Σε «σταυρόλεξο», για δύσκολους λύτες, έχει εξελιχθεί – από τον περασμένο Μάιο μέχρι και σήμερα – η πολυσυζητημένη επίσκεψη του Κυριάκου Μητσοτάκη στην Πάτρα και την Αχαΐα, η πρώτη του ως πρωθυπουργού από το 2019, καθώς δεν λογίζεται ως τέτοια η εγκαινίαση του αυτοκινητόδρομου Πατρών – Πύργου, στο εργοτάξιο της Αμαλιάδας.
Η απάντηση, που ο ίδιος επεφύλασσε στην συνέντευξη Τύπου της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης, όταν ρωτήθηκε από την εφημερίδα «Πελοπόννησο», για τοπικά εκκρεμή θέματα, ήταν πως «θα βρεθεί στην Πάτρα, μέσα στον Οκτώβριο και έχει να πει πολλά, αφού διαβουλευτεί με φορείς και τους ακούσει», αφήνοντας έτσι από τις 11 Σεπτεμβρίου ένα σαφές χρονικό στίγμα, αλλά και μια…«υποσχετική» για ό,τι έχει αιτηθεί η πόλη και η περιοχή από την Κυβέρνηση.
Οι αυξημένες υποχρεώσεις του κ. Μητσοτάκη, σε Ελλάδα και κυρίως εξωτερικό μέσα στον τρέχοντα μήνα, δεν επέτρεψαν τελικά την επιθυμητή περιοδεία του στην Αχαΐα.
Το οικογενειακό πρόβλημα με την υγεία του πεθερού του και η έκτακτη Σύνοδος Κορυφής Ηγετών της ΕΕ για το ενεργειακό, είναι η διπλή αιτία ακύρωσης της μετάβασης του στην αχαϊκή πρωτεύουσα (7 Οκτωβρίου σχεδόν παράλληλα με την Ναυμαχία της Ναυπάκτου), έδωσαν – αναγκαστικά – την θέση τους σε Λονδίνο και Βρυξέλλες (20 – 21 Οκτωβρίου),αντίστοιχα.
Τώρα, με τους μηχανισμούς προγραμματισμού, οργάνωσης και προετοιμασίας – τόσο του Μεγάρου Μαξίμου όσο και του Κόμματος της ΝΔ – να «ζεσταίνονται» και πάλι, το σενάριο περιοδείας του πρωθυπουργού στην Πάτρα, επιστρέφει, πάντα με άτυπες χρονικές αναφορές (!) για ημερομηνία εντός του Νοεμβρίου.
Αποκλειστικές πληροφορίες της «ΠτΚ», αναφέρουν ότι ο Κυριάκος Μητσοτάκης, θα βρεθεί στην Πάτρα την Τετάρτη 30 Νοεμβρίου, δηλαδή ανήμερα της εορτής του Πολιούχου της Αγίου Ανδρέα.
Η επιλογή, από τους επιτελείς του πρωθυπουργικού γραφείου, μόνο ως τυχαία δεν θα πρέπει να εκλαμβάνεται, αφού στόχος (επικοινωνιακός) είναι η επίσκεψη να λάβει διαστάσεις επισημότητας, σε μια μέρα ξεχωριστή, κατά την οποία ο κ. Μητσοτάκης θα αποδώσει πολιτικά στην εορτάζουσα πόλη…αυτά που δικαιούται.
Αν κάτι (γι΄αλλη μία φορά) δεν αλλάξει (εκτάκτως) ο πρωθυπουργός θα τιμήσει το πρωί τις θρησκευτικές εκδηλώσεις της Ιεράς Μητροπόλεως Πατρών και του Δήμου Πατρέων, θα έχει διαδοχικές συναντήσεις με Μητροπολίτη, δήμαρχο κ.α, ενώ την υπόλοιπη ημέρα θα παραστεί σε ευρείες συσκέψεις και θα κάνει σημαντικές ανακοινώσεις.
Δίπλα του αναμένεται να έχει πολυάριθμο κλιμάκιο υπουργών ή υφυπουργών (Υποδομών, Μεταφορών, Εσωτερικών, Ναυτιλίας, Ανάπτυξης, Οικονομικών, Ενέργειας κ.ά), τους βουλευτές του νομού Αχαΐας, τον τοπικό κομματικό μηχανισμό, τον περιφερειάρχη και αρκετούς άλλους αυτοδιοικητικούς.
ΤΡΕΙΣ ΝΕΕΣ ΕΞΑΓΓΕΛΙΕΣ ΣΤΟ «ΜΠΛΟΚΑΚΙ» ΤΟΥ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΥ
Από τις αρχές Σεπτεμβρίου, οπότε και ετοιμάζεται η περιοδεία του πρωθυπουργού, στην Πάτρα, μέχρι και σήμερα, οι συνεργάτες του Κυριάκου Μητσοτάκη έχουν μελετήσει πολύ καλά, αιτήματα τοπικών κοινωνιών και φορέων, έχοντας εξαρχής την πολιτική βούληση της ικανοποίησης ή έστω της σοβαρής διερεύνησης για μελλοντικές λύσεις.
