Πώς μπορεί να αναπτυχθεί στοχευμένα και αποτελεσματικά το τουριστικό προϊόν της Αιγιάλειας; Πώς μπορεί η περιοχή να γίνει ελκυστική για επισκέπτες καθ’όλη τη διάρκεια της χρονιάς; Τα ερωτήματα αυτά βρήκαν απάντηση κατά τη διάρκεια της παρουσίασης των θέσεων και των προτάσεων της παράταξης «Αιγιάλεια Τώρα» του Δημάρχου Αιγιαλείας κ. Δημήτρη Καλογερόπουλου, σε εκδήλωση που φιλοξενήθηκε το πρωί της Τρίτης στον χώρο των Παλαιών Σφαγείων στο Αίγιο.
Στον σύντομο χαιρετισμό του, ο Δήμαρχος Αιγιαλείας κ. Δημήτρης Καλογερόπουλος τόνισε ότι μέχρι το 2019, η Αιγιάλεια δεν θα μπορούσε να έχει την τουριστική δραστηριότητα που απαιτούσε ο τόπος, λόγω έλλειψης συγκεκριμένων απαραίτητων υποδομών. Ειδικότερα, ο κ. Καλογερόπουλος περιέγραψε τους βασικούς πυλώνες που μπορούν να στηρίξουν οποιοδήποτε όραμα και σχέδιο τουριστικής ανάπτυξης ως εξής:
- Καθαριότητα: Όπως σημείωσε ο δήμαρχος, το Αίγιο κατά το παρελθόν είχε συνδεθεί σε πανελλαδικό επίπεδο με αλλεπάλληλες κρίσεις διαχείρισης απορριμμάτων. Σήμερα, το πρόβλημα αυτό έχει λυθεί. Δεν υπάρχουν σωροί σκουπιδιών στο δρόμο, μειώσαμε δραματικά το κόστος μεταφοράς τους σε νόμιμους χώρους διαχείρισης, προχωρούμε στη δημιουργία της Μονάδας Επεξεργασίας Βιοαποβλήτων, υπερδιπλασιάσαμε το ποσοστό Ανακύκλωσης.
- Αποχέτευση: Δεν γίνεται να υπάρχει λειτουργία και ανάπτυξη τουριστικών μονάδων αν δεν υπάρχει παροχή αυτής της σπουδαίας υπηρεσίας. Σήμερα λειτουργούν ταυτόχρονα Βιολογικός Καθαρισμός και Αποχετευτικό Δίκτυο στην παραλιακή ζώνη και προχωρά η κατασκευή του εργοστασίου επεξεργασίας λυματολάσπης.
- Γενικός Πολεοδομικός Σχεδιασμός: Είμαστε ένας από τους 10 πρώτους δήμους της χώρας, όπου μετά από διαγωνισμό ανατέθηκε στο ΤΕΕ η μελέτη για το έργο. Ακολούθως θα μπει σε διαβούλευση αρκετών μηνών ώστε να έρθει στο Δημοτικό Συμβούλιο και να εγκριθεί και έτσι να βρούμε την σύγχρονη ταυτότητά μας ως Δήμος.
«Σήμερα με αυτούς τους τρεις βασικούς πυλώνες μπορούμε να μιλάμε για τουρισμό και μπορούμε να καλέσουμε τους συμπολίτες να πληροφορηθούν το σχέδιο, την προοπτική σε μια μακροχρόνια βάση. Να ξέρετε ότι σε έναν δημοκρατικό διάλογο μπορούν να προστεθούν πολλές προτάσεις, εφικτές και υλοποιήσιμες. Όταν πάρουμε όμως αποφάσεις, το ποτάμι δε θα γυρίζει πίσω και όσα αποφασίσουμε θα υλοποιηθούν, αυτό είναι δέσμευση ότι δεν θα αφήσουμε διάφορες «οντότητες» να μας πισωγυρίζουν. Καταλήγοντας, ο κ. Καλογερόπουλος σημείωσε: «Αυτά τα σχέδια τα μακρόπνοα που αφορούν στην ποιότητα ζωής μας, χρειάζονται ένα βάθος χρόνου και για μας μια δεύτερη συνεχή θητεία ώστε να τα υλοποιήσουμε όπως έχουν σχεδιαστεί».
