Η συνάντηση Αλεξοπούλου – Πελετίδη είναι σαν να μην έγινε ποτέ. Εδώ και έξι μήνες την ζητούσε ο Δήμαρχος και η Αλεξοπούλου τον δέχθηκε για να του πει για τις δυνατότητες που έχει ο Δήμος μέσω των προγραμμάτων της ΕΕ.
Από την ίδια αν και αρμοδια υφυπουργός δεν έχουμε να περιμένουμε τίποτα. Για δε τα θέματα που έθεσε ο Δήμαρχος σε ενα χρόνο θα δώσει κάποιες απαντήσεις χωρίς να είναι απαντήσεις.
Ωστόσο η κυρία Αλξοπούλου τηρεί σιγήν ιχθύος για το θέμα που έθεσε δημόσια η “Μ” και αφορά το φιάσκο με το τρένο στο Αίγιο. Με μια φράση: Η Αχαία ούτε έχει, ούτε πρόκειται να αποκτησει τρένο στα επόμενα 10-15 χρόνια και να γιατί:
Με κόστος 55,5 εκατ. ευρώ από κονδύλια της ΕΕ έφτασε στο Αίγιο το τρένο, μόνο που είναι εντελώς άχρηστο δεν εξυπηρετεί τον νομό είναι σαν να μην υπάρχει.
Η κυρία Χριστίνα Αλεξοπόύλου, καθ ύλην αρμόδια ως Υφυπουργός Μεταφορών έχει βάλει κάτω από το χαλί το… χάλι του τρένου προς το Αίγιο και δεν κάνει τίποτε για να διορθώσει έστω σε βάθος χρόνου ότι θα μπορούσε να διορθωθεί.
Ας δούμε πρώτα την κατάσταση που υποκρίνεται ότι δεν την βλέπει.
– Η μετακίνηση από Αίγιο προς Αθήνα, δηλαδή μια απόσταση 160 χιλιομέτρων γίνεται σε δυόμισι ώρες! Με μέση ταχύτητα 60 χιλμ/ώρα είμαστε πιο αργοί από την δεκαετία του 50. Αυτό συμβαίνει διότι το τρένο σταματά σε όλους τους Σταθμούς ενώ επειδή δεν υπάρχει Κέντρο Ελέγχου >(και ούτε σχεδιάζεται) δεν μπορεί να υπάρξει εξπρές δρομολόγιο.
– Λόγω ακριβώς αυτής της αδιανόητης για τον 21ο αιώνα ταχύτητας, η γραμμή είναι ζημιογόνα. Ξοδέψαμε 55,5 εκατ. ευρώ για μια γραμμή που κάθε χρόνο μπαίνει μέσα κι άλλα εκατομμύρια για να λειτουργεί.
– Στο Αίγιο στον σύγχρονο Σταθμό δεν υπάρχουν ΙΧ στο μεγάλο πάρκινκ. Δεν υπάρχει καν ένα καφέ για τους επιβάτες σε αναμονή, προφανώς γιατί δεν υπάρχει κίνηση. Υπάρχει μόνο μια υπάλληλος που εκδίδει εισιτήρια, σε εξαιρετικές εγκαταστάσεις που όμως δεν αρκούν για να μετακινηθεί σωστά κανείς.
– Η γραμμή έχει απορριφθεί από το επιβατικό κοινό και χρησιμοποιείται μόνο για κοντινές κάτι σαν προαστιακός. Όπως είπαμε, ο λόγος είναι ότι δεν υπάρχει Κέντρο Ελέγχου το οποίο να επιβλέπει όλη την γραμμή (μέχρι Αθήνα) ώστε να μπουν τρένα εξπρές τα οποία να τρέχουν με 180 χιλμ/ώρα και να φτάνει κανείς στην Αθήνα σε 50 λεπτά. Και δεν υπάρχει Κέντρο Ελέγχου κυρίως λόγω της δράσης των Ρομά.
– Η παραβατική δράση των Ρομά κοστίζει δεκάδες εκατομμύρια μόνο στο τρένο και αυτό έχει ένα δυσθεώρητο κόστος. Για παράδειγμα, ενώ ολοκληρώθηκε η γραμμή Κιάτο – Αίγιο, αυτή είναι βαριά ζημιογόνος
ΟΥΤΕ ΛΕΞΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΥΠΑΡΞΙΑ ΤΡΕΝΟΥ ΣΤΟ ΝΟΜΟ
Πρόσφατα στην Βουλή η υφυπουργός Μεταφορών Χριστίνα Αλεξοπούλου απαντώντας σε Ερώτηση του ΣΥΡΙΖΑ για την γραμμή Λιόσια – Κιάτο παραδέχτηκε ότι δεν υπάρχει τηλεδιοίκηση γιατί “συνεχώς έχουμε κλοπές, βανδαλισμούς και καταστροφές από παραβατικά άτομα (Ρομά), που εξαφανίζουν τον ηλεκτρομηχανολογικό εξοπλισμό, καλώδια, ερμάρια, θέτουν εκτός λειτουργίας συστήματα ασφαλείας ακόμη και σηματοδότες και δεν είναι δυνατόν να λειτουργήσει Κέντρο Ελέγχου”.
Η κυρία Αλεξοπούλου είπε ακόμη ότι τα τρένα αντί να τρέχουν με 160 χιλμ πάνε για λόγους ασφαλείας με 120 (για να προλαβαίνουν να φρενάρουν!) και πως θα γίνει μια προσπάθεια να αποκατασταθούν οι ζημιές μέχρι το… 2028, τότε ίσως θα εγκατασταθεί το νέο σύστημα ETCS στην γραμμή!
Αν η πρόβλεψη για σωστό τρένο είναι κοντά στο 2030 για την γραμμή Λιόσια – Κιάτο σκεφθείτε πότε θα ασχοληθούν με την Αχαία. Ο νομός μας δεν θα έχει για πολλά χρόνια τρένο και αυτό συμφέρει την Ολυμπία Οδό που απολαμβάνει διόδια 25,20 ευρώ στο Πάτρα Αθήνα. Για αυτή την πραγματικότητα η κυρία Αλεξοπούλου δεν μιλά και κρύβει την αλήθεια από τους Αχαιούς.
ΟΥΤΕ ΛΕΞΗ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΡΟΜΑ
Η παραδοχή Αλεξοπούλου ότι δεν υπάρχει τηλεδιοίκηση όχι μόνο στα Τέμπη αλλά ούτε στην γραμμή Λιόσια – Κιάτο αφορά και τα Τέμπη. Ο πρώην πρόεδρος της ΕΡΓΟΣΕ (μέχρι το 2023) Χρήστος Βίνης, απαντώντας στην κυρία Πέλκα στην εξεταστική, εξήγησε ότι η τηλεδιοίκηση που υποτίθεται ότι θα προλάμβανε το ατύχημα δεν ήταν δυνατόν να ολοκληρωθεί διότι οι Ρομά είχαν καταστρέψει – λεηλατήσει 17 Σταθμούς και όλες τις υποδομές.
Η δράση των Ρομά έχει ως αποτέλεσμα και το τρένο προς Αίγιο και αργότερα προς Πάτρα να μην μπορούν να λειτουργήσουν με μεγάλες ταχύτητες. Λεωφορεία και Ολυμπία Οδός δεν ανησυχούν.
– Στην φωτό ο έρημος Σταθμός στο Αίγιο ώρα 11 το πρωί.
ΠΗΓΗ: Molonoti.gr