Απορρίφθηκε από την Κομισιόν το αίτημα χρηματοδότησης του έργου υπογειοποίησης της σιδηροδρομικής γραμμής στην Πάτρα.
Όπως έγραψε χθες η «Καθημερινή», το αίτημα για χρηματοδότηση με 168 εκατ. ευρώ, μέσω του μηχανισμού «Συνδέοντας την Ευρώπη αφορούσε στο τμήμα του σιδηροδρομικού έργου μεταξύ Ρίου-Αγίου Διονυσίου, που είναι συνολικού κόστους 198 εκατ. ευρώ και αποτελεί το προτελευταίο τμήμα πριν η γραμμή φτάσει στο νέο λιμάνι της Πάτρας.
Κατά τις ίδιες πληροφορίες, η Κομισιόν απέρριψε το αίτημα χρηματοδότησης της ΕΡΓΟΣΕ, γιατί θεωρεί υψηλό το κόστος του έργου και δαπανηρή την λύση της πλήρους υπογειοποίησης στο τμήμα της γραμμής Ρίο – Αγιος Διονύσιος – Νέο Λιμάνι μήκους 6,5 χιλιομέτρων, που αποτελεί πάγιο αίτημα του Δήμου Πατρέων και φορέων της περιοχής.
Επίσης, η Κομισιόν έλαβε υπόψη το ενδεχόμενο εκτροχιασμού του χρονοδιαγράμματος του έργου που θα πρέπει να αποπερατωθεί σε 60 μήνες από την ημερομηνία των υπογραφών. Και αυτό λόγω της πιθανότητας εμφάνισης καθυστερήσεων στην ολοκλήρωση των απαιτούμενων απαλλοτριώσεων λόγω αντιδράσεων τοπικών φορέων, αλλά και στην εξασφάλιση αδειοδότησης από την Αρχαιολογική Υπηρεσία.
Η εφημερίδα «Πελοπόννησος» σε επικοινωνία που είχε με πηγές της ΕΡΓΟΣΕ, επιβεβαίωσε τις αρνητικές εξελίξεις, αλλά, έλαβε την διαβεβαίωση ότι το αίτημα χρηματοδότησης του έργου θα επανυποβληθεί, αφού θα προχωρήσει ο ανταγωνιστικός διάλογος μεταξύ των ενδιαφερόμενων εργοληπτικών σχημάτων (όπου πρόκειται να προσδιοριστεί η βέλτιστη τεχνικά και οικονομικά λύση για την υλοποίηση του έργου.
Αξιόπιστες πηγές ανέφεραν ότι το συγκεκριμένο θέμα πρόκειται να απασχολήσει έκτακτη συνάντηση που θα έχει ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, με τον δήμαρχο Πατρέων Κώστα Πελετίδη τον οποίο έχει καλέσει στην Αθήνα στις 6 Ιουλίου, όπου θα διερευνηθούν εναλλακτικές για την διάσωση της χρηματοδότησης του έργου.
Η «Πελοπόννησος» επικοινώνησε με τον δήμαρχο Πατρέων Κώστα Πελετίδη για να μάθει αρχικά αν είναι ενήμερη η δημοτική αρχή για την εξέλιξη της απόρριψης του αιτήματος χρηματοδότησης, αλλά και αν αλλάζει κάτι στη στάση που θα κρατήσει από εδώ και πέρα.
«Δεν έχουμε ενημερωθεί, εμείς αυτό που γνωρίζουμε από το υπουργείο είναι πως θα είχαμε εξασφαλισμένη χρηματοδότηση» τόνισε ο δήμαρχος. Επιπλέον, σε ερώτηση για το αν θεωρεί πως η απόρριψη του αιτήματος χρηματοδότησης ενδέχεται να αποτελεί και μοχλό πίεσης ώστε να μην συνεχιστεί η επιμονή της Πάτρας προς την πλήρη υπογειοποίηση από το Ρίο, ο Κ. Πελετίδης απάντησε: «Οπως και να έχει το θέμα, χωρίς υπογειοποίηση το έργο δεν θα γίνει. Κολπάκια δεν πρόκειται να δεχθούμε. Τι να συζητάμε; Οτι μπορεί να βρεθούν αρχαία; Εδώ δεν βρέθηκαν αρχαία όταν πέρασε η γραμμή από τα Αραχωβίτικα. Εχουν γίνει μελέτες και στο παρελθόν για τη χάραξη της γραμμής. Αν το θέμα είναι το κόστος, τότε να βρεθεί άλλη χρηματοδότηση. Μας λένε για δισεκατομμύρια.
Γιατί δεν δεσμεύουν ένα ποσό από το Ταμείο Ανάκαμψης; Αναπτυξιακό έργο που θα φέρει θέσεις εργασίας δεν είναι και το τρένο;» ανέφερε χαρακτηριστικά ο Κ. Πελετίδης.
ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ (Σ. Παπαπανδρέου – Απ. Αναστασόπουλος)