14.1 C
Aigio
Πέμπτη, 21 Νοεμβρίου, 2024
spot_img

ΑΧΑΪΑ: Το «τεφτέρι» κάνει «δουλειά» και στα συνεργεία! Σε απόγνωση οι ιδιοκτήτες συνεργείων

Το τεφτέρι ξαναμπήκε στη ζωή μας, μετά από αρκετές δεκαετίες, στον καιρό που ξέσπασε η οικονομική κρίση συνοδεία μνημονίων, όμως είχε περιοριστεί αρχικά σε σημεία διάθεσης βασικών και αναγκαίων αγαθών. Σιγά σιγά όμως επεκτάθηκε η τάση και σε άλλους τομείς, εκτός του… μπακάλη. Ένα παράδειγμα; Τα φαρμακεία, όπως έχουμε ξαναγράψει στο παρελθόν.

Εδώ και καιρό όμως, και ειδικά μετά τις απανωτές κρίσης, με τελευταία την ενεργειακή, το φαινόμενο διείσδυσε για τα καλά και στα συνεργεία αυτοκινήτων! Τα τεφτέρια είναι σταθερά πάνω στα μουντζουριασμένα γραφεία των ιδιοκτητών συνεργειών και αφορούν είτε μεγάλες, είτε μικρές ζημιές στα οχήματα, είτε όμως ακόμα και τα καθιερωμένα service, γενικό ή λαδιών.

Οι ιδιοκτήτες των συνεργείων προσπαθούν να κρατούν σωστό λογαριασμό για να μην χάσουν χρωστούμενα πελατών (ένθετη φωτογραφία). Υποστηρίζοντας στην «Πολιτεία» ότι αποτελεί μια πάγια και καθημερινή, πια, πρακτική, το να επισκευάζονται οχήματα και οι κάτοχοί τους να πληρώνουν την ζημιά… «λίγο…λίγο» ή αλλιώς, σε δόσεις. Ενώ ενίοτε η συνολική εξόφληση της οφειλής διαρκεί πάνω από εξάμηνο, ακόμα και ολόκληρο έτος!

ΙΔΙΟΚΤΗΤΗΣ: «ΕΧΩ ΜΠΑΤΖΕΤ
10.000 ΕΥΡΩ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΝΩ ΔΟΥΛΕΙΑ»

Ιδιοκτήτης συνεργείου δηλώνει: «Έχω ένα μπάτζετ κάπου στα δέκα χιλιάρικα για να μπορώ να κάνω τη δουλειά μου αγοράζοντας ανταλλακτικά και εξαρτήματα που πρέπει να τοποθετηθούν σε κάθε όχημα που επισκευάζω και προσπαθώ από τα λίγα… λίγα που εισπράττω να διατηρώ το χρηματικό ποσό σταθερά στο ίδιο ύψος, αλλιώς δεν θα μπορώ να συνεχίσω να λειτουργώ. Και ήδη πελάτες μου χρωστούν πάνω από αυτό το ποσό, σε έναν συνολικό λογαριασμό, αλλά μέρα παρά μέρα έρχονται και μου δίνουν «έναντι» της οφειλής. Έτσι, κυλάει ο μήνας κι ο καιρός και συνεχίζουμε…». Κι είναι μια τακτική που ακολουθείται πια σταθερά απ’ όλους τους πελάτες που έχουν την εναλλακτική να φτιάξουν το αυτοκίνητό τους δίχως ν’ αγχώνονται για το ότι πρέπει να πληρώσουν εφάπαξ τον λογαριασμό.

ΓΙΑ 1.000 ΕΥΡΩ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟ, …100 ΕΥΡΩ ΕΝΑΝΤΙ!

