Σε αναμονή βρίσκεται ακόμα η έναρξη της εργολαβίας του ΟΣΕ για τη βαριά συντήρηση της σιδηροδρομικής γραμμής του Προαστιακού της Πάτρας, έναν χρόνο μετά το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών που είχε ως αποτέλεσμα τον θάνατο 57 και τον τραυματισμό 130 επιβατών.
Το δυστύχημα είχε θέσει εκτός λειτουργίας όλο το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας, μπροστά στους σοβαρούς κινδύνους που είχαν αναδειχθεί για την ασφάλεια των μεταφορών, αλλά από τότε τι έχει γίνει;
Στην περίπτωση του Προαστιακού της Πάτρας περιμένουμε ακόμα, εδώ και έναν χρόνο περίπου, για να ξεκινήσει η εργολαβία προϋπολογισμού 1,3 εκατ. ευρώ που έχει στόχο τη συντήρηση όλης της γραμμής, από το Ρίο μέχρι την Κάτω Αχαΐα.
Το έργο είναι αναγκαίο τόσο για λόγους ασφάλειας, καθώς η γραμμή έχει τα κακά της χάλια, αλλά και για λόγους βελτίωσης της λειτουργίας του μέσου καθώς θα επιτραπεί η αύξηση της ταχύτητας των συρμών.
Οι μηχανικοί του αναδόχου μόλις αντίκρισαν την άσχημη κατάσταση της γραμμής, αντιλήφθηκαν το μέγεθος της παρέμβασης που πρέπει να γίνει, λόγω και της παλαιότητάς της, και το δύσκολο έργο που έχουν μπροστά τους.
Αυτή την περίοδο, ο εργολάβος βρίσκεται σε αναζήτηση και προμήθεια του τροχαίου υλικού που θα χρειαστεί για τις εργασίες συντήρησης, οι οποίες θα ξεκινήσουν από το κέντρο της Πάτρας.
Συγκεκριμένα, το χρονοδιάγραμμα των εργασιών αναμένεται να ξεκινήσει από τον κεντρικό σταθμό του τρένου μέχρι τον σταθμό του Αγ. Ανδρέα, εκεί δηλαδή όπου πρέπει να γίνει πλήρης αντικατάσταση της γραμμής και οι εργασίες θα συνεχίσουν μετά προς την Κάτω Αχαΐα, στον νότιο κλάδο.
Σύμφωνα με στελέχη του ΟΣΕ, το κεντρικό τμήμα της γραμμής είναι το πιο δύσκολο, γι’ αυτό και είναι σίγουρο ότι τα δρομολόγια μεταξύ κεντρικού σταθμού και Αγίου Ανδρέα θα διακοπούν για όσες ημέρες θα διαρκούν οι εργασίες για την αντικατάσταση όλης της σιδηροδρομικής γραμμής.
Στα υπόλοιπα τμήματα, οι εργασίες περιλαμβάνουν κατά κύριο λόγο αντικατάσταση τραβερσών και κλειδιών και θα γίνονται ημέρα και νύχτα. Προφανώς, κατά τις νυχτερινές ώρες δεν υπάρχει πρόβλημα με τα δρομολόγια του Προαστιακού, καθώς τρένα δεν κυκλοφορούν, όμως, κατά τη διάρκεια της ημέρας θα υπάρξουν σίγουρα αλλαγές δρομολογίων, καθυστερήσεις ή και καταργήσεις.
Την ίδια ώρα, πάντως, προβλήματα αρχίζουν να εμφανίζονται όλο και πιο συχνά με τους συρμούς που διαχειρίζεται και συντηρεί η Hellenic Train. Τελευταία βλάβη συρμού σημειώθηκε την περασμένη Κυριακή, όταν το απογευματινό τρένο χάλασε στη στάση Τσουκαλέικα.
Οι χρήστες του Προαστιακού προειδοποιούν ότι ακόμα κι αν αναταχθεί η σιδηροδρομική γραμμή, αν δεν επισκευαστούν οι συρμοί για να μπορούν να πραγματοποιούνται τα δρομολόγια με αξιοπιστία στα πιεστικά χρονικά ωράρια τότε το τρένο δεν θα πρέπει να πάει πέρα των Καμινίων.