Ακολούθησε η παρουσίαση των θέσεων από τον αρμόδιο αντιδήμαρχο κ. Γιώργο Φραγκονικολόπουλο και από τα μέλη της Επιτροπής Τουρισμού της παράταξης κ.κ. Χρήστο Κανελλή, Ελευθερία Μαρνελή και Χρήστο Τσερεντζούλια. Ακολούθησε διαλογική συζήτηση και κατάθεση προτάσεων από τους παρευρισκομένους.
Ακολουθεί το σχέδιο με τους βασικούς άξονες, όπως παρουσιάστηκαν από τα μέλη:
ΒΙΩΣΙΜΗ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΑΙΓΙΑΛΕΙΑΣ
- ΣΥΝΕΧΙΣΗ ΤΟΥ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΟΜΕΝΗ ΠΕΝΤΑΕΤΙΑ
Η φιλοσοφία της Δημοτικής παράταξης ‘’Αιγιάλεια τώρα’’ όπως επιβεβαίωσε και ο Δήμαρχος κ. Δ. Καλογερόπουλος στην ομιλία του, στα εγκαίνια της νέας πλατείας Αγ. Λαύρας, είναι ο στρατηγικός σχεδιασμός της Τουριστικής ανάπτυξης της Αιγιάλειας και η σύναψη συμβάσης υλοποίησης τού με ειδικό σύμβουλο. Επίσης στο πλαίσιο ευρύτερων συνεργασιών των φορέων του Δήμου Αιγιάλειας , ο Δήμος ηγείται ήδη μιας μεγάλης πρωτοβουλίας προκειμένου να εφαρμοστεί ένα σχέδιο βιώσιμης τουριστικής ανάπτυξης ,ακολουθώντας τα βήματα που απαιτούνται στην κατεύθυνση ενός μακροπρόθεσμου στρατηγικού σχεδιασμού.
Στο πλαίσιο αυτό ο Δήμος υλοποιεί μία συνολική προσέγγιση όχι μόνο στον σχεδιασμό και τις επιμέρους φάσεις του αλλά και στην ανάλυση και στην σταδιακή υλοποίηση ώστε οι πολίτες και οι φορείς να το αντιλαμβάνονται ως μέρος ενός δικού τους σχεδίου.
Με προσανατολισμό και στόχευση σε επισκεψιμότητα 365 μέρες τον χρόνο, στην παραλιακή ζώνη , στον ορεινό όγκο, στον αστικό ιστό.
Αλλάζουμε σταδιακά το προφίλ των επισκεπτών της Αιγιάλειας, ώστε να μπορέσουμε να προσελκύσουμε τουρισμό όλο τον Χρόνο. Θα πρέπει να στοχεύσουμε σε Ενναλακτικές μορφές «Αργού» Τουρισμού ώστε να ξεφύγουμε από την δίμηνη μαζικότητα του Τουρισμού Ιούλιο -Αύγουστο (φαινόμενο Υπερτουρισμού). Έτσι θα δώσουμε ανάσα στους επιχειρηματίες του Τουρισμού, της εστίασης των προμηθευτών κλπ (η Τουριστική ανάπτυξη επηρεάζει θετικά 32 κλάδους της οικονομίας !!)
Η Αντιδημαρχία Τουρισμού, η ΔΗ.Κ.ΕΠ.Α., το Λιμενικό ταμείο και άλλοι δημοτικοί και ιδιωτικοί φορείς συμπράττουν κάτω από την ομπρέλα του Δήμου Αιγιαλείας, για να εξασφαλίσουν τους απαραίτητους πόρους για την υλοποίηση των επί μέρους δράσεων σε ένα μεσοπρόθεσμο ορίζοντα.
Συγκεκριμένα και λαμβάνοντας υπόψη τα στρατηγικά σχέδια της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδος και του Δήμου Αιγιαλείας έχουν ήδη δρομολογηθεί και υλοποιούνται σταδιακά τα παρακάτω:
1. Εκπόνηση Μελέτης Βιώσιμης Τουριστικής Ανάπτυξης και η σύναψη σύμβασης υλοποίησης της με ειδικό σύμβουλο τουριστικής ανάπτυξης περιοχής
- Μακροπρόθεσμη μελέτη Στρατηγικού σχεδιασμού για την Τουριστική
ανάπτυξη της Αιγιάλειας στο υπόβαθρο της Agenda 2030 (SDG’s)- 17 σημεία.