Χαρακτηριστική η περίπτωση που είδαμε σε τεφτέρι, με τα ίδια μας τα μάτια. Κόστος συνολικής επισκευής ενός οχήματος; 1.115 ευρώ! Ο ιδιοκτήτης παρέλαβε το αμάξι του πληρώνοντας ως «έναντι» το ποσό μόλις των 100 ευρώ. Μετά από δύο εβδομάδες κατέβαλε ακόμη 200 ευρώ. Και το πήγαιν’ έλα στο συνεργείο, θα διαρκέσει τουλάχιστον ως το τέλος του έτους, όπως ο ίδιος εξήγησε στον επαγγελματία…

Β. ΓΚΟΤΣΟΠΟΥΛΟΣ: «ΙΕΡΑΡΧΟΥΝΤΑΙ ΟΙ ΖΗΜΙΕΣ»
1ο ΘΕΜΑ Β. ΓΚΟΤΣΟΠΟΥΛΟΣ ΕΝΘΕΤΗ 1

Ο τεχνικός Βασίλης Γκοτσόπουλος μίλησε στην «Πολιτεία» για αυτό που συμβαίνει στη δική του καθημερινότητα όταν ελέγχει ένα αυτοκίνητο για να διαπιστώσει τις ζημιές του και τις ανάγκες του. Ενημερώνει τον ιδιοκτήτη κι εκείνος του ζητά όχι ποιες είναι στο σύνολο οι ζημιές που πρέπει να αποκαταστήσει, αλλά να του τις αναφέρει με βάση την πιο άμεση αναγκαιότητα.

Και αυτό, διότι αποκλείεται να τις επισκευάσει όλες μαζί. «Έτσι κι εγώ, για να διατηρώ τους πελάτες, προσπαθώ να κρατώ ένα κοντρόλ των απαιτήσεων για όλα τα οχήματα των πελατών, φτιάχνοντας ένα ξεχωριστό πρόγραμμα επισκευής για το καθένα», λέει ο κ. Γκοτσόπουλος. Προσθέτοντας: «Σήμερα φτιάχνουμε αυτό, τον άλλο μήνα εκείνο, τον μεθεπόμενο το τρίτο κ.ο.κ.». Αυτό όμως τι σημαίνει; Ότι στους δρόμους κυκλοφορούν οχήματα με πολλά άλυτα προβλήματα. Κι είναι ο λόγος, όπως γράψαμε προ δύο εβδομάδων, που τελευταία παρατηρούνται ακινητοποιήσεις οχημάτων στους δρόμους, ακόμα και ΙΧ που πιάνουν φωτιά εν κινήσει…!

Τα οχήματα γέμισαν… ιμιτασιόν ανταλλακτικά!

Τα ιμιτασιόν ανταλλακτικά οχημάτων έχουν, πια, τόση πέραση και ζήτηση, που κατέληξαν να είναι «ακριβό» σπορ, όταν προ ετών ή δεν υπήρχαν καθόλου, σε ορισμένες κατηγορίες, είτε τα έβρισκες εύκολα και πάμφθηνα.

Αυτό, το επιβεβαιώνει ο έμπειρος επί χρόνια στον χώρο εμπορίας ανταλλακτικών κ. Βασίλης Κόττας (φωτογραφία) αναφέροντας συγκεκριμένα παραδείγματα:

  • Για δίσκο πλατό σε αυτοκίνητο μάρκας BMW της σειράς 1, το γνήσιο ανταλλακτικό της εταιρείας κοστίζει κοντά στα 460 ευρώ το κάθε ζεύγος. Αντιστοίχως, τα ιμιτασιόν τα βρίσκεις κοντά στα 250 ευρώ.
  • Ο αισθητήρας «Λάμδα» για την ίδια περίπτωση οχήματος, η τιμή του γνήσιου ανέρχεται σε πάνω από 372 ευρώ, ενώ το ιμιτασιόν ανταλλακτικό κοστίζει γύρω στα 150 ευρώ.
  • Τρίτο παράδειγμα, ο καταλύτης εξάτμισης. Το κόστος για έναν γνήσιο καταλύτη της BMW ανέρχεται στα 1.500 ευρώ! Αντίθετα, ένας ιμιτασιόν καταλύτης κοστίζει γύρω στα 440 ευρώ.

