10.7 C
Aigio
Σάββατο, 23 Νοεμβρίου, 2024
spot_img

ΑΧΑΪΑ | Δύσκολος χειμώνας για την Εστίαση – Αυξήσεις σε πρώτες ύλες και στη χονδρική του καφέ

του Αχιλλέα Ροδίτη

Με τη θηλιά στο λαιμό οι επαγγελματίες της Εστίασης αφού κάθε κατηγορία του κλάδου καλείται να αντιμετωπίσει δυσθεώρητα προβλήματα και εμπόδια που συμπιέζουν το κέρδος και καθιστούν βασανιστικά ασύμφορη την λειτουργία. Σύμφωνα με τον Πρόεδρο του Συλλόγου Καταστηματαρχών Εστίασης Αχαΐας (ΣΚΕΑΝΑ) κ. Τάσο Γιατρά «τα μέτρα που ανακοινώθηκαν από την Κυβέρνηση δεν μας… βλέπουν καν σαν επαγγελματίες».

Μια φράση που αποτυπώνει πλήρως το αίσθημα απογοήτευσης που διακατέχει τους ιδιοκτήτες εστιατορίων και καφετεριών σε μια περίοδο που, όπως σημειώνει ο κ. Γιατράς, «επίκειται αύξηση στην τιμή ενέργειας μετά από ένα με ενάμιση χρόνο κι όταν η ακρίβεια έχει οδηγήσει στα ύψη τις τιμές των πρώτων υλών». Όπως αναφέρει στην «Πολιτεία», τα μέλη του κλάδου περιμένουν να δουν αν η προσπάθεια διατήρησης των τιμών σε βασικά είδη, τους αφήσει «χώρο» για να δουλέψουν.

Όπως υπογραμμίζει, τα προβλήματα είναι διαφορετικά για τους εστιάτορες και τους ιδιοκτήτες καφετεριών, αλλά η κοινή συνισταμένη είναι πάντα η ακρίβεια στις πρώτες ύλες.

«Για παράδειγμα, το κοτόπουλο έχει παραμείνει περίπου στα ίδια επίπεδα. Αλλά το χοιρινό έχει φθάσει στο… Θεό. Το δε μοσχάρι είναι απλησίαστο. Ντρέπεσαι να το δώσεις στον πελάτη. Τι να του πεις; Ότι ένα πιάτο μαγειρεμένο μοσχάρι πρέπει να κάνει 10 και 11 ευρώ ίσα ίσα για να βγει το κόστος;». Προσθέτοντας ότι σαν εστιάτορας έχεις ένα σωρό πράγματα να πληρώσεις, από το ρεύμα και το πανάκριβο ελαιόλαδο, μέχρι τα ενοίκια και τα λοιπά έξοδα λειτουργίας αλλά και κάλυψης της φθοράς που προκύπτει από είδη που δεν καταναλώνονται.

Η ΑΚΡΙΒΕΙΑ ΣΕ ΚΑΦΕ ΚΑΙ ΓΑΛΑ «ΓΟΝΑΤΙΖΕΙ» ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ

Ανακοινώθηκε αύξηση 7% σε προϊόντα πολυεθνικής

Στις δε καφετέριες, επίσης μεγαλώνουν τα εμπόδια καθώς «έρχονται» νέες ανατιμήσεις στη χονδρική σε διάφορα είδη. Ένα πρώτο παράδειγμα αφορά μεγάλη πολυεθνική που ανακοίνωσε ήδη αύξηση 7% στα προϊόντα της από τον επόμενο μήνα. «Αύξηση που λειτουργεί προσθετικά όμως. Διότι η αύξηση 7% μπαίνει στην αύξηση 5% που έγινε πριν από πέντε μήνες, ενώ αυτή με τη σειρά της, είχε προστεθεί στην αύξηση 3% η οποία είχε επιβληθεί πριν από οκτώ μήνες από την ίδια εταιρεία», διευκρινίζει ο κ. Γιατράς.

Βέβαια αυτό είναι μόνο ένα παράδειγμα το οποίο μάλιστα δεν αφορά αυτό καθεαυτό τον καφέ, αλλά ένα ακόμα προϊόν που πωλείται και καταναλώνεται σε καταστήματα εστίασης. Το επισημαίνουμε, διότι οι αυξήσεις δυστυχώς δεν περιορίζονται σε αυτό το προϊόν αλλά επεκτείνονται και στις συσκευασίες του καφέ, που πωλούνται στη χονδρική αγορά, αλλά και στο γάλα που οι επαγγελματίες πρέπει προμηθεύονται σε μεγάλες ποσότητες καθώς αποτελεί κύριο συστατικό παρασκευής καπουτσίνο και άλλων ροφημάτων.

«Ειδικά το γάλα που έχει ακριβύνει 40 με 50% κυριολεκτικά… γονατίζει τους επαγγελματίες του χώρου μας», υπογραμμίζει ο Πρόεδρος του ΣΚΕΑΝΑ εισάγοντας στην σκέψη μας και τους υπολογισμούς για όλα τα υπόλοιπα έξοδα που αφορούν στο κόστος λειτουργίας κάθε καταστήματος. Και συμπληρώνει: «Όλα αυτά, όταν 1 κιλό καφές μιας καλής ποιότητας πωλείται από 30 ευρώ και άνω και μια καφετέρια που λειτουργεί με τραπεζοκαθίσματα και πουλάει 10 κιλά την ημέρα, 250 με 300 ευρώ». Ενώ για τα take away καφέ τονίζει: «Εκεί, με 1,70 ευρώ τον καφέ, δεν βγαίνει με τίποτα αν υπολογίσεις και το κόστος για καπάκια, καλαμάκια και ποτήρια πλαστικά ή χάρτινα που επίσης ακρίβυναν πολύ».

Σχετικά άρθρα

- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img

Δείτε ακόμα