Συνελήφθη και ανακρίνεται από την Πυροσβεστική Υπηρεσία Μεγάρων ο οδηγός του βυτιοφόρου το οποίο τυλίχθηκε στις φλόγες και μετέφερε τόνους υγραερίου στην ΕΟ Αθηνών-Κορίνθου.
Ειδικότερα, στο πλαίσιο της διερεύνησης των αιτιών της πυρκαγιάς στο όχημα το οποίο μετέφερε τόνους υγραερίου, προσήχθη και ανακρίνεται από την Πυροσβεστική Υπηρεσία Μεγάρων ο οδηγός του βυτιοφόρου που τυλίχθηκε στις φλόγες στην εθνική οδό Αθηνών – Κορίνθου με αποτέλεσμα την ταλαιπωρία για τους οδηγούς που εγκλωβίστηκαν για ώρες.
Το καμένο βυτιοφόρο μεταφέρθηκε σε ασφαλές σημείο στην περιοχή του Ισθμού όπου και διεξάγεται ο έλεγχος για τα αίτια της φωτιάς.
Τι αναφέρουν στο κοινό δελτίο τύπου Πυροσβεστική και ΕΛ.ΑΣ.
Το Κέντρο Επιχειρήσεων του Πυροσβεστικού Σώματος ενημερώθηκε στις 12:20, εχθές Πέμπτη 17 Αυγούστου, για πυρκαγιά σε βυτιοφόρο όχημα στο 46 χλμ της Ν.Ε.Ο. Αθηνών – Κορίνθου, στο ρεύμα κυκλοφορίας προς Κόρινθο και στο ύψος της Κακιάς Σκάλας, στην περιοχή των Μεγάρων.
Άμεσα μετέβησαν στο σημείο της πυρκαγιάς 33 πυροσβέστες με 11 οχήματα και πραγματοποίησαν την κατάσβεσή της. Ταυτόχρονα, διαπιστώθηκε διαρροή του φορτίου, το οποίο αποτελούνταν από 7,2 τόνους υγραερίου, μείγματος κίνησης για οχήματα. Εξαιτίας της επικινδυνότητας της κατάστασης, εφαρμόστηκε το Πρωτόκολλο Ενεργειών, με την παρουσία τεχνικού ασφαλείας για την απομάκρυνση του επικίνδυνου φορτίου, ενώ με τη χρήση θερμικής κάμερας πραγματοποιούνταν διαρκώς έλεγχος της θερμοκρασίας.
Καθόλη τη διαδικασία της επιχείρησης απομάκρυνσης του επικίνδυνου φορτίου, το Πυροσβεστικό Σώμα διέθεσε εναέρια επιτήρηση με ελικόπτερο του Πυροσβεστικού Σώματος και συστήματα μη επανδρωμένων αεροσκαφών (drones).
Η ΕΛ.ΑΣ. ενήργησε με μοναδικό και αδιαπραγμάτευτο γνώμονα την ασφάλεια οδηγών και επιβαινόντων σε οχήματα μετά την πυρκαγιά στο βυτιοφόρο.
Με δεδομένη τη τραγική εμπειρία σε παρόμοια περιστατικά του παρελθόντος, κρίθηκε επιβεβλημένη, ως μοναδικός οδοδείκτης, η απαρέγκλιτη τήρηση των πρωτοκόλλων για τις ενέργειες απομάκρυνσης του επικίνδυνου υλικού (υγροποιημένο αέριο), μιας διαδικασίας χρονοβόρας αλλά κυρίως εξαιρετικά απαιτητικής, όσον αφορά στην ευαισθησία και την επικινδυνότητά της.
Ακολουθήθηκαν οι προβλεπόμενες ενέργειες εύρεσης εναλλακτικών οδών (Λουτράκι-Περαχώρα-Πίσια-Σχίνο -Αλεποχώρι-Μέγαρα-Αθήνα και αντίστροφο δρομολόγιο για οσους κινούνταν από Αθήνα προς Κόρινθο) για την διευκόλυνση της κυκλοφορίας και την επίτευξη της αποφόρτισης.
Είναι σημαντικό να γίνει κατανοητό ότι οι ενέργειες και οι παρεμβάσεις της ΕΛ.ΑΣ. ήταν ευθέως συνδεδεμένες με την εξέλιξη της διαδικασίας απομάκρυνσης του επικίνδυνου υλικού, μιας δυναμικής διαδικασίας εξαιτίας της πολυπλοκότητας και της επικινδυνότητάς της.
