20.7 C
Aigio
Παρασκευή, 22 Νοεμβρίου, 2024
spot_img

Οδοστρωτήρας… ο Νικολόπουλος – Καταιγιστικός στις ραδιοφωνικές συνεντεύξεις δείχνει το μέγεθος του σκανδάλου και της επενδυτικής τραγωδίας

Η ανείπωτη τραγωδία που προκλήθηκε με την σύγκρουση των δύο τρένων στα Τέμπη, με τους δεκάδες νεκρούς και τραυματίες, επιβεβαίωσε, με τον χειρότερο δυνατό τρόπο, τις διαχρονικές καταγγελίες μου για την κατασπατάληση  του δημοσίου χρήματος, με τις διάσπαρτες εργολαβίες που δεν ολοκληρώνονται ποτέ και τις απευθείας αναθέσεις, με μοναδικό σκοπό την εξυπηρέτηση των συμφερόντων συγκεκριμένων μεγαλοεργολάβων.

Πρακτική που ακολουθείται στην Ελλάδα επί δεκαετίες και που μετέτρεψε το σιδηροδρομικό δίκτυο σε ένα απέραντο και αέναο εργοτάξιο, με τα τρένα να κυκλοφορούν χωρίς καμία σύγχρονη προδιαγραφή ασφαλείας, κυριολεκτικά στα «τυφλά».

Η Οικονομική Εισαγγελία έχει θέσει στο μικροσκόπιο της τέσσερις συμβάσεις που καθυστέρησαν ή δεν υλοποιήθηκαν όπως έπρεπε για τον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού δικτύου.

Σε όλα τα ανωτέρω, δυστυχώς, έχω προ πολλού αναφερθεί με την ιδιότητα του βουλευτού, καταθέτοντας ένα πλήθος ερωτήσεων κοινοβουλευτικού ελέγχου, με τις οποίες στηλίτευσα την κατασπατάληση του δημοσίου χρήματος δια των έργων του ΟΣΕ, καθώς και την απουσία έργων για τον εκσυγχρονισμό της λειτουργίας των σιδηροδρομικών γραμμών, δεδομένα που οδήγησαν στην εθνική τραγωδία των Τεμπών και τον θάνατο 57 ανθρώπων. 

Απευθύνθηκα ως εκλεγμένος πληρεξούσιος του Ελληνικού λαού στο κοινοβούλιο και ως πρόεδρος του Χριστιανοδημοκρατικού κόμματος Ελλάδος στην Δικαιοσύνη «και πάλιν και πολλάκις» …

Επί παραδείγματι αναφέρομαι στην σύμβαση 717, η οποία αφορούσε το σύστημα τηλεδιοίκησης – ασφαλείας των τρένων, οι καθυστερήσεις της οποίας οδήγησαν τα τρένα στο να κυκλοφορούν στα τυφλά.

Για την επίμαχη μάλιστα σύμβαση (717) και τις επεκτάσεις ή ανανεώσεις της, με αρχή το έτος 2014, που αφορά την τηλεδιοίκηση, η Οικονομική Εισαγγελία είχε διενεργήσει έρευνα, η οποία κατέληξε σε αρχειοθέτηση, καθώς δεν προέκυψαν ενδείξεις για την διάπραξη του αδικήματος της απιστίας.

Ωστόσο  τώρα η δικογραφία ανασύρθηκε από το αρχείο, ενόψει νέων στοιχείων, σχετικά με το σκέλος που αφορά την διάθεση ευρωπαϊκών κονδυλίων το οποίο ερευνάται πλέον από την Ευρωπαϊκή Εισαγγελία.

Ευτυχώς που μπήκαν στο μικροσκόπιο της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας οι συμβάσεις που οι ελληνικές εισαγγελικές αρχές έστειλαν στο αρχείο.

Την εκτέλεση της σύμβασης 717 , ανέλαβε η  κοινοπραξία των εταιρειών ΤΟΜΗ ΑΒΕΤΕ (θυγατρική 100% του Άκτορα, νυν Ελλάκτωρ) και Alstom Transport SA και όμως … Ευτυχώς που έστω και καθυστερημένα πέφτει φως  στο σκοτάδι που βρίσκεται όπως επίσης και από το 2020 παραμένει και η «αμαρτωλή» σύμβαση 751/2015 .

Τρία χρόνια μετά, κανένα πόρισμα δεν έχει υποβληθεί προς τις εισαγγελικές αρχές, ενώ είναι άγνωστο εάν η έρευνα συνεχίζεται !

