Η Αερολέσχη Πατρών προσφέρει τα μέγιστα στην Πυρασφάλεια της περιοχής. Αλλά, τα μέλη… πληρώνουν και απ’ την τσέπη τους! Επίσης, σαν να μην έφθανε αυτό, δεν έχουν κι… αεροδρόμιο για να δουλέψουν. Ή μάλλον, έχουν, αλλά πρέπει να προσαρμοστούν στο ωράριο λειτουργίας που τους επιτρέπεται, που είναι δεν είναι μόλις 8 ώρες τη βδομάδα!
Αυτά τα «απείρου κάλλους» τραγελαφικά συμβαίνουν στον χώρο της αεροπλοΐας,, όταν, αφενός, το έργο αυτού του «κλαμπ» είναι πολύτιμο για όλους εμάς, κι αφετέρου, η Αερολέσχη θα μπορούσε να μας «απογειώσει» με τουρισμό εκατομμυρίων ευρώ, που θα μπορούσε να φέρει στην περιοχή, ΑΝ, στηριζόταν έμπρακτα η προσπάθεια των μελών της.
Διότι ίσως να μην έχει γίνουν αντιληπτά τα πολλαπλά κοινά οφέλη της Αερολέσχης, που δεν περιορίζονται, όπως λανθασμένα πολλοί νομίζουν, στο να κάνουν κάποιοι το χόμπι τους πετώντας στους ουρανούς. Αντίθετα, όπως έχουμε ξαναγράψει, μπορεί να είναι «εργαλείο» τουριστικής ανάπτυξης, κι όχι μόνο αυτό…
Αλλά ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή, περιγράφοντας… έργο και προβλήματα:
Η ΠΥΡΑΣΦΑΛΕΙΑ
Όπως πρώτοι αναδείξαμε πέρυσι, η Αερολέσχη Πατρών εποπτεύει όλη την Πελοπόννησο και τη Δυτική Ελλάδα, με εντολή του Υπουργείου Πολιτικής Προστασίας, ώστε να εντοπίζονται φωτιές την ώρα που ξεσπούν και καθοδηγούμενες σωστά οι επίγειες πυροσβεστικές δυνάμεις, να τις αντιμετωπίζουν εν τη γενέσει τους. Μάλιστα πέρυσι, πολλές πυρκαγιές δεν επεκτάθηκαν, στην Κόρινθο και αλλού, επειδή την αντελήφθησαν έγκαιρα τα μέλη της Αερολέσχης Πατρών.
ΣΕ 4 ΧΡΟΝΙΑ ΠΛΗΡΩΣΑΝ 9.600 ΕΥΡΩ!
Κάθε ώρα πτήσης είναι κοστολογημένη στα 180 ευρώ. 90 ευρώ κοστίζει το καύσιμο και άλλα 90 ευρώ η συντήρηση, η ασφάλεια πτήσης, το over all του αεροσκάφους κ.α.. Όλα κοστολογημένα με ακρίβεια λεπτού του ευρώ!
Το Υπ. Πολιτικής Προστασίας εξασφαλίζει μόνο το καύσιμο, δηλαδή… τα 90 ευρώ / ώρα πτήσης για πυρασφάλεια. Τα υπόλοιπα χρήματα τα καλύπτουν τα ίδια τα μέλη της Αερολέσχης!
Μάλιστα, έχουν κάνει ακριβή υπολογισμό για τα τελευταία 4 χρόνια:
Κάλυψαν για Πυρασφάλεια 116 ώρες και 15 λεπτά πτήσεων, συνολικού κόστους κάπου στα 20.000 ευρώ. Οι ίδιοι (τα μέλη της Αερολέσχης Πατρών, δηλαδή) πλήρωσαν απ’ την τσέπη τους… το ποσό των 9.6000 ευρώ!
ΣΥΝ ΤΟΙΣ ΑΛΛΟΙΣ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΚΑΙ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ!!
Παρά τις φιλότιμες προσπάθειες του Αερολιμενάρχη κ. Γιώργου Γκουβίτσα, η Πολιτική Αεροπορία έχει επιβάλλει επιτρεπόμενο ωράριο λειτουργίας για την Αερολέσχη εντός του πολιτικού αεροδρομίου Αράξου που περιορίζεται στις 4 ώρες το Σάββατο κι άλλες 4 ώρες την Κυριακή.
Τι σημαίνει πρακτικά αυτό; Ότι η Αερολέσχη Πατρών δεν μπορεί να οργανώσει συχνές επισκέψεις και πτήσεις από ενδιαφερόμενους, άρα και να αυξήσει τα μέλη της και να βγάλει νέους χειριστές μέσα από πολλές ώρες πτήσης/μαθήματος και πρακτικής εκπαίδευσης. Με άλλα λόγια, η Αερολέσχη της πόλης, που υπάρχει από το 1980, σιγά – σιγά «αργοπεθαίνει»!
ΚΙ ΟΜΩΣ Η ΑΕΡΟΛΕΣΧΗ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ ΦΕΡΕΙ ΤΟΥΡΙΣΜΟ ΕΚΑΤ. ΕΥΡΩ…!
ΟΙ ΜΕΓΑΛΕΣ ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ
Εκτός των πτήσεων για φίλους της αεροπορίας και ενδιαφερόμενους νέους πιλότους, η έλλειψη Αεροδρομίου για την Αερολέσχη Πατρών συνεπάγεται αποκλεισμό κάθε διεθνούς δραστηριότητας και διοργάνωσης.