- Αναλυτική αποτύπωση της υφιστάμενης κατάστασης,
- Ανάλυση SWOT
- Στόχευση βάσει νέας ή ανανεωμένης ταυτότητας (REBRANDING) όλης της
περιοχής παραθαλάσσιας, Αστικής, ημιορεινής και ορεινής ζώνης,
- Μελέτη Destination Branding & Επιχειρησιακό Σχέδιο Υλοποίησης
- Ενθάρρυνση τουριστικής προσφοράς,
- Εσωτερική δικτύωση,
- Στόχευση και τρόποι προσέγγισης σε νέες αγορές στόχους,
- Ανάπτυξη και υποστήριξη υλικού
- Δράσεις φυσικού και digital Marketing.
- Τρόποι υλοποίησης και παρακολούθησης του σχεδίου
- Τεχνική βοήθεια σε επιλογή και εκπαίδευση ανθρώπινου δυναμικού της Αντιδημαρχίας Τουρισμού του Δήμου (in situ).
- Κοστολόγηση ανά φάση υλοποίησης της ανωτέρω πρότασης και χρονοδιάγραμμα.
2. ΣΗΜΑ GO LOCAL
Εχει ξεκινήσει ήδη και θα συνεχιστεί η προσπάθεια μετά από πρωτοβουλία του Δήμου να αποκτήσουν όσο το δυνατόν περισσότερες Τουριστικές επιχειρήσεις, σε όλη την έκταση του Δήμου Αιγιαλείας, το Σήμα Go local . Ενα καινοτόμο προϊόν, μία πιστοποίηση από εξειδικευμένο φορέα, των Τουριστικών επιχειρήσεων και της εστίασης που ακολουθεί τις παγκόσμιες τάσεις (Τοπικότητας, Αυθεντικότητας, Νέων Εμπειριών & Γαστρονομίας).
Οι τουριστικές επιχειρήσεις που φέρουν το σήμα του go local:
• στηρίζουν μετρήσιμα την παραγωγή, την οικονομία και το εργατικό δυναμικό του τόπου τους αναδεικνύουν την ιδιαιτερότητα τους και την ευθύνη της φιλοξενίας
• προσφέρουν υπηρεσίες οι οποίες προβάλλουν τον τοπικό πολιτισμό και την γαστρονομία , τον αυθεντικό πλούτο της Αιγιάλειας.
• σέβονται το περιβάλλον
• Βλέποντας το λογότυπο Go local, ο επισκέπτης γνωρίζει πως η επιχείρηση σέβεται τον τόπο της, την κουζίνα του, του ανθρώπους του, τα ήθη και έθιμά του και το περιβάλλον και δημιουργείται μία προστιθέμενη αξία.
Οι παραγωγοί τοπικών προϊόντων (Λάδι, κρασί, σταφίδα, εσπεριδοειδή κλπ)
• Προσφέρουν άριστα προϊόντα υψηλής διατροφικής αξίας
• Κατανοούν την σημασία της τουριστικής ανάπτυξης και τα οφέλη της.
• Συνδράμουν στην ανάδειξη της ιδιαιτερότητας του τουριστικού μας προϊόντος.
Έτσι πετυχαίνουμε ένα πάντρεμα του πρωτογενούς τομέα των παραγωγών με τον τριτογενή τομέα των υπηρεσιών και του Τουρισμού, με αμοιβαία οφέλη.
Το ανωτέρω προϊόν έχει δυνατότητα χρηματοδότησης από πρόγραμμα LEADER.
3) Δημιουργία τουλάχιστον τριών INFOKIOSK.
Τα κέντρα πληροφόρησης του Δήμου, τα οποία θα στελεχωθούν από εκπαιδευμένους ανθρώπους (υπαλλήλους του Δήμου, ειδικευόμενους ακόμα και εθελοντές) που θα δίνουν υλικό με πληροφορίες (χάρτες, έντυπα κλπ) , θα ενημερώνουν του επισκέπτες για εκδηλώσεις, δράσεις που γίνονται η που πρόκειται να γίνουν και γενικά θα δίνουν χρήσιμες πληροφορίες. Όμως το σημαντικότερο θα είναι εκπαιδευμένοι να λαμβάνουν πληροφορίες για τις ανάγκες των επισκεπτών.