Όλα αυτά την ώρα που η Εισαγγελία Οικονομικού Εγκλήματος ερευνά τέσσερις συμβάσεις της ΕΡΓΟΣΕ από 2005 μέχρι και το 2015, προκειμένου να διαπιστωθεί εάν έχει τελεστεί το αδίκημα της απιστίας.

Ανάμεσα σε αυτές  είναι και η σύμβαση η οποία υπεγράφη το Σεπτέμβριο του 2015 μεταξύ της τότε διοίκησης της ΕΡΓΟΣΕ Α.Ε και της κοινοπραξίας ΑΚΤΩΡ Α.Τ.Ε  –ΤΕΡΝΑ  Α.Ε  και αφορούσε στην «Ολοκλήρωση  αναβάθμισης  διπλής ηλεκτροκινούμενης  σιδηροδρομικής  γραμμής  στο  τμήμα  Σ.Σ  Πειραιά‐Έξοδος  Σ.Σ  Αθηνών».

Δυστυχώς την ώρα που η Ελλάδα προχωρούσε στην αποκρατικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και διαδοχικές κυβερνήσεις και υπουργοί Μεταφορών προχωρούσαν σε θριαμβευτικές ανακοινώσεις για νέα έργα στο σιδηροδρομικό δίκτυο και για δήθεν καινούργια γρήγορα τρένα, η βασική εργολαβία για την ασφαλή λειτουργία του σιδηροδρόμου έχει  βαλτώσει

Το έργο είχε ημερομηνία παράδοσης το 2016, αλλά μέχρι το 2019 και όμως δεν είχε παραδοθεί από τους αναδόχους .

Το 2018, έγινε αποδεκτή από το Ελεγκτικό Συνέδριο η αξίωση των αναδόχων για Συμπληρωματική Σύμβαση, κάτι που από τη μία αύξησε το κόστος του έργου κατά 13,3 εκατ. και όμως, οι εταιρείες εξακολουθούσαν με την ανοχή της ΕΡΓΟΣΕ, να μην τηρούν τους όρους της αρχικής σύμβασης.

Στη συνέχεια  και η κυβέρνηση του Κ. Μητσοτακη με  την υπογραφή της Συμπληρωματικής Σύμβασης, ανέχθηκε μαζί με τη νέα ηγεσία της ΕΡΓΟΣΕ τα παιχνίδια των δύο εταιρειών με τις μελέτες.

Δηλαδή, και η νέα ηγεσία της ΕΡΓΟΣΕ εξακολουθούσε να παίζει το παιχνίδι των εθνικών εργολάβων και να μην αναγκάζει την κοινοπραξία να εφαρμόσει τους όρους της σύμβασης.

Έτσι,ούτε με τη κυβέρνηση Μητσοτάκη η αμαρτωλή αυτή σύμβαση δεν ολοκληρώθηκε έγκαιρα, με συνέπεια να φτάσουμε στο τραγικό δυστύχημα.

Και όχι μόνον αυτό, αλλά, με την συνημμένη υπ’ αρ. πρωτ.Δ14/α/6351/Φ-ΕΡΓΟΣΕ12-01-2021 απόφαση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Κ. Καραμανλή, δόθηκαν ακόμη στην κοινοπραξία 2.767.782,93 €, ως αποζημίωση λόγω θετικών ζημιών για τις περιόδους 01-05-2019 έως 30-06-2019, 01-07-2019 έως 31-08-2019, 01-09-2019 έως 31-10-2019, 01-11-2019 έως 31-12-2019 και 01-01-2020 έως 31-03-2020.

Δηλαδή, ενώ το έργο είχε σταματήσει να εκτελείται με ξεκάθαρη υπαιτιότητα της κοινοπραξίας, λόγω της άρνησής της να συμμορφωθεί με τις συμβατικές της υποχρεώσεις, της αναγνωρίστηκαν και θετικές ζημιές για τις καθυστερήσεις(!!!).

Στις 28/04/2015 με ερώτηση μου προς τον Πρωθυπουργό, έθεσα το θέμα: «Σκάνδαλο του έργου της Σήραγγας Όθρυος, της ΕΡΓΟΣΕ (Σύμβαση 470/21-4-2007) και θέσπιση της Διαιτησίας στα συγχρηματοδοτούμενα από την ΕΕ δημόσια έργα»Αξίζει να υπογραμισθει πως στο πόρισμα του Γενικού Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης, κου Λέανδρου Ρακιντζή και η έκθεση για το συγκεκριμένο έργο προσκομίστηκε στη Δικαιοσύνη . 

