Νέα απάτη παρατηρείται τις τελευταίες ημέρες στην Πάτρα, όπου οι χρήστες καλούνται να ανοίξουν έγγραφο, που φέρεται να έχει σταλεί από το gov.gr. Η απάτη αφορά πολλά ψευδή μηνύματα σχετικά με επιστροφές φόρου ή χορήγηση επιδομάτων, τα οποία «προσομοιώνουν αίτημα από την Ενιαία Ψηφιακή Πύλη του δημοσίου, δηλαδή το το Gov.gr και καλούν τους πολίτες να δουν έγγραφο, το οποίο έχει αναρτηθεί στην προσωπική τους θυρίδα».
Το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης καλεί τους πολίτες να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί, όσο αληθοφανής φαίνεται ο αποστολέας ή και τα μηνύματα που λαμβάνουν, ώστε να μην πέσουν θύματα επιτήδειων που δρουν με αυτόν τον τρόπο. Πρόκειται για phishing, μία ενέργεια εξαπάτησης των χρηστών του διαδικτύου, όπου ο αποστολέας φαίνεται να είναι «αξιόπιστος οργανισμός ή πρόσωπο» που καλεί τον αποδέκτη του μηνύματος να ακολουθήσει τις οδηγίες που του δίνονται.
Όμως αυτές οι οδηγίες μπορεί περιλαμβάνουν έναν σύνδεσμο (δηλαδή ένα link) και να ζητούν από τον αποδέκτη να πατήσει κλικ επάνω. Οι ίδιες οδηγίες μπορούν επίσης να ζητούν από τον παραλήπτη να δώσει τα δεδομένα του, όπως ευαίσθητα ιδιωτικά στοιχεία, κωδικούς, στοιχεία ταυτότητας ή διαβατηρίου, τραπεζικό λογαριασμό, τραπεζική κάρτα και άλλα. Εκτός από την παραπάνω μέθοδο, η απάτη με τα επιδόματα γίνεται και με τηλεφωνική επικοινωνία. Μάλιστα ο απατεώνας ζητά… το υπόλοιπο του τραπεζικού λογαριασμού του υποψήφιου θύματός του για να δει… αν αξίζει τον κόπο (!!!). Ισχυρίζεται δε πώς είναι υπάλληλος λογιστικού γραφείου.