Έχει προγραμματιστεί να εγκατασταθούν σε υπάρχοντα κτίσματα του Δήμου χωρίς μεγάλες και κοστοβόρες παρεμβάσεις για δημιουργία infokiosk που θα καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα της τουριστικής δραστηριότητας.
Το πρώτο θα εγκατασταθεί στο Φάρο, στην παραλιακή ζώνη του Αιγίου και έχουν ξεκινήσει από την λιμενική επιτροπή οι διαδικασίες αδειοδότησης για την επισκευή του κτιρίου.
Το δεύτερο έχει προγραμματιστεί να εγκατασταθεί σε κτίριο του Σταθμού του οδοντωτού στο Διακοπτό.
Το τρίτο θα εγκατασταθεί σε υπάρχον Δημ. κτίριο της πλατείας Σελιανιτίκων.
4 .ΠΕΡΙΒΑΝΤΟΛΟΓΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ
Ο Δήμος μας διεκδικεί από το Υπουργείο Παιδείας την δημιουργία ΔΥΟ ΚΕΝΤΡΩΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ στην Αιγιάλεια.
Το πρώτο στον ΥΔΡΟΒΙΟΤΟΠΟΣ ΑΛΥΚΗΣ (BIRDWATCHING), στα πλαίσια και του έργου «Ήπιες παρεμβάσεις για την τουριστική αναβάθμιση, παρακολούθηση και ανάδειξη της βιοποικιλότητας που θα υλοποιηθεί στην λιμνοθάλασσα της Αλυκής μέσω του Προγράμματος LEADER ΑΛΙΕΙΑ & ΘΑΛΑΣΣΑ 2014-2020”.
Το δεύτερο θα εγκατασταθεί στο ΠΡΩΗΝ ΚΟΙΝΟΤΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΝΩΝΑΚΡΙΔΑΣ -Περιοχή Πανηγυρίστρα(ΟΙΚΟΣΥΣΤΗΜΑ ΧΕΛΜΟΥ- ΛΙΜΝΕΣ)
Βασικός στόχος των ΚΠΕ Αιγιάλειας είναι να στηρίξει το θεσμό της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης σε τοπικό, εθνικό και διεθνές επίπεδο ευαισθητοποιώντας τους επισκέπτες (πολίτες και μαθητές) σε θέματα περιβάλλοντος και προσελκύοντας ανθρώπους του εναλλακτικών μορφών Τουρισμού.
ΣΤΟΧΟΙ:
- Την υλοποίηση προγραμμάτων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (Π.Ε.) για όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης και τη στήριξη των αντίστοιχων σχολικών προγραμμάτων σε συνεργασία με τους Υπευθύνους Π.Ε. των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης.
- Την οργάνωση και υλοποίηση επιμορφωτικών σεμιναρίων για εκπαιδευτικούς και ομάδες ενηλίκων γενικότερα, σε συνεργασία με επιστημονικούς φορείς και κυβερνητικές και μη κυβερνητικές οργανώσεις.
- Την παραγωγή εκπαιδευτικού – υποστηρικτικού υλικού.
- Την οργάνωση εκδηλώσεων και δράσεων για το περιβάλλον.
- Προώθηση της έρευνας στο χώρο της Π.Ε.
-Το ΥΠΕΠΘ χρηματοδοτεί ΚΠΕ από ειδικούς λογαριασμούς και τη στελέχωσή τους με εκπαιδευτικούς, την επιμόρφωσή τους και γενικότερα την οικονομική και διοικητική στήριξή τους.
5.ΜΟΝΟΠΑΤΙΑ -ΠΟΔΗΛΑΤΙΚΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ – ΑΘΛΗΤΙΚΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
Ο αθλητικός τουρισμός είναι μια μορφή ποιοτικού εναλλακτικού τουρισμού, ραγδαία εξελισσόμενη τα τελευταία χρόνια, ιδανική για δραστηριότητες 365 μέρες το χρόνο, καθώς πολλοί επισκέπτες αναζητούν ευκαιρίες άθλησης στη διάρκεια των διακοπών τους.
- Ο ποδηλατικός – αθλητικός-περιπατητικός τουρισμός μαζί με την ανάδειξη των μονοπατιών μας είναι η καλύτερη επιλογή για την επέκταση της τουριστικής περιόδου στο Δήμο μας.