Με την ανωτέρω Έκθεση Ελέγχου, στις σελίδες 166-171, αποδίδονται κακουργηματικές ευθύνες, οι οποίες ζημίωσαν την περιουσία της «ΕΡΓΟΣΕ Α.Ε.» για ποσό που υπερβαίνει τα 40.000.000 €.  Την ανωτέρω έκθεσή του, ο Γενικός Επιθεωρητής Δημόσιας Διοίκησης την διαβίβασε, επίσης, στον Γενικό Γραμματέα Δημοσίων Έργων, κ.Στράτο Σιμόπουλο, με το υπ’ αρ. πρωτ. ΓΕΔΔ/Φ509.11/14437/18-9-2012 έγγραφό του, στον Γενικό Γραμματέα Μεταφορών, κ. Νίκο Σταθόπουλο, με το υπ’ αρ. πρωτ. ΓΕΔΔ/Φ509.11/14440/18-9-2012 έγγραφό του και στον Υπουργό Ανάπτυξης Ανταγωνιστικότητας Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, κ. Κωστή Χατζηδάκη, στον οποίο επεσήμανε ότι :  «Από την παραπάνω Έκθεση Ελέγχου προκύπτουν σοβαρές παραβιάσεις της νομιμότητας κατά την εκτέλεση του έργου με συνέπειες στο κόστος του και στην μη ολοκλήρωσή του μέχρι σήμερα.»Υπενθυμίζω πως το κατηγορητήριο που σχημάτισε ο Εισαγγελέας κ. Αριστείδης Κορέας, για τις πασίγνωστες εταιρείες ΑΚΤΩΡ και ΕΡΓΟΣΕ, για τα έργα, τις ημέρες και τα τιμολόγια τους στο έργο «Λιανοκλάδι-Δομοκός», που είχαν ως συνέπεια να ζημιωθεί το Ελληνικό Δημόσιο με ποσό που ξεπερνά τα 30.000.000€ !!! Πρόκειται για ένα τεράστιο σκάνδαλο, που ανέδειξα στη Βουλή των Ελλήνων, μέσω του Κοινοβουλευτικού ελέγχου.

Επίσης όσον αφορά στα μέλη της Επιτροπής που όρισε η κυβέρνηση για τη διερεύνηση των αιτιών που προκάλεσαν το τραγικό δυστύχημα, κατά τη γνώμη μου δεν εγγυώνται, ότι οι ευθύνες θα αποδοθούν στους πραγματικούς υπεύθυνους.   Αρχικά, επιλέχθηκε σαν μέλος της Επιτροπής ο μέχρι την άνοδο του Συριζα στην εξουσία Διευθύνων Σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, οπότε αναγκάστηκαν να τον αντικαταστήσουν με τον Καθηγητή Πυργίδη Χρήστο, ο οποίος, όπως και το άλλο μέλος της Επιτροπής, ο  Καθηγητής Προφυλλίδης Βασίλειος, φιγουράρουν στη λίστα των Καθηγητών που δημοσίευσε η αείμνηστη Αριστέα Μπουγάτσου στην ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

Οι καθηγητές αυτοί, όπως αναφέρει το δημοσίευμα, έπαιρναν με απευθείας αναθέσεις «ερευνητικού έργου» μεγάλα ποσά και που ίσως να έστρωναν το χαλί των μεγαλοεργολάβων σε κρίσιμα έργα του ΟΣΕ.

Αν αναζητήσετε τις συμβάσεις ανάθεσης αυτών των μελετών τοτε θα καταλάβετε τον ρόλο αυτών των δυο Καθηγητών στα έργα του ΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ, αλλά και άλλων φορέων του Δημοσίου. Την εκτέλεση των έργων αναλάμβαναν στη συνέχεια οι μεγαλοεργολάβοι με στημένους διαγωνισμούς και με τη συνέργεια υπουργών, επικεφαλής του ΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ, αλλά και επίορκων υπηρεσιακών στελεχών τους συντελέστηκε η μεγάλη ληστεία του τρένου, χωρίς τα τεράστια ποσά που ξοδεύτηκαν για τον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρόμου να καταφέρουν να αποπερατωθεί μια γραμμή 520 χ.λ.μ., ο βασικός άξονας δηλαδή Αθήνα-Θεσσαλονίκη.

Αυτό από μόνο του δείχνει το μέγεθος του σκανδάλου και της επενδυτικής τραγωδίας.

