17.3 C
Aigio
Τρίτη, 25 Μαρτίου, 2025
spot_img

Έλεγχος live: Στο μικροσκόπιο ανασφάλιστα ΙΧ, όσοι χρωστούν τέλη και ΚΤΕΟ

Η ΑΑΔΕ θα προχωρήσει μέσα στο 2025 στον πρώτο μεγάλο ψηφιακό έλεγχο πινακίδων για να εντοπίσει όσα οχήματα κυκλοφορούν ανασφάλιστα, δεν έχουν περάσει από τεχνικό έλεγχο ΚΤΕΟ ενώ οι οδηγοί δεν έχουν πληρώσει τα τέλη κυκλοφορίας

Έτοιμη να προχωρήσει μέσα στο 2025 στον πρώτο μεγάλο ψηφιακό έλεγχο πινακίδων για να εντοπίσει όσα οχήματα κυκλοφορούν ανασφάλιστα, δεν έχουν περάσει από τεχνικό έλεγχο ΚΤΕΟ ενώ οι οδηγοί δεν έχουν πληρώσει τα τέλη κυκλοφορίας, είναι η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ). 

Πολύτιμος σύμμαχος για τον φοροελεγκτικό μηχανισμό θα είναι το ηλεκτρονικό όπλο «ΕΛΕΓΧΟΣ live», όπως προβλέπει το Επιχειρησιακό Σχέδιο της ΑΑΔΕ, αφού σε πραγματικό χρόνο οι ελεγκτές της εφορίας με τη χρήση του κατάλληλου λογισμικού θα μπορούν να εντοπίζουν όσα οχήματα δεν είναι ασφαλισμένα ή κυκλοφορούν χωρίς να έχουν καταβάλλει τέλη κυκλοφορίας, εκδίδοντας ηλεκτρονικό σημείωμα με φόρους και πρόστιμα. Παράλληλα, όταν εντοπίζονται οχήματα δηλωμένα σε ακινησία, θα «πέφτουν» πρόστιμα της τάξης των 10.000 ευρώ, ενώ σε περίπτωση υποτροπής θα φτάνουν μέχρι και την αφαίρεση του διπλώματος οδήγησης.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, τα ανασφάλιστα οχήματα ανέρχονται σε περίπου 500.000, ενώ περισσότερα από 2 εκατομμύρια οχήματα δεν έχουν υποβληθεί σε τεχνικό έλεγκο, δημιουργώντας σοβαρούς κινδύνους για την οδική ασφάλεια.

Οι έλεγχοι θα γίνονται ηλεκτρονικά δύο φορές το χρόνο, μέσω διασταυρώσεων στοιχείων, και οι παραβάτες θα έρχονται αντιμέτωποι με αυστηρά πρόστιμα, τα οποία ξεκινούν από 250 ευρώ και σε περιπτώσεις επανειλημμένων παραβάσεων μπορεί να φτάσουν έως και 30.000 ευρώ.

Ποιες είναι οι ποινές

Στην περίπτωση που ένα όχημα είναι ανασφάλιστο, το ποσό που πρέπει να πληρώσει ο οδηγός θα είναι από 250 έως και 1.000 ευρώ. Για τα λεωφορεία και τα φορτηγά δημόσιας χρήσης, το ποσό θα είναι 1.000 ευρώ, στα επιβατικά και στα υπόλοιπα οχήματα το κόστος θα ανέρχεται στα 500 ευρώ, και στα δίκυκλα το ποσό θα φτάνει στα 250 ευρώ.

Εάν δεν έχουν καταβληθεί τα τέλη κυκλοφορίας, οι οδηγοί θα πληρώσουν το διπλάσιο ποσό που αντιστοιχεί στα τέλη κυκλοφορίας, καθώς και το πόσο των ετήσιων τελών, ενώ στην περίπτωση που το όχημα δεν έχει περάσει από ΚΤΕΟ, οι κάτοχοι των οχημάτων θα πληρώνουν 400 ευρώ.

Σε περίπτωση που διαπιστώνεται ότι το όχημα δεν έχει υποβληθεί εμπροθέσμως σε περιοδικό τεχνικό έλεγκο ΚΤΕΟ, επιβάλλεται από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών το προβλεπόμενο πρόστιμο.

Τι ισχύει σε περίπτωση υποτροπής

Όπως αναφέρει το imerisia.gr, εάν κάποιος κάνει ξανά μία από τις προαναφερόμενες παραβάσεις, τότε τα πρόστιμα διπλασιάζονται και επιπλέον αφαιρούνται η άδεια κυκλοφορίας και οι πινακίδες. Επιστρέφονται μόνο αν ο ιδιοκτήτης προσκομίσει το σχετικό συμβόλαιο ασφάλισης ή το ισχύον δελτίο ΚΤΕΟ ή τη βεβαίωση ότι δεν υπάρχουν οφειλές για τέλη κυκλοφορίας, ανάλογα με την περίπτωση, και την απόδειξη ότι έχει πληρωθεί το πρόστιμο.

Το πρόστιμο για όσους εντοπιστούν να κυκλοφορούν οχήματα, τα οποία έχουν τεθεί σε ακινησία, ανέρχεται στο ποσό των 10.000 ευρώ, και εφόσον ο παραβάτης εντοπιστεί εκ νέου εντός τριετίας να κινεί το όχημα που έχει θέσει σε ακινησία, το πρόστιμο τριπλασιάζεται και φθάνει στις 30.000 ευρώ.

Τρεις μήνες μετά το πρόστιμο, εάν διαπιστωθεί ότι ο ιδιοκτήτης υπόπεσε σε παράβαση, τότε γίνεται δεύτερος ηλεκτρονικός έλεγχος. Εάν εντοπιστεί ότι ο παραβάτης δεν συμμορφώθηκε, τότε αφαιρούνται οι πινακίδες και η άδεια κυκλοφορίας. Επιστρέφονται μόνο αν ο ιδιοκτήτης προσκομίσει το απαραίτητο ασφαλιστήριο συμβόλαιο ή το ισχύον δελτίο ΚΤΕΟ ή τη βεβαίωση ότι δεν υπάρχουν οφειλές για τέλη κυκλοφορίας και την απόδειξη ότι έχει πληρωθεί το πρόστιμο.

Σχετικά άρθρα

- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img

Δείτε ακόμα