Όσο διαδοχικά προέκυπτε ότι θα καθυστερούσε η επιχείρηση -παρά τις κατά περιόδους εκτιμήσεις των ειδικών- η ΕΛ.ΑΣ. προχωρούσε και σε επιπλέον μέτρα, προκειμένου να υπάρχει ο ασφαλέστερος και καλύτερος δυνατός απεγκλωβισμός
Ταυτόχρονα, το προσωπικό του Πυροσβεστικού Σώματος και της ΕΛ.ΑΣ., καθόλη τη διάρκεια εφαρμογής των εκτάκτων μέτρων κυκλοφορίας, μερίμνησε ώστε να τροφοδοτούνται με νερό οι οδηγοί και οι επιβαίνοντες σε σημαντικό κομμάτι των εγκλωβισμένων αυτοκινήτων, τα οποία είχαν ακινητοποιηθεί για λόγους ασφαλείας.
Από την πρώτη στιγμή για τις παρεμβάσεις της ΕΛ.ΑΣ. υπήρχε ενημέρωση των οδηγών που κινούνταν κατά μήκος της Ολυμπίας Οδού, της Αττικής Οδού, του Μoρέα, και της Γέφυρα, μέσω μηνυμάτων που προβλήθηκαν στις ηλεκτρονικές πινακίδες, ώστε να ενημερώνονται συνεχώς. Επιπλέον, οι οδηγοί ενημερώνονταν προσωπικά από τους υπαλλήλους των σταθμών διοδίων, από τα οποία διήλθαν.
Καθόλη τη διάρκεια της ακινητοποίησης των οχημάτων το ΕΚΑΒ διέθεσε τέσσερις (4) μηχανές που κινούνταν διαρκώς, από δύο (2) σε κάθε ρεύμα κυκλοφορίας καθώς και τέσσερα (4) ασθενοφόρα, από δύο (2) σε κάθε ρεύμα κυκλοφορίας, σε σταθερά σημεία.
Σημειώνεται επίσης ότι ανακριτικοί υπάλληλοι του Πυροσβεστικού Σώματος συνέλαβαν τον οδηγό του βυτιοφόρου οχήματος.
Η ταλαιπωρία, ο εκνευρισμός και η αγανάκτηση των εγκλωβισμένων οδηγών είναι απολύτως κατανοητή και σεβαστή. Θα πρέπει όμως να γίνει αντιληπτό ότι οι αρμόδιες Αρχές κλήθηκαν να διαχειριστούν ένα περίπλοκο και επικίνδυνο περιστατικό σε συνθήκες πολύ αυξημένης κυκλοφορίας από την πρώτη στιγμή, με την κρίσιμη διαδικασία απομάκρυνσης του εύφλεκτου υλικού να έχει δυναμικό χαρακτήρα και με την πραγματοποίησή της να μετατοπίζεται χρονικά αρκετές φορές κατά τη διάρκεια της μέρας από τη στιγμή που συνέβη το ατύχημα και μετά.
Το βυτιοφόρο όχημα έχει μεταφερθεί συνοδεία του Πυροσβεστικού Σώματος στα Ίσθμια Κορίνθου, σε υπαίθριο χώρο στάθμευσης ιδιοκτησίας της εταιρείας του βυτιοφόρου οχήματος.
Αποκαταστάθηκε η κυκλοφορία των οχημάτων
Η Αστυνομία ανακοίνωσε νωρίτερα ότι αποκαταστάθηκε πλήρως η κυκλοφορία των οχημάτων στην εθνική οδό Αθηνών-Κορίνθου, καθώς άρθηκαν και οι τελευταίες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στο ρεύμα προς Κόρινθο.
Υπενθυμίζεται ότι λίγα λεπτά πριν από τις 21:30 άνοιξε αρχικά το ρεύμα προς Κόρινθο και από το 45ο χιλιόμετρο έως το 47ο χιλιόμετρο η κίνηση των οχημάτων πραγματοποιήθηκε από την αριστερή λωρίδα κυκλοφορίας.
Πλέον η κίνηση των οχημάτων διεξάγεται κανονικά τόσο στη νέα εθνική οδό -καθώς νωρίτερα είχε δοθεί στην κυκλοφορία και το ρεύμα προς Αθήνα- όσο και στην παλαιά εθνική οδό.
Οι δρόμοι παρέμειναν κλειστοί επί ώρες μέχρι να ολοκληρωθεί η μετάγγιση του υγραερίου που μετέφερε το βυτιοφόρο, το οποίο έπιασε φωτιά το μεσημέρι της Πέμπτης (17/8), στη νέα εθνική οδό, στο ύψος της Κακιάς Σκάλας.