Είναι διαφορές αισθητές και τεράστιες που σίγουρα σε τέτοια κρίση δεν περνούν απαρατήρητες από κανέναν οδηγό και κάτοχο ΙΧ. «Όταν έχεις να πληρώσεις το ρεύμα και θες τα διπλάσια για τα προς τω ζην, το αμάξι έρχεται σε δεύτερη μοίρα, παρότι αναγκαίο κι αυτό για τις μετακινήσεις. Συνεπώς, προτιμάς το φθηνότερο ιμιτασιόν απ’ ό,τι το γνήσιο με μεγαλύτερο χρόνο ζωής και αντοχής».

ΚΑΙ ΤΑ ΙΜΙΤΑΣΙΟΝ ΑΚΡΙΒΥΝΑΝ…!

Όμως και τα ιμιτασιόν ακρίβυναν την τελευταία διετία τουλάχιστον, λόγω της απότομης αύξησης της ζήτησης τους. «Κατάντησαν δυσεύρετα και πιο ακριβά απ’ ό,τι παλιότερα», εξηγεί ο κ. Κόττας. Και επίσης διευκρινίζει ότι έχουν προκύψει και διαφορετικές κατηγορίες ιμιτασιόν ανταλλακτικών. Η «μαμά» εταιρεία κρατά για μερικά χρόνια κλειστό τον κωδικό ενός ανταλλακτικού και όταν τον ανοίγει άλλες εταιρείες, πιο σοβαρές, κατασκευάζουν ιμιτασιόν ανταλλακτικά με εγγύηση 5ετίας (πχ BOSS) κι άλλες τα διαθέτουν στην αγορά ακόμα πιο φθηνά αλλά… «χωρίς να παίρνουν… όρκο για την διάρκειά τους».

Δυσεύρετα και τα… καλά μεταχειρισμένα

Και μιας και μιλάμε για τον χώρο του αυτοκινήτου, να σημειώσουμε ότι μία ακόμα αξιοσημείωτη παράμετρος είναι η εκτίναξη των τιμών και στα μεταχειρισμένα ΙΧ. Πίσω από αυτήν την άνοδο τιμών, όπως δηλώνουν επαγγελματίες του κλάδου που διατηρούν μάντρες πώλησης μεταχειρισμένων οχημάτων, είναι δύο οι παράγοντες:

Πρώτον, το γεγονός του μειωμένου αριθμού και ρυθμού παραγωγής καινούργιων αυτοκινήτων. Πρόβλημα που ξεκίνησε απ’ τον καιρό της πανδημίας, λόγω έλλειψης σε τσιπάκια, ένα πρόβλημα που συνεχίζεται και σήμερα. Με αποτέλεσμα, αν αγοράσεις ένα νέο όχημα, να πρέπει να περιμένεις μήνες ολόκληρους (ίσως και πάνω από μισό χρόνο με οκτώ μήνες) για να παραλάβεις το παραγγελθέν νέο σου αμάξι! Αυτό με τη σειρά του έστρεψε πολλούς οδηγούς στην εναλλακτική των ελαφρώς μεταχειρισμένων, με συνέπεια όμως σιγά, σιγά η τιμή τους να «ανεβαίνει», όσο δηλαδή αυξανόταν και η ζήτηση.

Δεύτερον λόγος, είναι ότι η οικονομική κρίση στην Ευρώπη, έκανε και τους ευρωπαίους οδηγούς να απαρνηθούν την πάγια τακτική που είχαν, της αλλαγής του ΙΧ τους μέσα σε μια 5ετία. Έτσι άρχισε να μειώνεται η διαθεσιμότητα καλών μεταχειρισμένων, (πχ από την Γερμανία), άρα να αυξάνει και η τιμή του καθενός στην «πηγή». Καταλήγοντας στη σημερινή κατάσταση, όπως ακριβώς την περιγράφει έμπορος μάντρας στην Πάτρα: «Βρίσκουμε με δυσκολία καλά μεταχειρισμένα, άρα οι τιμές ανεβαίνουν, άρα οι αγορές… πέφτουν»

ΑΧΑΪΚΗ ΠΟΛΙΤΕΙΑ – ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΡΟΔΙΤΗΣ

Σχετικά άρθρα

- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img

Δείτε ακόμα