19 C
Aigio
Παρασκευή, 22 Νοεμβρίου, 2024
spot_img

Κέντρο Πρόληψης “ΚΑΛΛΙΠΟΛΙΣ” | Σφοδρή αντίδραση υπό τον κίνδυνο για τα 75 Κέντρα Πρόληψης στην επικράτεια

Με την ανακοίνωση που εξέδωσε η Αστική μη Κερδοσκοπική Εταιρεία του Κέντρου Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Υγείας Π.Ε Αχαΐας «Καλλίπολις», εκφράζει την έντονη ανησυχία της για τις επικείμενες αλλαγές που προβλέπονται για τα 75 Κέντρα Πρόληψης της επικράτειας, στο νομοσχέδιο «Ολοκλήρωση της Ψυχιατρικής Μεταρρύθμισης» που έχει εξαγγείλει ο αρμόδιος Υφυπουργός Υγείας, κ. Βαρτζόπουλος.
ΔΕΙΤΕ ΤΗΝ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ:

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΤΩΝ ΕΞΑΡΤΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΠΡΟΑΓΩΓΗΣ ΤΗΣ ΨΥΧΟΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ Π.Ε ΑΧΑΙΑΣ «ΚΑΛΛΙΠΟΛΙΣ» ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΗΝ ΕΞΑΓΓΕΛΙΑ ΤΟΥ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΨΥΧΙΑΤΡΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ

Τα θέματα που αναδύονται το τελευταίο διάστημα, με αφορμή την εξαγγελία του νομοσχεδίου για την ψυχιατρική μεταρρύθμιση,μας καλούν να  τοποθετηθούμε αναφορικά με τις σχεδιαζόμενες αλλαγές στον τομέα της πρόληψης, την οποία υπηρετούμε με πίστη, συνέπεια και δέσμευση εδώ και 25 χρόνια στον Νομό Αχαΐας.

Το Κέντρο Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας Π.Ε Αχαΐας «Καλλίπολις» είναι Αστική μη Κερδοσκοπική Εταιρεία στην οποία συμμετέχει η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας η οποία έχει και τη θέση της Προεδρίας στο ΔΣ, οι Δήμοι:Πατρέων, Αιγιαλείας, Καλαβρύτων, Δυτικής Αχαΐας, η Κίνηση «ΠΡΟΤΑΣΗ», το Πανεπιστήμιο Πατρών, ο Ιατρικός Σύλλογος Πάτρας και η ΠΕΔ Δυτικής Ελλάδας. Αποτελεί ένα από τα 75 Κέντρα Πρόληψης της χώρας που λειτουργούν με την εποπτεία και υποστήριξη του Οργανισμού Κατά των Ναρκωτικώνβάσει του άρθρο 61 του ν. 3459/2006, του άρθρου 58 παρ.4 του ν.3966/2011 και του άρθρο 60 παρ.4 του ν. 4139/2013.

Σκοπός του είναι η ενίσχυση των προστατευτικών παραγόντων απέναντι στην εκδήλωση εξαρτητικών συμπεριφορών σε επίπεδο ατόμου, οικογένειας, σχολείου και ευρύτερης κοινότητας. Για την επίτευξη του παραπάνω στόχου υλοποιούνται πολυεπίπεδες, πολυεστιακές και επιστημονικά τεκμηριωμένες παρεμβάσεις πρόληψης σε παιδιά, εφήβους, γονείς, εκπαιδευτικούς, επαγγελματίες υγείας κ.ά., βασισμένες στη φιλοσοφία της αγωγής και της προαγωγής της υγείας. Καθώς το φαινόμενο της εξάρτησης είναι πολυπαραγοντικό, η αντιμετώπισή του προϋποθέτει την εμπλοκή όλης της κοινότητας με την ανάπτυξη ευρύτερων συνεργειών, την αξιοποίηση των τοπικών δυνάμεων και τη δημιουργία σχέσεων εμπιστοσύνης. Η δομή του Κέντρου Πρόληψης έχει συμβάλλει καθοριστικά στην διασφάλιση των παραπάνω προϋποθέσεων. Το γεγονός ότι οι φορείς της τοπικής αυτοδιοίκησης Α’ και Β’ βαθμού καθώς και άλλοι κοινωνικοί και επιστημονικοί φορείς της τοπικής κοινότητας συνεργάζονται και συμβάλλουν, ενεργοποιώντας τοπικές δυνάμεις και πόρους σε έναν κοινό σκοπό,ήταν ένας από τους σημαντικότερους παράγοντες επιτυχίας όλα αυτά τα χρόνια.