Ολοκληρώθηκε η διαδικασία της μετάγγισης
Λίγα λεπτά πριν από τις 21:00 ολοκληρώθηκε με επιτυχία η διαδικασία μετάγγισης των 7.2 τόνων υγραερίου από το βυτιοφόρο, το οποίο έπιασε φωτιά, σε άλλο βυτιοφόρο.
Θα ακολουθήσει η διαδικασία απομάκρυνσης του βυτιοφόρου που έπιασε φωτιά. Το όχημα θα φορτωθεί σε πλατφόρμα και με συνοδεία πυροσβεστικών οχημάτων θα οδηγηθεί σε ασφαλές σημείο.
Εγκλωβισμένοι επί ώρες οδηγοί και επιβάτες
Επί ώρες χιλιάδες οδηγοί παρέμεναν εγκλωβισμένοι στην νέα και παλιά Εθνική Οδό Αθηνών-Κορίνθου λόγω της φωτιάς που ξέσπασε στο όχημα.
Οι ουρές των οχημάτων που είχαν σχηματισθεί σε όλα τα ρεύματα ήταν ατελείωτες και χιλιάδες αυτοκίνητα ήταν ακινητοποιημένα ή κινούνταν σημειωτόν. Πολλοί οδηγοί παρέμεναν εγκλωβισμένοι για περισσότερες από 5 ώρες και ο εκνευρισμός ήταν μεγάλος, καθώς όπως λένε δεν είχαν κάποια ενημέρωση. Νωρίτερα, άνδρες της τροχαίας και της πυροσβεστικής μοίρασαν μπουκάλια με νερό στους ταλαιπωρημένους οδηγούς.
Επίσης στα ΚΤΕΛ Κορίνθου παραμένουν ακινητοποιημένα πάνω από 12 λεωφορεία γεμάτα με επιβάτες με προορισμό προς την Αθήνα.
Από τις 12.00 το μεσημέρι, όταν και διακόπηκε η κυκλοφορία και στα δύο ρεύματα της Εθνική οδού Αθηνών – Κορίνθου λόγω της φωτιάς που ξέσπασε σε βυτιοφόρο με 7 τόνους υγραερίου, χιλιάδες οδηγοί εγκλωβίστηκαν στα οχήματά τους.
Οδηγοί και επιβάτες που έμειναν για πολλές ώρες ακινητοποιημένοι στα οχήματά τους ξεσπούν για την έλλειψη, όπως λένε, οργάνωσης και συνεννόησης των αρμοδίων.
«Επιτρέπεται η Εθνική Oδός να μην έχει εξόδους διαφυγής; – Ζούμε στην Μπανανία;»
«Εγώ είμαι από τους τυχερούς που σε 4 ώρες μπόρεσα και πήγα από τα διόδια της Κορίνθου μέχρι την Κινέττα και έκανα αναστροφή και γύρισα πίσω στην Κόρινθο. Ήμουν στο αμάξι 4 ώρες. Έπειτα από 4 ώρες καταφέραμε να κάνουμε αναστροφή και στο 60 χλμ. στις 18.30 η ώρα, άνοιξαν επιτέλους μια έξοδο από το διάζωμα για να μπορέσει να αποσυμφορηθεί η Εθνική Οδός, με κατεύθυνση προς την Αθήνα, ενώ παράλληλα υπήρχαν και δύο περιφερειακοί οδοί, δεξιά και αριστερά της Εθνικής, οι οποίες και αυτές ήταν εγκλωβισμένες», ανέφερε μιλώντας στο MEGA, ο κ. Μπάσδελης, που ταξίδευε με τη γυναίκα και την κόρη τους.
Όπως λέει από την Ολυμπία Οδό δεν υπήρχε ενημέρωση για την κρισιμότητα της κατάστασης. «Θεωρώ μεγάλο ατόπημα και ανευθυνότητα, όταν υπήρχε αυτό το πρόβλημα από νωρίς, να μας επιτρέψουν να μπούμε μέσα στην Ολυμπία Οδό, να εγκλωβιστούμε, με ό, τι σημαίνει αυτό. Στις 14.15 που μπήκαμε εμείς, μας είπαν ότι θα κάνουμε παράκαμψη από την Κινέττα και ξαφνικά φτάσαμε στην Κινέττα έπειτα από 4 ώρες. Η ανευθυνότητα σε όλο της το μεγαλείο. Αν συνέβαινε κάτι, σε αυτή την βόμβα που υπάρχει, τι θα γινόταν; Κανείς αρμόδιος. Επιτρέπεται η Εθνική οδός να μην έχει εξόδους διαφυγής σε ένα τόσο μεγάλο κομμάτι; Στην Μπανανία ζούμε;».
