19.6 C
Aigio
Παρασκευή, 22 Νοεμβρίου, 2024
spot_img

Επαγγελματικά ακίνητα: Πλαφόν 3% στις αυξήσεις ενοικίων και το 2023 – Πώς θα εφαρμοστεί

Παράταση για ένα ακόμη χρόνο, έως τα τέλη του 2023, της προστατευτικής διάταξης που δεν επιτρέπει ανεξέλεγκτες αυξήσεις στα ενοίκια των επαγγελματικών ακινήτων σε μια προσπάθεια στήριξης των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, εξήγγειλε ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης από την Τρίπολη.

«Με βάση τις μεγάλες δυσκολίες της αγοράς διατηρείται για ένα χρόνο ακόμα το πλαφόν 3% στις επαγγελματικές μισθώσεις», είπε ο κ. Μητσοτάκης από την Τρίπολη, δίνοντας το σύνθημα στο υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων για μια νέα διάταξη – τροπολογία που θα πρέπει να ψηφιστεί εντός Δεκεμβρίου (εκτός κι αν το μέτρο ισχύσει αναδρομικά όπως έγινε για τις φετινές μισθώσεις), ώστε να παρατείνει το νομοθετικό πλαφόν στις επαγγελματικές μισθώσεις έως τα τέλη του 2023.

Πώς θα εφαρμοστεί ο νέος κόφτης
Υπενθυμίζεται πως το ισχύον πλαίσιο ορίζει πως από την 1η.01.2022 έως και την 31η. 12.2022 επιτρέπεται, αναπροσαρμογή του μισθώματος που ανέρχεται σε τρία τοις εκατό (3%), κατά ανώτατο όριο, σε σχέση με το μίσθωμα του έτους 2021, για τις εμπορικές και επαγγελματικές μισθώσεις ακινήτων (υπάρχουν και εξαιρέσεις).

Σύμφωνα με πληροφορίες της «Η», η νέα ρύθμιση θα ορίζει πως το 2023 (από 1/1/2023 έως 31/12/2023) θα επιτρέπεται αναπροσαρμογή του μισθώματος έως 3%, κατά ανώτατο όριο, σε σχέση με το μίσθωμα του έτους 2022 – αυτή τη φορά – για τις εμπορικές και επαγγελματικές μισθώσεις ακινήτων.

Το πλαφόν θα ισχύσει, όπως και φέτος, για όλες τις αναπροσαρμογές μισθώματος που θα πραγματοποιηθούν από 1/1/2023 έως 31/12/2023.

Για παράδειγμα:
Έστω εμπορικό κατάστημα που πλήρωνε ενοίκιο 1.000 ευρώ το 2021
Το 2022 το ενοίκιο του δεν μπορεί να αυξηθεί πάνω από 1.030 ευρώ
Το 2023 το ενοίκιο του δεν θα μπορεί να αυξηθεί πάνω από τα 1.060 ευρώ
Για παράδειγμα:
Έστω επιχείρηση εστίασης που πλήρωνε ενοίκιο 3.000 ευρώ το 2021
Το 2022 το ενοίκιο του δεν μπορεί να αυξηθεί πάνω από 3.090 ευρώ
Το 2023 το ενοίκιο του δεν θα μπορεί να αυξηθεί πάνω από τα 3.183 ευρώ
Το σκεπτικό της νέας ρύθμισης
Πρόθεση της κυβέρνησης είναι να παρατείνει την ασπίδα προστασίας των μικρών και μικρομεσαίων επιχειρήσεων – κατά μείζονα λόγο – από τις ανεξέλεγκτες αυξήσεις ενοικίων που αντιμετωπίζει η κτηματαγορά, σε μία περίοδο οικονομικών αναταράξεων λόγω της γεωπολιτικής κρίσης της Ουκρανίας και των σημαντικών, έκτακτων και απρόβλεπτων συνεπειών της στο κόστος λειτουργίας των επιχειρήσεων.

Επιδιώκεται, έτσι, η ρύθμιση της αγοράς ακινήτων λόγω των ιδιαίτερων οικονομικών συνθηκών που έχουν δημιουργηθεί εξαιτίας των υψηλών πληθωριστικών πιέσεων που έχουν προκληθεί από την πρωτοφανή αύξηση των τιμών του διεθνούς εμπορίου αγαθών.

Όπως λένε κυβερνητικοί αξιωματούχοι: «Επιδιώκεται η θέσπιση ενός δίκαιου ανώτατου ορίου αναπροσαρμογής των μισθωμάτων των επαγγελματικών και εμπορικών μισθώσεων που θα προστατεύσει την ομαλή οικονομική λειτουργία των μεσαίων, μικρών και πολύ μικρών επιχειρήσεων και, εμμέσως, το εισόδημα των καταναλωτών. Από την άλλη πλευρά επιδιώκεται η θέσπιση ενός δίκαιου ανώτατου ορίου αναπροσαρμογής των μισθωμάτων που θα επιτρέψει τη δίκαιη και κερδοφόρα αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας των ιδιοκτητών, αλλά και των διεθνών επενδυτών στη χώρα μας, στο πλαίσιο των προβλέψεων των αρχικών επενδυτικών τους σχεδίων».

Οι εξαιρέσεις
Το πλαφόν δεν εφαρμόζεται στις μισθώσεις με εκμισθωτή:

Ανώνυμη Εταιρεία Επενδύσεων Ακίνητης Περιουσίας (Α.Ε.Ε.Α.Π.) ή
εταιρείες, των οποίων η πλειοψηφία των ονομαστικών μετοχών, μεριδίων ή μερίδων ή δικαιωμάτων ψήφου ανήκει, άμεσα ή έμμεσα, σε Οργανισμούς Εναλλακτικών Επενδύσεων (Ο.Ε.Ε.), τους οποίους διαχειρίζονται Διαχειριστές Οργανισμών Εναλλακτικών Επενδύσεων (Δ.Ο.Ε.Ε.), που διέπονται από τον ν. 4209/2013 (Α’ 235) και την Οδηγία 2011/61/ΕΕ και η καταστατική έδρα των οποίων δεν βρίσκεται σε μη συνεργάσιμο στον φορολογικό τομέα κράτος, όπως αυτό ορίζεται στο άρθρο 65 του ν. 4172/2013 (Α’ 167) περί Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος, και σε τρίτη χώρα που χαρακτηρίζεται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ως υψηλού κινδύνου νομιμοποίησης εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες ή χρηματοδότησης της τρομοκρατίας, όπως ορίζεται στο άρθρο 16Α του ν. 4557/2018 (Α’139) και στον Κανονισμό (EE) 2016/1675 (L 254),
επιχείρηση εκμετάλλευσης εμπορικού κέντρου, με την έννοια του άρθρου 2 της υπό στοιχεία 1093809/8296/1161/Β0014/15.10.2007 απόφασης του Υφυπουργού Οικονομίας και Οικονομικών (Β’ 2022), που διαθέτει, κατ’ ελάχιστο, συνολική επιφάνεια δεκαπέντε χιλιάδες (15.000) τ.μ. σε ένα ή περισσότερα επίπεδα.

πηγή: imerisia.gr

Σχετικά άρθρα

- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img

Δείτε ακόμα