Με την παρουσίαση της νέας Κυκλοφοριακής Μελέτης του Αιγίου με βάση την ανάλυση που έκανε ο Μελετητής του δήμου και συγκοινωνιολόγος Δημήτρης Σαρδελιάνος καθώς και τις απαντήσεις σε ερωτήματα κατοίκων και επαγγελματιών του κέντρου και βέβαια των δημοτικών συμβούλων μελών του σώματος, συνεχιζόταν μέχρι και πριν από λίγο το Δημοτικό Συμβούλιο Αιγιαλείας.
Σύμφωνα με τον μελετητή, σε απάντηση κριτικής που ήδη έχει ασκήσει η αντιπολίτευση, όλες οι προηγούμενες κυκλοφοριακές μελέτες του Αιγίου αλλά και αυτή συζητούν ως βασική επιλογή την πεζοδρόμηση της Κλ. Οικονόμου και Μητροπόλεως, επιλογή που είναι συμβατή και με το ψηφιακό Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας του Αιγίου.
Ο κ. Σαρδελιάνος έκανε λόγο για ένα “πλήρως αξιόπιστο μοντέλο προβλέψεων με βάση κυκλοφοριακές μετρήσεις χρόνων” εκτιμώντας ότι “τα κυκλοφοριακά δεδομένα δεν αλλάζουν είτε είναι κλειστές είτε ανοικτές οι Κλ. Οικονόμου και Μητροπόλεως
“Αν κλείσουμε και τις δύο οδούς δεν θα έχουμε καμία επιβάρυνση στην κυκλοφορία” εκτίμησε” ξεκαθαρίζοντας ότι το ζητούμενο της μελέτης είναι η εξ αρχής απόφαση να απομακρυνθει το ΙΧ απο το κέντρο της πόλης και η προσέγγιση να γίνεται από τα Μέσα Μαζικής Συγκοινωνίας και συμπληρωματικά από Ταξι.
Σύμφωνα με την πρόταση πεζοδρομούνται οι οδοί
-Κλεομ. Οικονόμου – Μητροπόλεως (Κλεομένους Οικονόμου από την Βασιλέως Κωνσταντίνου έως Ερμού,
-Μητροπόλεως από Κλεομένους Οικονόμου έως Ρωμανιώλη), Ασημάκη Φωτήλα από την Βασιλέως Κωνσταντίνου έως την οδό Ταξιαρχών,
-Βάλφουρ από Ανδρέα Λόντου έως Ασημάκη Φωτήλα, Ανδρονοπούλου από Ανδρέα Λόντου έως Κλεομένους Οικονόμου,
Φιλίας από Μητροπόλεως έως Χιλιάρχου Ορεινού, Ζαΐμη από Κλεομένους Οικονόμου έως Πολυχρονιάδου και
-Γερμανού από Κλεομένους Οικονόμου έως Πολυχρονιάδου.
Προβλέπονται ακόμη:
-Αντιδρόμηση της Δεσποτοπούλων στο τμήμα από 1ης Μάη έως Μητροπόλεως, από την κατεύθυνση προς νότο (σήμερα) στην κατεύθυνση προς βορρά
-Εφαρμογή διπλής κατεύθυνσης στις οδούς Βασιλέως Κων/νου, από Κλεομ. Οικονόμου έως Κολοκοτρώνη, με παράλληλη πλήρη απαγόρευση της στάθμευσης και στις δύο πλευρές της οδού. Η κίνηση από Ανατολή προς Δύση θα επιτρέπεται μόνο για τα οχήματα του Αστικού ΚΤΕΛ.
-Εφαρμογή διπλής κατεύθυνσης στην Ανδρέα Λόντου, από Φανέλλη έως επισκόπου Τιμοθέου με παράλληλη πλήρη απαγόρευση στάθμευσης.
-Εφαρμογή διπλής κατεύθυνσης στην Κ. Θεοδώρου, μεταξύ Μητροπόλεως και Βας. Γεωργίου.
-Εφαρμογή μίας κατεύθυνσης στις οδούς Αγ. Ανδρέου, από Σάκαλη έως Ομήρου με κατεύθυνση προς Δύση και Αλυκής με κατεύθυνση προς Ανατολή (εποχική λόγω αυξημένης κίνησης οχημάτων την καλοκαιρινή περίοδο).
Για τις Αστικές Συγκοινωνίες προτείνεται:
-Μεταφορά της Αφετηρίας του Αστικού ΚΤΕΛ από την Οδό Ελίκης στην οδό Ταξιαρχών και συγκεκριμένα, 2 θέσεις επί της Ταξιαρχών μεταξύ Σωλιώτη και Ελίκης και 2 θέσεις επί της Ταξιαρχών μεταξύ Ελίκης και Κολοκοτρώνη
-Τροποποίηση των διαδρομών αναχώρησης (από την αφετηρία) των λεωφορειακών γραμμών ως εξής: Ταξιαρχών – Κολοκοτρώνη, – Βασ. Κωνσταντίνου (αντίθετα προς την φορά κίνησης των ΙΧ οχημάτων) – Κλεομ. Οικονόμου (αριστερά) με την δημιουργία στάσης επί της Κλ. Οικονόμου αμέσως μετά την στροφή και σε απόσταση 12 μέτρων από την διασταύρωση. Η τροποποίηση αυτή, θα φέρει όλες τις διαδρομές πιο κοντά στο πεζοδρομημένη περιοχή του κέντρου με αποτέλεσμα την αποτροπή του ΙΧ για την προσέγγισή του.
-Τροποποίηση των διαδρομών επιστροφής (προς την αφετηρία) των λεωφορειακών γραμμών που ακολουθούν σήμερα την πορεία Σολωμού – Ρήγα Φεραίου – Κλεομ. Οικονόμου – ως εξής: Σολωμού – Βασ. Κωνσταντίνου – Κλεομ. Οικονόμου (δεξιά) – Ρήγα Φεραίου– Κανελλοπούλου, Πλαστήρα, Ταξιαρχών, με την απαραίτητη μεταφορά των στάσεων. Η τροποποίηση αυτή, θα μειώσει το χρόνο διαδρομής και κυρίως θα εξυπηρετήσει μεγαλύτερη κατοικημένη περιοχή
-Τροποποίηση της γραμμής 3 έτσι ώστε να προσεγγίσει την περιοχή της Καλλιθέας που δεν εξυπηρετείται με ΜΜΜ.
Απαιτείται τέλος η μεταφορά των θέσεων που αποτελούν στην «πιάτσα στην Πλατεία Αγίας Λαύρας» και η οποία ήταν τοποθετημένη επί της οδού Ζαΐμη η οποία πλέον χαρακτηρίζεται ως πεζόδρομος στην οδό Ασημάκη Φωτήλα