«Ήμουν με τη σύζυγο και την κόρη μας, εκατοντάδες άλλοι οδηγοί με τα παιδιά τους, γυναίκες σε ενδιαφέρουσα. Το χειρότερο απ’ όλα ήταν όταν επέστρεφα προς Κόρινθο. Εκεί να δείτε τι γινόταν, λες και είχαμε λαϊκή αγορά, είχαν βγει όλοι από τα αυτοκίνητά τους. Η μεγαλύτερη “κτηνωδία” είναι η χρήση της ΛΕΑ. Ήρθε ένας καημένος τροχονόμος από την Καλλιθέα για να ανοίξει τη ΛΕΑ να περάσει κάποιος ασθενής. Αυτά είναι ανεπίτρεπτα πράγματα. Δεν υπάρχει αξιολόγηση κινδύνου; Τι είναι Μπανανία είναι αυτό το πράγμα; Είναι κράτος αυτό; Στη ζωή μου δεν το έχω βιώσει άλλη φορά αυτό το πράγμα, αίσχος», κατέληξε.
«Δεν έχουμε καμία ενημέρωση»
Μία γυναίκα κατήγγειλε στο enikos.gr πως «είμαστε από τη μία το μεσημέρι εγκλωβισμένοι στην παλαιά εθνική. Έχουμε παιδιά μαζί μας. Δεν προχωράει κανένα όχημα». «Είναι απαράδεκτο αυτό που συμβαίνει δεν έχουμε καμία ενημέρωση, απλά δεν προχωρούν τα αυτοκίνητα”, επισήμανε.
Εκπρόσωπος Πυροσβεστικής: Το παραμικρό λάθος μπορεί να οδηγήσει σε τεράστια έκρηξη και ωστικό κύμα 500 μέτρα
Νωρίτερα, την υπομονή των οδηγών που βρίσκονταν εγκλωβισμένοι στην παλαιά και την νέα εθνική οδό Αθηνών Κορίνθου μετά την φωτιά σε βυτιοφόρο ζήτησε ο εκπρόσωπος Τύπου της Τύπου της Πυροσβεστικής Βασίλης Βαθρακογιάννης.
Όπως εξήγησε θα πρέπει τα τηρηθεί ένα αυστηρό πρωτόκολλο μετάγγισης του φορτίου του βυτιοφόρου και υπάρχει ο κίνδυνος μεγάλης έκρηξης αν κάτι πάει λάθος. «Σύμφωνα με τις πληροφορίες μας το βυτιοφόρο μετέφερε 7,2 τόνους υγραέριο και συγκεκριμένα μείγμα κίνησης για αυτοκίνητα. Οι δυνάμεις του πυροσβεστικού σώματος, 23 πυροσβέστες με 11 οχήματα, με την άφιξη τους στο περιστατικό και σε χρόνο περίπου 15 λεπτών πραγματοποίησαν την κατάσβεση της πυρκαγιάς. Αλλά ταυτόχρονα διαπιστώθηκε η διαφυγή του μείγματος με μέγιστο κίνδυνο έκρηξης από οποιαδήποτε αιτία. Κρίθηκε λοιπόν απαραίτητη η μετάγγιση του φορτίου. Αυτή τη στιγμή είναι σε εξέλιξη διαδικασία της μετάγγισης του μείγματος. Έχουν ληφθεί όλα τα μέτρα ασφαλείας σύμφωνα με το πρωτόκολλο ενεργειών και την παρουσία τεχνικού ασφαλείας», είπε στο Open ο εκπρόσωπος Τύπου της Πυροσβεστικής.
Και συνέχισε: «Είναι μία διαδικασία κατά την οποία πρέπει να τηρηθούν όλα τα μέτρα ασφαλείας. Να μην γίνει καμία έκπτωση σε αυτά. Το παραμικρό λάθος μπορεί να δημιουργήσει μία τεράστια έκρηξη το ωστικό κύμα της οποίας μπορεί ξεπεράσει τα 300, 400, 500 μέτρα. Αυτό που πρέπει να θέσουμε σε προτεραιότητα είναι η ασφάλεια των πολιτών και των οδηγών που όντως ταλαιπωρούνται. Αλλά θα πρέπει να κάνουν όλοι υπομονή. Είναι μία δύσκολη διαδικασία και πρέπει να γίνει σύμφωνα με το πρωτόκολλο ενεργειών χωρίς καμία έκπτωση».