Κόσμος δεν κυκλοφορεί με ψώνια. Αλλά… το ίντερνετ κάνει τζίρους, τα μπουζούκια είναι γεμάτα και στους τουριστικούς προορισμούς δεν πέφτει… «καρφίτσα»
Το εμπόριο της Πάτρας διανύει μια δραματική περίοδο, που θυμίζει περισσότερο… Μεγάλη Παρασκευή, παρά… χαρούμενα Χριστούγεννα.
Και αυτό είναι κάτι που με μικρές ή μεγάλες αποκλίσεις ζουν σε γενικές γραμμές οι έμποροι της πόλης, σύμφωνα με το κλίμα που μεταφέρουν βάσει στοιχείων οι συνδικαλιστές εκπρόσωποι του κλάδου, τόσο από τον Εμπορικό Σύλλογο της πόλης, όσο όμως και από την Συνομοσπονδία Εμπορικών Συλλόγων Πελοποννήσου.
Αλλά το θέμα είναι ότι επικρατεί σύγχυση ως προς το αίτιο της κατάστασης.
Είναι ότι δεν έχει χρήματα ο κόσμος ή κάποιον άλλος παράγοντας έχει οδηγήσει σε αυτήν την πραγματικότητα;
Διότι υπάρχει ο αντίλογος με πληθώρα επιχειρημάτων περί του αν ο κόσμος έχει ή δεν για να ψωνίσει. Γιατί την ώρα που όντως οι περισσότεροι δεν κυκλοφορούν στην πόλη κρατώντας τσάντες τοπικών καταστημάτων στα χέρια, ο τζίρος διαδικτυακών αγορών χτυπά «κόκκινο». Ενώ ταυτόχρονα, στα μπουζούκια της πόλης κυριολεκτικά δεν… πέφτει «καρφίτσα» (σημειωτέον, θυμίζουμε ότι φέτος ο αριθμός των μαγαζιών νυχτερινής διασκέδασης υπερδιπλασιάστηκε, όπως προσφάτως ανέδειξε με ρεπορτάζ της η «Πολιτεία»).
Χώρια που οι χειμερινοί τουριστικοί προορισμοί όχι απλά είναι κλεισμένοι, αλλά δεν βρίσκεις για τις γιορτές ούτε… ντιβάνι για να κοιμηθείς! Κι είναι κάτι που αφορά πατρινούς και επιβεβαιώνεται με ένα απλό σερφάρισμα στα social media όπου μπορείς να δεις πλήθος φωτογραφιών συμπολιτών τόσο από νυχτερινές διασκεδάσεις, όσο όμως και από εκδρομές, (Καλάβρυτα, Αράχωβα και αλλού). Φωτογραφίες που θα πληθύνουν για τα καλά την περίοδο Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς.
Πρόεδρος ΕΕΣΠ: “Ο κόσμος έχει άλλες προτεραιότητες”
Ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Πατρών κ. Κωνσταντίνος Ζαφειρόπουλος παραδέχεται ότι τίθεται ζήτημα αλλαγής προτεραιοτήτων εκ μέρους των πολιτών, αποδίδοντας την αιτία στην ψυχολογική πίεση της πανδημίας. «Είναι ολοφάνερο ότι ο κόσμος θέλει να ξεφύγει από τη δυσάρεστη περιπέτεια και θέλει να ξεσκάσει», τονίζει. Και προσθέτει: «Έτσι, αντί να σκεφτεί τα ψώνια, προτιμά να στρέψει το ενδιαφέρον του και τα χρήματα του στη διασκέδαση και στην απόδραση». «‘Πάμε για ποτό ή να πάρουμε τα όρη και τα βουνά’ είναι αυτό που κυριαρχεί ως ανάγκη για τους περισσότερους», σχολιάζει με νόημα.
Φταίει και το ίντερνετ;
Αλλά όμως η αλλαγή προτεραιοτήτων είναι η μία όψη του νομίσματος. Διότι στο ερώτημα, «αν όντως εγκαταλείπουν τα ψώνια οι περισσότεροι επειδή προτιμούν να… γλεντήσουν τη ζωή» υπάρχει η απάντηση που αφορά στην εναλλακτική αγορών μέσω του ίντερνετ.
Και αυτήν την απάντηση μας την δίνει με στοιχεία η ΕΛ.ΣΤΑΤ.. Διότι μόνο για το τρίτο τρίμηνο του έτους ο συνολικός τζίρος διαδικτυακών αγορών αυξήθηκε κατά 42,8% κατακτώντας το εντυπωσιακό επίπεδο τζίρου στα 40 δις ευρώ!
Και ότι για όλη τη χρονιά οι πωλήσεις που έκαναν μικρομεσαίες εμπορικές επιχειρήσεις μέσω του ίντερνετ άγγιξαν συνολικό τζίρο άνω των 20 δις ευρώ! Που σημαίνει, δηλαδή, ότι αυτό που κυριαρχεί – και στο οποίο πρέπει να εστιαστεί η προσοχή – είναι το χαρακτηριστικό της μετάβασης, με «όχημα» την τεχνολογία, από τον παραδοσιακό τρόπο αγοράς προϊόντων, (επίσκεψη απευθείας στο κατάστημα), στον πιο σύγχρονο (μέσω υπολογιστή).
Διότι προφανώς υπάρχει οικονομική δυσπραγία, όμως οι αγορές δεν μειώθηκαν αντιστοίχως και δεν βρίσκεται σε αυτήν η απάντηση για το υπαρκτό «μούδιασμα» στην αγορά.
ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΡΟΔΙΤΗΣ (ΑΧΑΪΚΗ ΠΟΛΙΤΕΙΑ)