Τo cold brew, ο κρύος καφές, και τα παγωμένα ροφήματα έχουν αυξήσει τη δημοτικότητά τους στις καφετέριες. Τώρα οι εταιρείες παραγωγής συσκευασμένου καφέ για το σπίτι θέλουν να πάρουν τα ηνία και αυτής της αγοράς.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τη Wall Street Journal, η Keurig Dr Pepper σχεδιάζει να λανσάρει αυτό το φθινόπωρο μια μηχανή που μπορεί να παρασκευάσει και να παγώσει τον καφέ σε λιγότερο από τρία λεπτά. Η Nestlé έχει αρχίσει να πωλεί μια έκδοση του Nescafé που διαλύεται γρήγορα σε κρύο νερό. Η J.M. Smucker προωθεί ένα συμπυκνωμένο υγρό κρύου καφέ με την επωνυμία Dunkin’, που λέει ότι επιτρέπει στους καταναλωτές να φτιάχνουν ροφήματα παρόμοια με αυτά που φτιάχνουν οι baristas.
«Είδαμε μια έκρηξη του ενδιαφέροντος για κρύο καφέ», λέει ο Ντέιβιντ Ρενί, επικεφαλής των εμπορικών σημάτων καφέ της Nestlé. Ένα στα πέντε φλιτζάνια καφέ σε όλο τον κόσμο πίνεται τώρα κρύος, λέει η εταιρεία, από ένα στα 14 φλιτζάνια πριν από μια δεκαετία.
Οι καταναλωτές έχουν ιστορικά δείξει προθυμία να πληρώσουν υψηλές τιμές για κρύο καφέ στις καφετέριες. Η Starbucks λέει ότι ο παγωμένος ανακινούμενος εσπρέσο της -ο οποίος στο Μανχάταν κοστίζει 6,95 δολάρια- είναι ένα από τα δημοφιλέστερα ροφήματά της. Η Starbucks λέει ότι περίπου το 63% των πωλήσεων ροφημάτων της στις ΗΠΑ το δεύτερο τρίμηνο ήταν κρύα, ποσοστό που έφτασε το 75% το περασμένο καλοκαίρι. Η εταιρεία λέει ότι οι πελάτες της Gen Z και οι millenials πίνουν καθημερινά κρύο καφέ.
Οι εταιρείες παρασκευής συσκευασμένου καφέ βλέπουν τον κρύο καφέ ως έναν τρόπο να προσελκύσουν τους νεότερους καταναλωτές, ιδιαίτερα όταν πολλοί Αμερικανοί περιορίζουν τα γεύματα έξω λόγω των υψηλών τιμών.
Οι εταιρείες λένε, επίσης, ότι ο κρύος καφές θα μπορούσε να τις βοηθήσει να απευθυνθούν σε ανθρώπους που αναζητούν μια απόλαυση το απόγευμα και να ανταγωνιστούν καλύτερα τα ενεργειακά ποτά.
Σε έρευνα που διεξήγαγε η World Coffee Portal σε καταναλωτές στις ΗΠΑ, περίπου το 24% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι έπινε καθημερινά παγωμένο καφέ το 2023, σε αντιδιαστολή με το 7% το 2022. Οι παραγγελίες παγωμένου καφέ σε καφετέριες και άλλα σημεία εκτός σπιτιού αυξήθηκαν κατά 4% πέρυσι, ενώ οι παραγγελίες ζεστού καφέ μειώθηκαν κατά 1%, σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών Circana.
Καθώς ο κόσμος γίνεται πιο ζεστός, ο κρύος καφές γίνεται όλο και περισσότερο ένα ρόφημα για όλο τον χρόνο, λέει ο Πίερ Τζουλιάνο, διευθυντής του Coffee Science Foundation, ενός μη κερδοσκοπικού οργανισμού έρευνας για τον καφέ. Επισημαίνει τη δημοτικότητα του παγωμένου τσαγιού στις ΗΠΑ για να υποστηρίξει την πρόβλεψή του ότι ο κρύος καφές θα αποτελεί το μεγαλύτερο μέρος της κατηγορίας των ροφημάτων μέχρι το 2030.
Ο κρύος καφές αποτελούσε επί μακρόν μια δεύτερη σκέψη για πολλούς παραγωγούς συσκευασμένου καφέ, οι οποίοι είχαν περιορισμένη συμμετοχή στην κατηγορία. Η εξεύρεση τρόπου ώστε τα προϊόντα που συνήθως παρασκευάζονται ζεστά να έχουν καλή γεύση κρύου καφέ αποτελούσε πρόκληση.
Η Nestlé έχει ξεπεράσει τεχνικά εμπόδια για να εκμεταλλευτεί την τάση του κρύου καφέ. Η εταιρεία λέει ότι έπιασε τις συζητήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης κατά τη διάρκεια της πανδημίας σχετικά με τους καταναλωτές που πειραματίζονται με κρύο καφέ στο σπίτι. Για να ανταποκριθεί στην αυξανόμενη ζήτηση, αποφάσισε να αναδιαμορφώσει τους κόκκους στιγμιαίου καφέ της έτσι ώστε να διαλύονται γρήγορα σε κρύο νερό.
«Αυτό ακούγεται εύκολο, αλλά στην πραγματικότητα όλη η τεχνολογία μας ήταν γύρω από το να κάνουμε τον Nescafé διαλυτό σε ζεστό νερό», λέει ο Ρενί. Οι επιστήμονες της Nestlé κατέληξαν τελικά στο συμπέρασμα ότι θα πρέπει να κρυσταλλώσουν τον καβουρδισμένο καφέ πιο αργά για να προκύψει μια σκόνη που είναι πιο λεπτή από τους τυπικούς κόκκους. Η λεπτότερη σκόνη διαλύεται ταχύτερα σε χαμηλότερες θερμοκρασίες.
Η μεγαλύτερη εταιρεία παραγωγής συσκευασμένου καφέ στον κόσμο κυκλοφόρησε τον Nescafé Ice Roast στις ΗΠΑ τον Απρίλιο. Επέλεξε να καβουρδίσει ελαφρά τον καφέ που χρησιμοποίησε, επειδή οι πικρές νότες από το βαρύτερο καβούρδισμα θα ήταν πιο εμφανείς σε ένα κρύο ρόφημα.
Η Nestlé έχει επίσης λανσάρει ένα μείγμα παγωμένου καφέ με το εμπορικό σήμα Starbucks, το οποίο κατέχει τα δικαιώματα πώλησης σε καταστήματα τροφίμων. Οι καταναλωτές μπορούν να χρησιμοποιήσουν είτε κάψουλες είτε αλεσμένο καφέ για να φτιάξουν ένα ζεστό ρόφημα που θα ρίξουν πάνω σε πάγο.
Η Nestlé λέει ότι η παγκόσμια κατανάλωση κρύου καφέ έχει αυξηθεί κατά 15% τα τελευταία τέσσερα χρόνια και ότι η τάση έχει διάρκεια. «Για τους νέους ανθρώπους δεν είναι απλώς μια είσοδος στον καφέ, αλλά ο τρόπος που πίνουν καφέ», λέει ο Ρενί.