Στον αστερισμό των ανατιμήσεων εισέρχεται η ακτοπλοΐα, στο πλαίσιο του Συστήματος Εμπορίας Δικαιωμάτων Εκπομπών (EU-ETS), που από το 2024 θα ισχύει και για τη ναυτιλία.
Η ναυτιλιακή βιομηχανία καταγγέλλει ότι το σύστημα ETS επί της ουσίας συνιστά εργαλείο υπερφορολόγησης.
Ο Όμιλος Γκριμάλντι ανακοίνωσε αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων από 10% έως 15% στις γραμμές Ελλάδας – Ιταλίας στην Αδριατική, όπου ελέγχει το 50% της αγοράς.
Πρόκειται για επίναυλο περιβαλλοντικής συμμόρφωσης μετά την απόφαση της ΕΕ να εντάξει την ακτοπλοΐα από τις αρχές του χρόνου στο σύστημα. Πάντως, ο ναπολιτάνικος όμιλος δεν ανακοίνωσε επίναυλο για τα εισιτήρια των επιβατών.
Ανάλογες αυξήσεις αναμένεται να ανακοινώσει και η θυγατρική του ιταλικού ομίλου Minoan Lines, αλλά και ο όμιλος Attica για τα δρομολόγια της Κρήτης και την Αδριατική. Η Ελλάδα έχει πάρει εξαίρεση έως το 2030 από το EU-ETS για όλα τα πλοία που είναι δρομολογημένα σε γραμμές που συνδέουν νησιά με πληθυσμό λιγότερο των 200.000 κατοίκων.