Το Κέντρο Πρόληψης παρέχει τις υπηρεσίες του ετησίως, σε 5.500 κατά προσέγγιση πολίτες (παιδιά, έφηβοι, νέοι, γονείς, εκπαιδευτικοί κ.ά.)χωρίς καμία οικονομική επιβάρυνση, με άμεση ανταπόκρισηστα αιτήματα καλύπτοντας τις ανάγκες των κατοίκων σε όλοτον Νομό Αχαΐας, ακόμη και στις πιο απομακρυσμένες περιοχές. Αποτελεί εδώ και 25 χρόνια σταθερό σημείο αναφοράς και υποστήριξης, έχοντας λάβει μεγάλη αναγνώριση από την σχολική και ευρύτερη κοινότητα όλα αυτά τα χρόνια.

Η αποδυνάμωση των Κέντρων Πρόληψης και της πρόληψης έχει ξεκινήσει εδώ και αρκετά χρόνια καθώς από το 2010 και έπειτα δεν έχει αναπληρωθεί καμία κενή εργασιακή θέση.Με το νέο νομοσχέδιο η αποδυνάμωση προχωράει ένα βήμα παραπέρα. Ειδικότερα, στο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Υγείας, με τίτλο «Ολοκλήρωση της ψυχιατρικής μεταρρύθμισης» και συγκεκριμένα στο άρθρο 46 στις «Καταργούμενες διατάξεις», για τα Κέντρα Πρόληψης, επιβεβαιώνεται το χειρότερο σενάριο. Συγκεκριμένα, καταργείται  το άρθρο 61 του Νόμου 3459 (2006), το οποίο και διατηρήθηκε στο  νόμο 4139 του 2013.Νόμος με τον οποίο περιγράφεται και το υφιστάμενο καθεστώς στα Κέντρα Πρόληψης ως σήμερα, καθώς προβλέπεται η πάγια και τακτική χρηματοδότησή τους  από το Κράτος, μέσω των δύο ονομασμένων πηγών (Υπουργείο Υγείας και Εσωτερικών). Προβλέπονται  προγραμματικές συμβάσεις, οι οποίες ανανεώνονται καθώς και κάποιες ρήτρες που δυσκολεύουν το κλείσιμο των Κέντρων Πρόληψης. Καταργείται επίσης το άρθρο 60, παράγραφος  4, του νόμου 4139, σύμφωνα με το οποίο  τα Κέντρα Πρόληψης ανήκουν στους  εγκεκριμένους φορείς πρόληψης.

Το διακύβευμααυτή τη στιγμή δεν είναι η εξασφάλιση των εργασιακών θέσεων, αλλά η διάσωση της ίδιας της πρόληψης, της φιλοσοφίας και της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών και η περαιτέρω ενίσχυσή της σε τόσο δύσκολους καιρούς που το φαινόμενο της εξάρτησης εντείνεται. Το ΔΣ και οι εργαζόμενοι του Κέντρου Πρόληψης Αχαΐας ζητάμε:

  • τη συνέχιση της λειτουργίας των Κέντρων Πρόληψης με πάγια, σταθερή κρατική χρηματοδότηση σε συνεργασία με τις τοπικούς φορείς,
  • να παραμείνουν τα Κέντρα Πρόληψης εγκεκριμένοι φορείς πρόληψης, διατηρώντας την ταυτότητα, την ψυχοκοινωνική φιλοσοφία και το περιεχόμενο της  πρόληψης,
  • να προχωρήσει η στελέχωση των κενών θέσεων προσωπικού,
  • να μην καταργηθεί το άρθρο 60 του ν. 4139 του 2013 και το άρθρο 61 του 3459 του 2006, τα οποία καταργούνται στο άρθρο 46 του υπάρχοντος προσχεδίου νόμου.

Σχετικά άρθρα

- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img

Δείτε ακόμα