ρεπορτάζ: Του Αχιλλέα Ροδίτη
Συνέβη σε εμένα προσωπικά, σε κατάστημα εστίασης της Πάτρας, όταν σταμάτησα για καφέ: Η σερβιτόρα πλησίασε στο τραπέζι για να πάρει παραγγελία και πριν απ’ όλα ζήτησε να ελέγξει το πιστοποιητικά μου.
Πρόθυμα γυρίσαμε το κινητό προς το μέρος της για να κάνει το «τσεκ» και να ακούσω τον ήχο που προδίδει ότι όλα είναι o.k. και μπορούμε να παραγγείλουμε. Αλλά η νεαρή φαινόταν πως αντιμετώπιζε πρόβλημα. Στην αρχή δεν γινόταν το τσεκάρισμα. Ακολούθησε και δεύτερη προσπάθεια. Και τρίτη, και τέταρτη, και πέμπτη…
Της ήταν όμως δύσκολο να ενεργοποιήσει την εφαρμογή εισερχόμενη στο anagnorisi.emvolio.gov.gr όχι όμως από κάποιο δικό της λάθος, όπως έσπευσε να μου εξηγήσει για να δικαιολογηθεί για την καθυστέρηση, αλλά επειδή «τον τελευταίο καιρό το σύστημα έχει αρχίσει να… κολλάει πολύ και αντιμετωπίζουμε συνέχεια το ίδιο πρόβλημα, όλες οι καφετέριες», όπως χαρακτηριστικά μού ανέφερε.
ΓΝΩΣΤΟ ΚΑΙ… ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ
Πράγματι, είναι κάτι που επιβεβαίωσα στη συνέχεια με ρεπορτάζ σε πολλά καταστήματα εστίασης. Άπαντες οι επιχειρηματίες παραπονιούνται για τον ίδιο λόγο. Άλλωστε είχα την ευκαιρία να δω ότι η προσπάθεια της σερβιτόρας ήταν ολόσωστη, καθώς ακολουθούσε όλα τα προβλεπόμενα «βήματα» της εφαρμογής η οποία διαρκώς την… πετούσε εκτός κι αναγκαζόταν να ξεκινά την διαδικασία από την αρχή, ξανά και ξανά.
Κι όταν επιτέλους τα κατάφερε, συνειδητοποίησα ότι είχαν ήδη περάσει 20 ολόκληρα λεπτά. Με την ευθύνη να βαραίνει αποκλειστικά το σύστημα, που τελικώς πράγματι εμφανίζει τρομερή αδυναμία να ανταποκριθεί στην ταυτόχρονη χρήση από εκατοντάδες χιλιάδες πολίτες ανά την Ελλάδα.
ΠΡΟΦΑΝΕΙΣ ΑΠΟΡΙΕΣ
Ηλίου φαεινότερο είναι ότι μετά απ’ αυτή τη διαπίστωση θα προέκυπταν οι ακόλουθες απορίες, από τη στιγμή μάλιστα που μιλάμε για ζήτημα δημόσιας υγείας αλλά και για λειτουργία επιχειρήσεων που ήδη έχουν πληρώσει πανάκριβα το… μάρμαρο:
Πρώτον: Ποιος δικαιώνει τους καταστηματάρχες οι οποίοι δικαίως διαμαρτύρονται αφού το «αδύναμο» σύστημα τελικώς αποδεικνύεται τροχοπέδη αφού επιβραδύνει και δυσκολεύει την εργασία τους, με αυτονόητο το «κόστος» που επιφέρει στις επιχειρήσεις εξαιτίας της επίσης δικαιολογημένης αγανάκτησης των πολιτών – πελατών;
Δεύτερον: Ποιος απαλύνει την επίσης δίκαιη αγανάκτηση των νεαρών εργαζομένων οι οποίοι/ες τρέχουν και δε φτάνουν για να καλύψουν τον χαμένο χρόνο που τους στέρησε το «αδύναμο» σύστημα και να εξυπηρετήσουν τους πελάτες που περιμένουν λεπτά ολόκληρα;
Τρίτον και σημαντικότερο: Ποιος αναλαμβάνει την ευθύνη στην περίπτωση που κάποιος έχει καθίσει στο τραπέζι και… μέχρι να διαπιστωθεί πως δεν είναι εμβολιασμένος, συναλλάσσεται επί 20λεπτου ή χρόνου αρκετού να μεταδώσει τον ιό εάν είναι ασθενής;