- Στην Αιγιάλεια μπορούμε να δημιουργήσουμε με χαμηλό κόστος θεματικές ποδηλατικές και πεζοπορικές διαδρομές δίπλα στην θάλασσα , μέσα στο δάσος, σχεδιασμένες χωρίς ιδιαίτερες δυσκολίες που θα αποζημιώνουν τον ποδηλάτη η τον πεζοπόρο με δυνατότητα πρόσβασης σε πεντακάθαρες παραλίες στο τέλος της διαδρομής.
- Καθιέρωση αθλητικών δραστηριοτήτων (Μαραθώνιος-Τριαθλο-Ορεινό τρέξιμο) ενταγμένες σε διεθνή και Πανελλήνια καλενταρια αγώνων, που θα προσελκύσουν δρομείς-ποδηλάτες και γενικά αθλητές όλο τον χρόνο.
- Συνοψίζοντας σημαντικό είναι να προχωρήσει και η χαρτογράφηση των ποδηλατικών διαδρομών (πρόγραμμα interreg Ελλάδα -Ιταλία – Ισπανία) σε όλο το εύρος του Δήμου ενώ χάρτες του δικτύου των μονοπατιών και ποδηλατικών διαδρομών να μπορεί να βρει ο επισκέπτης στις Ξενοδοχειακές επιχειρήσεις και σε άλλα κεντρικά σημεία (INFOKIOSK).
-Οι ανωτέρω δράσεις μπορούν να χρηματοδοτηθούν από το Πράσινο Ταμείο ΠΕΡ. Ανάπτυξης.
6.Αστικός Ιστός – Μουσεία.
Η δημιουργία της “ΜΟΥΣΕΙΑΚΗΣ τριλογίας”, όπως περιγράφεται στην συνέχεια και η λειτουργία των Θεματικών Εκθεσιακών Κέντρων:
- της μαύρης κορινθιακής σταφίδας,
- του τρένου και των χερσαίων μεταφορών της σταφίδας
- και των θαλασσίων μεταφορών της σταφίδας (Πριμαρόλια)
αναδεικνύουν την Ιστορία και τον Πολιτισμό του ιδιαίτερου προϊόντος της περιοχής της Αιγιάλειας που είναι η μαύρη Κορινθιακή σταφίδα,
Μαζί το ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟ και το ΛΑΟΓΡΑΦΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ και με την αποκατάσταση – ανάδειξη και επαναλειτουργία μέρους των υφιστάμενων πρώην βιομηχανικών κτιρίων της Χαρτοποιίας Αιγίου και τουπεριβάλλοντος χώρου τους, δημιουργούν σημαντικές δυνατότητες επισκεψιμότητας. Θα έχουν συγκεκριμένα ωράρια επίσκεψης σε όλη την διάρκεια του χρόνου, πληροφοριακά φυλλάδια- multimedia ,σωστά εκπαιδευμένο προσωπικό.
7. ΟΙΝΟΤΟΥΡΙΣΜΟΣ-ΓΑΣΤΡΟΝΟΜΙΚΟΣ- ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
Ένα τεράστιο πλεονέκτημα του Δήμου Αιγιάλειας είναι ότι είμαστε προικισμένοι με εξαιρετικά προϊόντα (ΕΣΠΕΡΙΔΟΕΙΔΗ – ΚΡΑΣ Ι – ΛΑΔΙ – ΣΤΑΦΙΔΑ – ΡΟΔΟΖΑΧΑΡΗ).
Μοναδικά στην Ελλάδα με ονομασία Π.Ο.Π , τα οποία σε συνεργασία με τους Οινοποιούς (ΟΙΝΟΞΕΝΙΑ), τους σταφιδοπαραγωγούς, τους παραγωγούς λαδιού κλπ, μπορούμε να δημιουργήσουμε μοναδικές συνταγές , να τις προωθούμε σε ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ, και παράλληλα να βάλουμε τις βάσεις για τον ΒΙΩΜΑΤΙΚΟ ΤΟΥΡΙΣΜΟ με επίσκεψη στα Ελαιοτριβεία, στα λιοστάσια , στα οινοποιία κλπ.
Ο πολιτιστικός τουρισμός αποτελεί έναν από τους ταχύτερα αναπτυσσόμενους τομείς της παγκόσμιας τουριστικής αγοράς.
