Σφοδρές οι αντιδράσεις για το επιχειρούμενο καρνάγιο στην παλιά Χαρτοποιία Αιγίου έχουν προκληθεί από την τοπική κοινωνία του Αιγίου.
Αφορμή για όλα αυτά η από τις 10 Μαϊου 2023 απόφαση του Λιμενικού Ταμείου να προχωρήσει σε διαδικασία διαγωνισμού με στόχο παραχώρηση, (σε εταιρεία με έδρα το Αίγιο), 10 στρεμμάτων εντός της Χαρτοποιίας και 1 στρέμματος μπροστά στην ακτή, για την λειτουργία καρνάγιου. Το καρνάγιο ενδιαφέρεται να δημιουργήσει η εταιρεία “ILIOFOS O.E.” που ειδικεύεται στην μετατροπή σκαφών σε ηλεκτρικά και υβριδικά και μάλιστα στην κατασκευή ξύλινων πολυτελών σκαφών.
Αιτία των αντιδράσεων είναι ότι ο χώρος αντί να βελτιωθεί αισθητικά και να αναβαθμιστεί, μέσα μάλιστα από προσπάθεια ανάδειξης του ιστορικού εργοστασιακού συγκροτήματος, εν τέλει θα καταντήσει “χαβούζα” οδηγώντας το τμήμα αυτό της παραλιακής ζώνης του Αιγίου σε ακόμα μεγαλύτερη υποβάθμιση.
Παρακάτω, παραθέτουμε τις απόψεις κάθε πλευράς:
Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΟΥ ΛΙΜΕΝΙΚΟΥ ΤΑΜΕΙΟΥ
Όμως η Πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου κα Μαρία Ιατροπούλου (φωτο) αντεπιτίθεται με διευκρινιστικές δηλώσεις της στο Aigiovoice, υπεραμυνόμενη του έργου και της απόφασης. Συγκεκριμένα, αναφέρει ότι δεν τίθεται ζήτημα ενός καρνάγιου συνηθισμένου, από εκείνα που υποβαθμίζουν μια περιοχή και την αποκλείουν από τον σχεδιασμό ανάπτυξης, αλλά αντίθετα, πρόκειται για ένα υπερσύχρονο καρνάγιο που όμοιο του δεν υπάρχει στην Ελλάδα, που συγκεντρώνει ήδη επενδυτικό ενδιαφέρον από μεγαλο-επιχειρηματίες της χώρας και που θα μετατρέψει την πόλη σε πόλο έλξης ιδιοκτητών πολυτελών σκαφών.
Επικαλείται γι΄ αυτό, το γεγονός ότι πρόκειται πράγματι για μια εταιρεία που αξιοποιεί την πιο σύγχρονη τεχνογνωσία, που παράλληλα είναι άκρως “φιλική” για το περιβάλλον, στον τομέα της μετατροπής σκαφών σε ηλεκτρικά και υβριδικά. Κι ακόμη, στην κατασκευή ξύλινων σκαφών αλλά με την διατήρηση της παραδοσιακής ναυπηγικής αρχιτεκτονικής.
Επικαλούμενη τα παραπάνω, η κα Ιατροπούλου τονίζει ότι όχι μόνο δεν τίθεται θέμα υποβάθμισης της περιοχής αλλά απεναντίας θα προστεθούν χαρακτηριστικά με θετικό πρόσημο και το Αίγιο θα υποδεχτεί κόσμο, είτε του χώρου της ναυτιλίας, είτε ακόμα και σχολείων που θα μπορούν να πραγματοποιούν εκπαιδευτικές εκδρομές για να μαθαίνουν τον πιο σύγχρονο τρόπο μετατροπής σκαφών σε ηλεκτρικά και την κατασκευή ξύλινων πλωτών μέσων.
Η… ΑΛΛΗ ΑΠΟΨΗ
Παρ’ όλα αυτά, η… άλλη άποψη, αυτή που εκφράζουν οι αντιδρούντες δηλαδή, είναι ότι πρόκειται καθαρά για ένα “προεκλογικό” εγχείρημα και όχι για κάτι που θα φέρει την όποια ανάπτυξη. Το βασικό επιχείρημα επ’ αυτού, είναι ότι “κανένα καρνάγιο, όσο τέλειο και σύγχρονο και να είναι, δεν θα επιτρέψει την αναβάθμιση της περιοχής”.
Το βασικό επιχείρημα που γίνεται αφορμή έντονης αντίδρασης είναι το ότι “δεσμεύεται” ο χώρος της παλιάς Χαρτοποιίας και με ένα καρνάγιο θα αποκλειστεί κάθε άλλη αναπτυξιακή δυνατότητα. Δηλαδή, η κατασκευή και λειτουργίας μιας Σχολής, όπως θα μπορούσε να γίνει, ή οποιουδήποτε άλλου έργου που θα μπορούσε να αξιοποιήσει αυτό το “γεμάτο” ιστορία κτίριο!
“Αν έχεις εκεί καρνάγιο, σταματά οποιαδήποτε άλλη σκέψη διαφορετικής αξιοποίησης του χώρου”, λένε όσοι αντιδρούν. Και προσθέτουν με νόημα: “Ούτε φυσικά μπορείς να περιμένεις ότι δίπλα σ’ ένα καρνάγιο, θα πάει κανείς να ανοίξει, πχ, ένα 5αστερο ξενοδοχείο…”!