11.3 C
Aigio
Παρασκευή, 22 Νοεμβρίου, 2024
spot_img

ΠΑΤΡΑ: Ο Γ. Καραγιάννης για το τρένο – “Υπογραφή σύμβασης το β’ εξάμηνο του ’23”


Αυτή τη στιγμή στην Αχαΐα βρίσκονται σε φάση υλοποίησης, μόνο από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, έργα ύψους σχεδόν 2 δις ευρώ. Και θα ξεκινήσω από το πλέον εμβληματικό έργο, το σύγχρονο γιοφύρι της Άρτας της περιοχής, την Πατρών- Πύργου. Ένα έργο που χρειάστηκαν πολλοί μήνες σκληρών διαπραγματεύσεων, όπου απαιτήθηκε προσωπική παρέμβαση του ίδιου του Πρωθυπουργού στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή για να μπορέσει να προχωρήσει.

Μιλάμε για ένα απολύτως σύγχρονο αυτοκινητόδρομο, υψηλών προδιαγραφών, με κόστος κατασκευής περίπου 300 εκ. ευρώ, που αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2025», δήλωσε από την Πάτρα, κατά τη διάρκεια της ομιλίας του στην κοπή της πρωτοχρονιάτικης της ΟΝΝΕΔ Αχαΐας, ο υφυπουργός Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης και συνέχισε: Παράλληλα όμως και επειδή, δυστυχώς, είναι πολύ βαρύς ο φόρος αίματος σε αυτόν τον επικίνδυνο δρόμο, υλοποιούμε έργα προϋπολογισμού 30 εκ ευρώ για την αναβάθμιση της οδικής ασφάλειας για το διάστημα μέχρι την ολοκλήρωση του νέου αυτοκινητοδρόμου».

«Εξασφαλίσαμε τη χρηματοδότηση για το τρένο»

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε ο κ. Καραγιάννης στο τρένο και στη σύνδεσή του με το νέο λιμάνι της Πάτρας, λέγοντας: «Ανασχεδιάσαμε το έργο ώστε να μπορεί να εξασφαλίσει χρηματοδότηση. Ένα έργο που το είχαν υποσχεθεί στην τοπική κοινωνία, χωρίς όμως να διασφαλίσουν την απαραίτητη χρηματοδότηση.

Μετά από πολύ προσπάθεια και σωστό σχεδιασμό αναμένεται να υπογραφεί η σχετική σύμβαση το β’ εξάμηνο του 2023. Διασφαλίσαμε την απαραίτητη χρηματοδότηση και πλέον το τρένο θα φτάσει στο λιμάνι, θα είναι υπογειοποιημένο στον πυκνό αστικό ιστό της πόλης σε μήκος 5,16 χλμ. και στην Πάτρα θα πραγματοποιηθούν αναπλάσεις 70 στρεμμάτων.

Σημαντική είναι και η αναβάθμιση της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Ροδοδάφνη- Ρίο, που θα επιτρέπει τη σιδηροδρομική σύνδεση της Πάτρας με τη Θεσσαλονίκη και το υπόλοιπο σιδηροδρομικό δίκτυο. Σημαντικά όμως είναι και τα έργα υποδομής για την καλύτερη ύδρευση, την αντιπλημμυρική προστασία και την αντιμετώπιση προβλημάτων διαβρώσεων, συνολικού προϋπολογισμού 44 εκ. ευρώ».


Τα υπόλοιπα έργα

Από εκεί και πέρα, ο κ. Υφυπουργός μίλησε για την ολοκλήρωση της κατασκευής του Φράγματος Πείρου- Παραπείρου, καθώς και για την κατασκευή διυλιστηρίου και αγωγών υδροδότησης της Πάτρας. Αναφέρθηκε επιπρόσθετα, στη διαχείριση, λειτουργία και συντήρηση του έργου καθώς και στην κατασκευή δικτύων ύδρευσης για τη υδροδότηση των υπόλοιπων οικισμών της Βορειοδυτικής Αχαΐας.

Επιπλέον, κατά τον κ. Καραγιάννη, πραγματοποιούνται εργασίες για τη αντιπλημμυρική θωράκιση στους Δήμους Αιγιαλείας και Πατρέων κατά μήκος της Ολυμπίας Οδού, ενώ εκπονήθηκε μελέτη για την συνολική αντιμετώπιση της διάβρωσης του Κορινθιακού Κόλπου στις νότιες ακτές του.

«Εξαιρετικά σημαντικά είναι και τα κτηριακά έργα που φιλοξενούν σημαντικές δημόσιες υπηρεσίες. Η ενεργειακή αναβάθμιση του Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου Πατρών στο Ρίο, η αντίστοιχη ενεργειακή αναβάθμιση του Γενικού Νοσοκομείου Ανατολικής Αχαϊας – Νοσηλευτική Μονάδα Αιγίου, η ενεργειακή αναβάθμιση του Γενικού Νοσοκομείου «Άγιος Ανδρέας», η δημιουργία τμήματος μαγνητικού τομογράφου στο Καραμανδάνειο, η Αστυνομική Διεύθυνση Αχαΐας, το Περιφερειακό Κέντρο Πολιτικής Προστασίας Δυτικής Ελλάδας. Αλλά και δύο νηπιαγωγεία, το Τριθέσιο Νηπιαγωγείο Καλαβρύτων και το Νηπιαγωγείο Αγίου Βασίλειου Ρίου, καθώς και το Δημοτικό Σχολείο Αγίου Βασιλείου Ρίου», είπε κλείνοντας, μεταξύ άλλων, ο υφυπουργός Υποδομών.

Σχετικά άρθρα

- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img

Δείτε ακόμα