ότι από τον Σεπτέμβριο η Τροχαία θα ρίξει το κέντρο βάρους της στην Όθωνος Αμαλίας. «ΘΑ επιτηρούμε συνεχώς τον δρόμο γιατί τώρα με τον ποδηλατόδρομο χρειάζεται διαρκής έλεγχος του δρόμου», τονίζει.
Επισημαίνει και προειδοποιεί δε, ότι οι άνδρες της Τροχαίας θα είναι αμείλικτοι σε παραβάσεις στάθμευσης. Κυρίως διπλοπαρκαρίσματος αλλά και στάθμευσης σε θέση κάθετη στο δρόμο. Συγκεκριμένα δηλώνει: «Πρέπει να είναι σαφές ότι έχει απαγορευτεί να παρκάρουν οι οδηγοί τα αυτοκίνητα τους κάθετα στην οδό, όπως συνηθιζόταν παλαιότερα. Υπάρχει επίσημο έγγραφο για αυτό. Άρα θα επιβάλλονται κλήσεις και πρόστιμα. Όπως φυσικά και στα διπλοπαρκαρισμένα. Ο στόχος μας είναι να μην υπάρχει ούτε ένα κατά μήκος της παραλιακής».