Για να συνειδητοποιήσουμε τι σημαίνει αυτό στην πράξη, πρέπει να σημειωθεί ότι πανευρωπαϊκά λειτουργεί ένα δίκτυο Αερολεσχών που η μία προσκαλεί την άλλη σε διοργανώσεις οι οποίες προσελκύουν εκατοντάδες αεροπλάνα από διάφορες χώρες και πόλεις, και χιλιάδες μέλη τους.
Η Αερολέσχη Πατρών λαμβάνει εδώ και χρόνια αιτήματα από την Ολλανδία, την Γερμανία, την Ιταλία, την Γαλλία και αλλού, αλλά τα μέλη της δεν μπορούν (ελλείψει αεροδρομίου και υποδομής) να φιλοξενήσουν κανέναν. Ούτε αεροπλάνα, ούτε φυσικά διοργάνωση. Διεθνώς… ρεζίλι, εν ολίγοις…
Η ΚΑΛΑΜΑΤΑ ΜΑΣ «ΕΒΑΛΕ» ΤΑ «ΓΥΑΛΙΑ»
Οι διοργανώσεις θα μπορούσαν να φέρουν χιλιάδες ευρώ στην περιοχή και να αναπτύξουν άμεσα ή έμμεσα τον τουρισμό.
Ένα στοιχείο είναι ενδεικτικό: Μόνο η Αερολέσχη στην γειτονική Puglia της Ιταλίας, που είναι από τις… μικρότερες που υπάρχουν στην Ευρώπη, (πλην της Ελλάδας φυσικά), διαθέτει πάνω από 100 αεροσκάφη και χιλιάδες μέλη – χειριστές πιλότους στους «κόλπους» της!
«Σκεφθείτε να φέρναμε σε μια μεγάλη διοργάνωση δύο και τρεις ή τέσσερις αερολέσχες από Ευρωπαϊκά κράτη, που τα μέλη τους θα διέμεναν στα ξενοδοχεία όλου του νομού, επί μέρες», δηλώνει ο Πρόεδρος της Αερολέσχης Πατρών κ. Τάσος Λιακόπουλος.
“Έκαναν λογαριασμό …2 εκατ. ευρώ”!!
Χρησιμοποιεί μάλιστα, το περυσινό παράδειγμα της Καλαμάτας που αντιθέτως όχι απλώς δέχθηκε, αλλά «κυνήγησε» για να διοργανώσει μια τέτοια διευρωπαϊκή συνάντηση Αερολεσχών.
Μαζί με όλες τις αερολέσχες, έδωσαν το παρών και πάνω από 100 ξένοι ιδιοκτήτες αεροσκαφών με… υψηλή οικονομική επιφάνεια, οι οποίοι δεν χάνουν τέτοιου είδους διοργανώσεις, διέμειναν στο Costa Navarino και ξόδεψαν επί δέκα ημέρες άνω των 2 εκατ. ευρώ!» επισημαίνει ο κ. Λιακόπουλος.
Χώρια που άπαντες γοητεύτηκαν από την περιοχή κανονίζοντας οικογενειακές διακοπές εκεί αλλά στέλνοντας κι άλλους – όμοιας οικονομικής επιφάνειας.
ΟΦΕΛΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ, ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ
Σε πρόσφατη ομιλία του, ο Αντιπρόεδρος της Αερολέσχης κ. Πέτρος Ρικάς, (φωτογραφία 2 δεξιά), τα ανέλυσε όλα, τεκμηριώνοντας με στοιχεία ότι «ο αεροπορικός τουρισμός μόνο καλά πράγματα μπορεί να επιφέρει».
«Η τοπική αγορά θα έχει να λάβει απ’ τα πληρώματα, από ένα αυτοκίνητο που θα ενοικιάσουν για την μετακίνησή τους, το ξενοδοχείο ή το δωμάτιο που θα μείνουν, το φαγητό τους στα τοπικά εστιατόρια, τα souvenir που θα προμηθευτούν, αλλά και πιο πέρα απ’ την τοπική κοινότητα που θα μείνουν, όπως οι αρχαιολογικοί χώροι που θα επισκεφτούν, οι παραλίες, τα μουσεία και η αγορά στα κοντινά αστικά κέντρα.
Ο αεροπορικός επισκέπτης έχει την δυνατότητα να τα κάνει όλα αυτά, συνεπώς η εμπορική αλυσίδα δυναμώνει με έναν εναλλακτικό παράγοντα τουρισμού», σημείωσε.
Ως «σημαντικότερο» όμως χαρακτηρίζει την δυνατότητα του «φυτώριου». «Όταν η Αερολέσχη δίνει το ερέθισμα σε νέους να γίνουν οι μελλοντικοί αεροπόροι μας». Γιατί μέσα απ’ τις Αερολέσχες είναι πιο εύκολο να γίνει η πρώτη επαφή με το αεροπλάνο, για να καταλάβει ένας νέος, αν του αρέσει η αεροπορία. Με άλλα λόγια, οι «φίλοι» μας της Αερολέσχης Πατρών, μας δείχνουν πώς μπορούν να οδηγήσουν στα ουράνια την περιοχή μας. Αρκεί να θέλουμε πράγματι να «απογειωθούμε» κι όχι να μείνουμε «προσγειωμένοι»…
πηγη: Αχαϊκή Πολιτεία – Αχιλλέας Ροδίτης