Ο Φρανσουά Μιτεράν είχε πει ότι «Αν ήμουν πρωθυπουργός της Ελλάδας, δε θα έκανα τίποτε που να μην περνά μέσα απ’ τον Πολιτισμό»
Ο πολιτιστικός τουρισμός στην Αιγιάλεια μπορεί να αναβιώσει περιοχές, όπου οι παραδοσιακές δραστηριότητες έχουν παρακμάσει και περιθωριοποιηθεί.
Συγκεκριμένα :Τα στοιχεία που αναδεικνύονται μέσω του πολιτιστικού τουρισμού
- η γαστρονομία,
- Θρησκευτικού περιεχομένου χώροι (Μοναστήρια -Εκκλησίες)
- η τεχνολογία που χρησιμοποιούνταν κατά το παρελθόν,
- τα είδη ένδυσης και τα διάφορα λαογραφικά στοιχεία
- ιστορικούς χώρους, δομές και κτίρια (εκκλησίες, κάστρα, αρχαίοι δρόμοι και μνημεία.)
Καθώς, οι επισκέπτες που πραγματοποιούν τουριστικά ταξίδια με σκοπό την πολιτιστική εμπειρία είναι συνήθως υψηλού μορφωτικού και βιοτικού επιπέδου (υψηλή κατά κεφαλήν δαπάνη), ο τόπος και οι κάτοικοι ωφελούνται μέσω της αύξησης των εισοδημάτων.
Συνοψίζοντας ,τα παραπάνω επτά (7) σημεία αποτελούν την βάση για την σταδιακή Τουριστική ανάπτυξη της Αιγιάλειας. Επειδή βέβαια ο Τουρισμός είναι κάτι δυναμικό που εξελίσσεται, προσαρμοζόμαστε και επικαιροποιούμε συνεχώς το πρόγραμμά μας και τις δράσεις μας.
Η Αιγιάλεια στρατηγικά στρέφεται προς τον Τουρισμό, που θα φέρει επενδύσεις και νέες θέσεις εργασίας. Ο στόχος στην επόμενη πενταετία είναι να δημιουργηθούν μέσω της Τουριστικής ανάπτυξης , νέων επενδύσεων και αύξηση της χρονικής διαρκείας της Σεζόν, τουλάχιστον 500 νέες θέσεις εργασίας .
Για τον λόγο αυτό ενισχύουμε συνεχώς την Αντιδημαρχία Τουριστικής Ανάπτυξης, και δημιουργούμε, έναν ισχυρό οργανισμό, με ικανό προϋπολογισμό και σοβαρή στελέχωση ανθρώπων ώστε να υλοποιούνται όλες οι παραπάνω δράσεις.
Σε συνεργασία δε με την ΔΗΚΕΠΑ , ΛΙΜΕΝΙΚΟ ΤΑΜΕΙΟ , ΝΠΔΔ Εργατικό Κέντρο , Αγροτικούς συλλόγους και ιδιωτικούς φορείς (ΕΝΩΣΗ ΞΕΝΟΔΟΧΩΝ, ΕΣΤΙΑΣΗ κλπ), προγραμματίζουμε ο Δήμος να συμμετέχει ενεργά σε δράσεις εξωστρέφειας και προβολής όπως Εκθέσεις στο Εξωτερικό (ΡΙΜΙΝΙ-ΣΤΟΥΤΓΑΡΔΗ- ΝΤΟΒΙΛ-ΒΑΡΣΟΒΙΑ) και στο Εσωτερικό, (ΦΙΛΟΞΕΝΙΑ- HOTEL SHOW-ΞENIA), Happenings ,καινοτόμες προβολές σε ΜΕΤΡΟ-ΔΗΜ/ΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ κλπ.
Έρευνες του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού έχουν αποδείξει ότι κάθε 1 ευρώ που επενδύεται στον Τουρισμό Αποφέρει τουλάχιστον 8 ευρώ…..
8. ΜΑΡΙΝΑ ΣΚΑΦΩΝ ΑΝΑΨΥΧΗΣ
· ΘΑΛΑΣΣΙΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
· ΑΛΙΕΥΤΙΚΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
Σε περιοχή οριοθετημένη από το 2004 το Λιμενικό Ταμείο προχωρά σε μελέτη για κατασκευή Μαρίνας στο Αίγιο με στόχο την ανάπτυξη του Θαλάσσιου και του Αλιευτικού Τουρισμού.”