20.1 C
Aigio
Πέμπτη, 21 Νοεμβρίου, 2024
spot_img

Ερώτηση της Ευρωκοινοβουλευτικής Ομάδας του ΚΚΕ – Για την κατάρρευση γέφυρας στην Πάτρα

Την κατάρρευση της γέφυρας της Περιμετρικής στην περιοχή Μποζαΐτικα της Πάτρας κατά τις εργασίες κατεδάφισης, με τραγικό απολογισμό δυο νεκρούς και δώδεκα τραυματίες, αναδεικνύει η Ευρωκοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ με Ερώτηση που κατέθεσε ο ευρωβουλευτής του ΚΚΕ Λευτέρης Νικολάου – Αλαβάνος στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

«Το συγκεκριμένο τραγικό γεγονός, μόνο τυχαίο δεν είναι. Οι εργασίες για την εκτέλεση δημοσίων έργων κάτω από ακραίες καιρικές συνθήκες, όπως ο καύσωνας που βιώνει η Ελλάδα το τελευταίο διάστημα, ημέρα Κυριακή και χωρίς μέτρα ασφαλείας για τους εργαζόμενους, αποτελεί συνηθισμένη τακτική. Η κυβέρνηση, το υπουργείο Εργασίας, οι Ελεγκτικοί μηχανισμοί της Επιθεώρησης Εργασίας έχουν τεράστιες ευθύνες γιατί έχουν αφήσει τους μεγαλοεργολάβους ασύδοτους, να εκτελούν τα έργα χωρίς να εξασφαλίζεται η τήρηση και εφαρμογή των μέτρων ασφάλειας τόσο των εργαζομένων, όσο και όλων όσων κινούνται και εργάζονται πέριξ των έργων.

Την ίδια ώρα οι μεγαλοεργολάβοι αποκομίζουν αμύθητα κέρδη, αφού οι επενδύσεις σε υποδομές δικτύων μεταφορών αποτελούν προνομιακό πεδίο μεγάλης κερδοφορίας των ομίλων στο πλαίσιο της ευρωενωσιακής στρατηγικής της λεγόμενης διασύνδεσης και κινητικότητας καθώς και της «πράσινης μετάβασης». Δεν έχουν στόχο να ικανοποιήσουν τις λαϊκές ανάγκες για ασφαλείς, φθηνές, γρήγορες μεταφορές και συγκοινωνίες. Εξάλλου, ο λαός είναι αυτός που πληρώνει ακριβά μέσω της φορολογίας, των διοδίων, των τελών κυκλοφορίας, των εισιτηρίων, με τις επιδοτήσεις και τις συμφωνίες που πραγματοποιούνται με μονοπωλιακούς ομίλους, την ιδιωτικοποίηση δικτύων και υποδομών, η οποία είναι συνεπακόλουθο αυτής της ευρωενωσιακής στρατηγικής.»

Με βάση τα παραπάνω ο ευρωβουλευτής του ΚΚΕ υπέβαλε τα εξής ερωτήματα προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή:

«Πως τοποθετείται η Επιτροπή:

– στο γεγονός ότι το τραγικό αυτό δυστύχημα συνέβη εξαιτίας της πολιτικής που λογαριάζει ως κόστος την ανθρώπινη ασφάλεια και ζωή, εξυπηρετεί τις ανάγκες της καπιταλιστικής κερδοφορίας, υλοποιώντας τις κατευθύνσεις της ΕΕ, όπως αυτές αποτυπώνονται και στις κατευθυντήριες γραμμές για το διευρωπαϊκό δίκτυο μεταφορών;

– Στο γεγονός πως στα εν λόγω έργα εφαρμόζεται η Οδηγία 2004/54/ΕΚ, η οποία προβλέπει την αιτιολόγηση, εκπόνηση και υλοποίηση έργων οδοποιίας στη βάση “ανάλυσης κινδύνου” και με βάση “ελάχιστες απαιτήσεις ασφαλείας” έχοντας ως κριτήριο τα κέρδη των παραχωρησιούχων και όχι τις ζωές εργατών και διερχομένων, σε αντίθεση με τον Κανονισμό Κατεδαφίσεων που προβλέπει συγκεκριμένες τεχνικές και προδιαγραφές που έπρεπε να εφαρμοστούν και στην προκειμένη περίπτωση της γέφυρας στα Μποζαΐτικα της Πάτρας;».

