Στιβαρή ανάπτυξη καταγράφει ο τουριστικός κλάδος στη χώρα, µε σχεδόν οκτώ στις δέκα επιχειρήσεις να δηλώνουν ότι θα κάνουν περαιτέρω προσλήψεις τόσο για την υπόλοιπη σεζόν όσο και µέσα στο 2025, ενώ θα βελτιώσουν και τους µισθούς που ήδη καταβάλλουν.
Αξιοσηµείωτο είναι ότι η σύµβαση του κλάδου δίνει ήδη οριζόντιες αυξήσεις 5% για το 2024, µε τους κατώτατους µισθούς να ξεκινούν από τα 890,94 ευρώ (για ειδικότητες όπως καθαρίστριες, λαντζέρηδες, εργάτες κ.λπ.) και να φτάνουν έως τα 971,83 ευρώ (για υπαλλήλους υποδοχής, κρατήσεων, προϊσταµένους τµηµάτων κ.λπ.), χωρίς τα επιδόµατα.
Συγκεκριµένα, το 77% των επιχειρήσεων πρόκειται να προχωρήσει σε προσλήψεις λόγω της δηµιουργίας νέων θέσεων εργασίας, το 73% εκ των οποίων λόγω της επιχειρηµατικής ανάπτυξης, ενώ το 32% εξ αυτών επενδύει στην ενίσχυση του εργατικού δυναµικού για την κάλυψη αναγκών σε σύγχρονες δεξιότητες. Επιπλέον, οι επιχειρήσεις του κλάδου δηλώνουν πρόθυµες να προσφέρουν πιο ελκυστικές οικονοµικές αποδοχές στους εργαζοµένους τους προκειµένου να µη µετακινηθούν σε άλλους εργοδότες, όπως προκύπτει από έρευνα της Randstad.
Σύµφωνα µε τα αποτελέσµατα της έρευνας, οι εταιρείες που προσφέρουν ανταγωνιστικά πακέτα αποδοχών και παροχών, ευχάριστο εργασιακό περιβάλλον, καθώς και ευκαιρίες επαγγελµατικής ανέλιξης θεωρούνται ιδιαίτερα ελκυστικές από τους υποψήφιους εργαζοµένους, µε σχεδόν διπλάσια σηµασία σε σύγκριση µε άλλες παραµέτρους, ακόµη και σε σχέση µε τα περσινά δεδοµένα.
Αναφορικά µε τις οικονοµικές παροχές, οι επιχειρήσεις προσφέρουν, ανάµεσα σε πολλές άλλες, κατά κύριο λόγο κινητό τηλέφωνο, µπόνους απόδοσης, καθώς και επισιτιστικά κουπόνια. Παρ’ όλα αυτά, 6 στους 10 εργαζόµενους στον κλάδο (το 59% των ερωτηθέντων) εγκαταλείπουν την τρέχουσα θέση εργασίας τους µε σκοπό να λάβουν υψηλότερες οικονοµικές αποδοχές ή πιο ευνοϊκές συνθήκες εργασίας, ενώ καθοριστικό ρόλο παίζει ο αυξηµένος φόρτος εργασίας (52%) αλλά και η επιθυµία αλλαγής επαγγελµατικής πορείας (42%).
Είναι αξιοσηµείωτο ότι και φέτος η µεγαλύτερη πρόκληση για τις ελληνικές επιχειρήσεις στον τοµέα του τουρισµού και των ξενοδοχείων παραµένει η διατήρηση της δέσµευσης και αφοσίωσης των εργαζοµένων (65%), ενώ ακολουθεί η προσέλκυση ταλέντων (62%) και η εύρεση κατάλληλων ταλέντων από την εγχώρια αγορά εργασίας (57%). Για την αντιµετώπιση αυτών των προκλήσεων, οι επιχειρήσεις εστιάζουν στη βελτίωση των µισθών (81%) -σε µεγαλύτερο βαθµό σε σχέση µε πέρυσι-, την προσφορά προγραµµάτων εκπαίδευσης και κατάρτισης (63%), καθώς και την αναζήτηση ταλέντων από τη διεθνή αγορά εργασίας (34%), παρέχοντας παράλληλα εξατοµικευµένα πακέτα παροχών (34%).
Η έλλειψη ταύτισης µε την κουλτούρα της εταιρείας (39%) και η αναζήτηση µεγαλύτερης ευελιξίας στο ωράριο (30%) συµβάλλουν επίσης στην απόφαση των εργαζοµένων να αποχωρήσουν από την τρέχουσα θέση εργασίας τους, αναδεικνύοντας την ανάγκη για βελτίωση της εργασιακής εµπειρίας και της ισορροπί ας µεταξύ επαγγελµατικής και προσωπικής ζωής.
parapolitika.gr – Αντώνης Βασιλόπουλος