Η λίστα, όπως πληροφορείται η «Πελοπόννησος», διαρκώς μεγαλώνει, κι έτσι πέραν των στάνταρ εξαγγελιών, που πρόκειται να κάνει – και στις οποίες η «Π» έχει πολλάκις αναφερθεί – σε αυτές έρχονται να προστεθούν,και οι παρακάτω:
1) Η έναρξη Επέκτασης της Διώρυγας Πηνειού, για την άρδευση της Δυτικής Αχαΐας με ποσότητες τέτοιες που θα καλύπτουν περί τα 200.000 στρέμματα καλλιεργήσιμης γης. Ο κ. Μητσοτάκης θα ξεκαθαρίσει ότι οι νόμοι Ηλείας και Αχαΐας δεν μπορεί να ερίζουν για το νερό ποτίσματος, προβάλλοντας και νέα μελέτη βιωσιμότητας και των δύο περιοχών, εκκινώντας άμεσα τις σχετικές διαδικασίες.
2) Η ύδρευση του Λαρισσού, που έχει μείνει εκτός της σύνδεσης με το Φράγμα Πείρου – Παραπείρου. Εξετάζονται δύο λύσεις. Η πρώτη, αφορά στην επέκταση του Δικτύου από Λακκόπετρα – που ο σχεδιασμός θα φτάσει – αρχικά μέχρι το Λάππα. Η δεύτερη, η χρήση επαρκών ποσοτήτων νερού από το Διυλιστήριο Αμαλιάδας, μέσω ορεινών αγωγών στην περιοχή των Σπάτων.
3) Η οδική σύνδεση του Διεθνούς Αερολιμένα Αράξου και την 116 Πτέρυγα Μάχης, με το νέου αυτοκινητόδρομο «Πάτρα – Πύργος». Η στοχοθέτηση είναι διπλή. Να εξυπηρετούνται, καθημερινά, οι μόνιμοι αξιωματικοί και πολιτικοί υπάλληλοι της Πολεμικής Αεροπορίας, αλλά και οι χρήστες των πτήσεων, από Ελλάδα και Εξωτερικό.
Στις εξαγγελίες του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, θα πρέπει – μετά βεβαιότητας – να συγκαταλέγονται και οι εξής:
✓ Η υπογειοποίηση της νέας γραμμής του τρένου, από Σταθμό Ρίου μέχρι Νότιο Λιμάνι Πατρών. Η χρηματοδότηση θα επιχειρηθεί – όπως θα ανακοινώσει – από το ΕΣΠΑ, εν αναμονή και της απάντησης της Ευρωπαϊκής Ένωσης μετά την επανακατάθεση του φακέλου του έργου (τον Σεπτέμβριο) το οποίο και είχε απορριφθεί έναντι άλλων σε Καβάλα και Ν. Ευρώπη. Ωστόσο, ο Κ. Μητσοτάκης θα πει ξεκάθαρα ότι αν απαιτηθεί το μεγάλο έργο να μην γίνει με συνεχή υπόγεια διέλευση – λόγω ανυπέρβλητων οικονομικών ή τεχνικών εμποδίων – τότε προέχει ο ρεαλισμός και όχι οι δογματισμοί, που θα μπορούσαν να θέσουν τη Γραμμή Κιάτο – Πάτρα σε κίνδυνο.
✓ Η ανέγερση νέου Παιδιατρικού Νοσοκομείου, στην περιοχή του Ρίου, το οποίο σταδιακά θα αντικαταστήσει το Καραμανδάνειο Παίδων Πάτρας.
✓ Η κατασκευή Νέου Αστυνομικού Μεγάρου στο στρατόπεδο ΚΕΤχ, με παράλληλη Ανάπλαση του γειτνιάζοντα οικιστικού κομματιού της Εγλυκάδας.
✓ Η δημιουργία του Κέντρου Επιχειρήσεων Πολιτικής Προστασίας, ανάμεσα σε τρεις περιοχές: Παραπλεύρως του Χάραδρου ποταμού, στην αρχή της Μικρής Περιμετρικής (Αγίας Σοφίας) ή σε περιοχή του Ρίου, ευρύτερα του χώρου της Πανεπιστημιούπολης, με άμεση πρόσβαση στην Μεγάλη Περιμετρική της Πάτρας.
✓ Η αντιδιάβρωση της παράκτιας ζώνης, από Ρίο μέχρι Ροδινή, με έτοιμη Μελέτη ( από την Περιφέρεια) και υπεσχημένη χρηματοδότηση 15 εκατ. ευρώ από το Υπουργείο Εσωτερικών.
✓ Οι επιπρόσθετες εργασίες επί του νέου αυτοκινητόδρομου Πατρών – Πύργου, όπως οι Κόμβοι ΒΙΠΕ και Κάτω Αχαΐας και ο οδικές συνδέσεις στους Αλισσούς.
✓ Η παραχώρηση του παλιού σκουπιδότοπου Ριγανοκάμπου, πιθανά, στην Περιφέρεια κι όχι στον Δήμο Πατρέων, που τον έχει καθαρίσει και ζητήσει, για να διαμορφώσει το Ανατολικό Πάρκο, μεταφέροντας τον Καταυλισμό Ρομά.
από εφημερίδα ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