Πολλή συζήτηση γίνεται για το πώς θα επιβιώσουν τα μικρά παντοπωλεία έναντι των μεγάλων αλυσίδων σούπερ μάρκετ. Συζήτηση που διανθίστηκε μετά και την εφαρμογή του Καλαθιού του Νοικοκυριού. Αλλά ο πατρινός Καθηγητής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, Δημήτρης Κουρέτας, έκανε την δική του προσέγγιση, που είναι αξιοπρόσεχτη.
Επικαλούμενος και παράδειγμα από τις ΗΠΑ, ενός μικρού παντοπωλείου που ανταγωνίζεται πλήρως τα τεράστια καταστήματα τροφίμων, προωθώντας παρασκευασμένα τρόφιμα και εξειδικευμένα προϊόντα. Με τους πελάτες να σχηματίζουν ατελείωτες ουρές απ’ έξω. Και αυτή ακριβώς είναι η πρόταση του γνωστού ακαδημαϊκού.
Επί της ουσίας, αυτό που λέει είναι ότι:
«Καθώς ο ανταγωνισμός μεταξύ των αλυσίδων αυξάνεται, οι μικροί παίκτες έχουν την ευκαιρία να αναπροσδιορίσουν τις προτεραιότητές τους. πολλοί ανεξάρτητοι παίκτες κινδυνεύουν να καταστούν άνευ αντικειμένου. Για να επιβιώσουν του αυξανόμενου ανταγωνισμού, ο οποίος τώρα περιλαμβάνει και τους discounters, oι επιχειρηματίες πρέπει να δώσουν στους αγοραστές έναν ακλόνητο λόγο για να επισκεφθούν το κατάστημά τους, εξάπτοντας το ενδιαφέρον των καταναλωτών να ενισχύσουν την τοπική αγορά, σε συνδυασμό με τη στήριξη του μικρού επιχειρηματία.
Για το σκοπό αυτό, τα μικρά παντοπωλεία πρέπει να χρησιμοποιούν τις τοπικές διασυνδέσεις με τους προμηθευτές τους, για να αποθεματοποιούν προϊόντα, που θέλουν οι πελάτες τους και ενδεχομένως οι μεγάλοι δεν έχουν. Έτσι, ενώ οι αλυσίδες ασχολούνται με την τιμή και την ποικιλία, τα μικρά παντοπωλεία έχουν την ευκαιρία να επωφεληθούν από την ποιότητα και τη διαφοροποίηση της ποικιλίας τους, μέσα από τοπικά προϊόντα, βιολογικής προέλευσης, καθώς και μια συλλογή εξειδικευμένων προϊόντων, που οι μεγαλύτεροι retailers συχνά παραβλέπουν».
Με δυο λόγια, δείχνει τον δρόμο της προσαρμογής και του εκσυγχρονισμού σε νέα δεδομένα.