Κοντά 30 χρόνια στη Βουλή έχω συγκεντρώσει υλικό αποδεικτικό  σχετικά με τα οικονομικά σκάνδαλα που διεπράχθησαν στον ΟΤΕ, την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, την ΓΕΑ ΟΣΕ και λοιπά και λοιπά !!!

Η δικαστική διερεύνηση από τον ευρωπαίο εισαγγελέα και τους εφέτη-ανακριτή στην ελλαδα είμαι σίγουρος ότι θα βρει και θα αποκαλύψει τους πρωτεργάτες της αδηφάγου διαπλοκής Οι οποίοι κατασπάραξαν τον κρατικό κορβανά ένα και κατέκλεψαν τους έλληνες και ευρωπαίους φορολογούμενους από την ε οκ, τα μοπ, τα έργα συνοχής και άλλα.

Η μεγάλη ληστεία ξεκίνησε το 1996 με την ίδρυση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ όπου σκόρπισε εκατοντάδες εκατομμύρια για μελέτες διαγωνισμούς και προμήθεια υλικών σε τρεις άντε τέσσερις εργολάβους. Εννοείται χωρίς εκπτώσεις που το τελικό κόστος έφτανε στο διπλάσιο του αρχικού.

Το πάρτι εξαπλώθηκε και στο τροχαίο υλικό, στο scrap όπου συγκροτήθηκαν εγκληματικές συμμορίες και έφαγαν με χρυσά κουτάλια .

Το μεγάλο φαγοπότι συνεχίστηκε και επί Λιάπη ο οποίος κατηγορήθηκε για παρκαρισμένα εκατομμύρια ευρώ στους λογαριασμούς του που ποτέ δεν δικαιολόγησε …Επί υπουργου συγκοινωνιών Λιάπη παραγγέλθηκαν βαγόνια και όταν  ήρθαν στην Ελλάδα απεδείχθησαν άχρηστα , αφού ήταν το πλάτος τους μεγαλύτερο από το πλάτος των γραμμών…

Από το 2001 και μετά η κυβέρνηση ίδρυσε την ΓΑΙΑ ΟΣΕ που συμπεριέλαβε όλη την ακίνητη περιουσία του ΟΣΕ. Οι φάκελοι έχουν έγγραφα με τις υπογραφές των υπουργών μεταφορών και υποδομών, των υφυπουργών τους, των γενικών γραμματέων, των διοικήσεων καθώς και των καρεκλοκένταυρων.

Κατόπιν όλων των ανωτέρω, σήμερα, έχω θεσμικό καθήκον και υποχρέωση , ως σχεδόν επί τριακονταετία Βουλευτής, πρώην Υφυπουργός και Πρόεδρος του Χριστιανοδημοκρατικού Κόμματος, να προτρέψω και να βοηθήσω τις ανακριτικές αρχές ώστε να καταφέρουν να διερευνήσουν την μεταβολή των όρων των συμβάσεων, να ξαναδιαβάσουν –πιο προσεκτικά αυτή την φορά- τις ερωτήσεις μου (και τις σχετικές με αυτές Αιτήσεις Κατάθεσης Εγγράφων), καθώς και το κατηγορητήριο εναντίον όλων εγκλημάτησαν και  που περιλαμβάνει τις βαριές κατηγορίες όπως την παράλειψη είσπραξης ποινικών ρητρών, για όσες κατέπεσαν, ή έπρεπε να καταπέσουν, για την διπλό πληρωμή  εργασιών που είχαν ήδη τιμολογηθεί, την παράνομη καταβολή αποζημιώσεων και πολλά ακόμη.

Πέραν δε αυτών πρέπει να μελετηθεί η έκθεση της κατάστασης του δικτύου που υποβάλλει ο ΟΣΕ κάθε χρόνο . Στις εκθέσεις 2020, 2021, 2022 αναφέρεται ότι τα κέντρα ελέγχου κυκλοφορίας δεν λειτουργούν προσωρινά! Και όμως από τότε έχουν περάσει τουλάχιστον τρία χρόνια.

Το Χριστιανοδημοκρατικό κόμμα Ελλάδος πιστεύει πως μια προανακριτική επιτροπή της Βουλής θα έριχνε φως στην υπόθεση και θα αποτελούσε μια σοβαρή διαδικασία που θα βοηθούσε στην καταδίκη όλων των όσων κατέκλεψαν τα δημόσια ταμεία τα τελευταία 30 χρόνια.

Σχετικά άρθρα

- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img

Δείτε ακόμα