Αναρίθμητες είναι γέφυρες που έχουν δημιουργηθεί στον πλανήτη Γη, αλλά καμία δεν μπορεί να συγκριθεί με το κατασκευαστικό θαύμα των Κινέζων.
Από τα πανάρχαια χρόνια, η αποκατάσταση της συνέχειας μιας οδού πάνω από μια υδάτινη ροή ή ένα άλλο εμπόδιο αποτελούσε ένα σημαντικό πρόβλημα. Έτσι ο άνθρωπος αναγκάστηκε να επινοήσει μια μέθοδο προκειμένου να συνδέσει αυτές τις περιοχές. Πρόκειται για τις γέφυρες που έκαναν τις μετακινήσεις και κατ’ επέκταση τη ζωή του ευκολότερη.
Σήμερα, το παγκόσμιο οδικό δίκτυο απαρτίζεται από αναρίθμητες γέφυρες, αλλά καμία δεν μπορεί να συγκριθεί με μία υποδομή που βρίσκεται στην Κίνα και ξεπερνάει σε μήκος ακόμα και τους πιο μεγάλους αυτοκινητοδρόμους.
Πρόκειται για τη σιδηροδρομική γέφυρα Danyang–Kunshan Grand Bridge η οποία έχει μήκος 164,8 χλμ. και αποτελεί τμήμα της σιδηροδρομικής γραμμής υψηλής ταχύτητας Πεκίνου-Σαγκάης, συνολικού μήκους 1.318 χιλιομέτρων.
Διασχίζει το Δέλτα του μεγαλύτερου ποταμού της Ασίας και τρίτου σε παγκόσμιο επίπεδο, Γιανγκτσέ, μια έκταση που χαρακτηρίζεται από ορυζώνες, κανάλια, ποταμάκια και λίμνες, ενώ συνδέει τις πόλεις Danyang και Kunshan.
Η κατασκευή και ο σχεδιασμός της πραγματοποιήθηκαν από την China Road and Bridge Corporation (CRBC) με κρατική χρηματοδότηση σε μια περίοδο τεσσάρων ετών, από το 2006 έως και το 2010, με ένα κόστος που ανήλθε τότε στο ποσό των 7,53 δισ. ευρώ.
Για την κατασκευή της Danyang–Kunshan Grand Bridge εργάστηκαν 10.000 άνθρωποι και έπειτα από την ολοκλήρωση της οι Κινέζοι πραγματοποιούσαν δοκιμές σε όλο το μήκος της με τρένα υψηλών ταχυτήτων για έναν ολόκληρο χρόνο, ώστε να διασφαλίσουν ότι δεν υπάρχει κάποιο δομικό πρόβλημα.
Η γέφυρα ξεκίνησε τη λειτουργία της το 2011, μαζί φυσικά με το υπόλοιπο σιδηρόδρομο Beijing–Shanghai High-Speed Railway.
Έχει κατασκευαστεί με τέτοιο τρόπο ώστε να είναι ικανή να αντέχει σε ακραία καιρικά φαινόμενα όπως τυφώνες, ενώ μπορεί να μείνει όρθια σε σεισμούς άνω των 8 Ρίχτερ.