Ερώτηση είχε καταθέσει και η Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ προς τον υπουργό Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης στις 25 Ιουλίου απαιτώντας να αποδοθούν άμεσα οι ευθύνες για το εργοδοτικό έγκλημα στη γέφυρα στα Μποζαΐτικα στην Πάτρα.

«Η κατάρρευση της γέφυρας στα Μποζαΐτικα στην Πάτρα με τραγικό απολογισμό ένα θάνατο και αρκετούς τραυματίες, εκ των οποίων κάποιοι πολύ σοβαρά, αποτελεί άλλο ένα εργοδοτικό έγκλημα στο μακρύ κατάλογο που υπάρχει.

Οι εργασίες πραγματοποιούνταν παράνομα Κυριακή, σε συνθήκες καύσωνα, χωρίς κανένα μέτρο προστασίας για τους εργαζόμενους και κανέναν έλεγχο για την προστασία της ζωής όσων βρίσκονταν στο χώρο.

Έχουν βαριές ευθύνες η σημερινή κυβέρνηση της ΝΔ, αλλά και όλες οι προηγούμενες, οι οποίες λειτούργησαν και λειτουργούν μόνο προς όφελος των μεγάλων κατασκευαστικών εταιρειών και ομίλων, αφήνοντάς τους ασύδοτους, χωρίς ουσιαστικούς ελέγχους στους τόπους δουλειάς για τα μέτρα προστασίας της υγείας και ασφάλειας των εργαζομένων. Οι έλεγχοι από την Επιθεώρηση Εργασίας είναι ελάχιστοι ή τυπικοί, και ακόμη και όταν γίνονται δεν προσανατολίζονται στην εργοδοτική ευθύνη, αλλά γίνεται προσπάθεια να μετατοπιστεί η ευθύνη σε μηχανικούς και άλλους εργαζόμενους.

Κυβέρνηση και εταιρεία – παραχωρησιούχος του έργου πρέπει να απαντήσουν στα ερωτήματα σχετικά με το τι μέτρα πάρθηκαν για την ασφάλεια των εργασιών ενός έργου που είχε διαπιστωθεί αρκετό καιρό πριν η επικινδυνότητά του. Για το τι έλεγχοι έγιναν από την Επιθεώρηση Εργασίας, ώστε να διασφαλίζεται η ασφάλεια των εργαζομένων. Για το αν υπήρχε εντατικοποίηση των εργασιών μιάς και το έργο είχε καθυστερήσει για μεγάλο χρονικό διάστημα. Για το πώς είχε εξασφαλιστεί η ασφάλεια όσων διέρχονταν κάτω από τη γέφυρα. Γιατί γίνονταν εργασίες Κυριακή, καταπατώντας ακόμα και την υπουργική απόφαση που προέβλεπε υποχρεωτική διακοπή εργασιών λόγω καύσωνα.

ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο κ. Υπουργός, τι μέτρα θα πάρει ώστε:

– Να αποδοθούν άμεσα οι ευθύνες στην εταιρεία και όλους τους υπεύθυνους για το συγκεκριμένο έγκλημα,

– Να γίνει ουσιαστική εφαρμογή όλων των μέτρων υγείας και ασφάλειας για όλους τους εργαζόμενους,

– Να εφαρμόζεται η διακοπή κάθε εργασίας σε οικοδομές, εργοτάξια, στις κατασκευές στους 38 βαθμούς Κελσίου,

– Να ενισχυθούν με ανθρώπινο δυναμικό και υλικοτεχνική υποδομή οι ελεγκτικοί μηχανισμοί του κράτους σε όλους τους Νομούς της χώρας.»

Σχετικά άρθρα

- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img

Δείτε ακόμα