Οι Φίλοι Προαστιακού Σιδηροδρόμου Πάτρας Ένωση Πολιτών τονίζουν σε ανακοίνωσή τους:
Με αφορμή τις εργασίες ανακαίνισης της γραμμής, από τον κεντρικό σταθμό της πόλης μέχρι το ύψος της λεωφόρου Γούναρη, τα σιδηροδρομικά δρομολόγια προς Νότο αντικαταστάθηκαν με λεωφορεία και η ανταπόκριση των δύο κλάδων γίνεται στο σταθμό της Πάτρας. Η ολοκλήρωση των εργασιών αυτής της φάσης θα τελειώσει αρχές Ιουνίου οπότε και θα επανεκκινήσουν τα δρομολόγια. Ωστόσο για την πλήρη ανάταξη της γραμμής θα χρειαστούν μήνες για τις αναγκαίες παρεμβάσεις που θα γίνουν σε όλο το μήκος της. Μέχρι και την ολοκλήρωση των εργασιών τα δρομολόγια του Νοτίου κλάδου θα πρέπει να παραμείνουν έως τη στάση Καμίνια και να προστεθούν επιπλέον 2 ακόμα βραδινά.
Αν πραγματικά θέλουμε υπηρεσία προαστιακού σιδηροδρόμου, πρέπει να λάβουμε υπόψη ότι η συχνότητα διέλευσης πρέπει να είναι τουλάχιστον κάθε 30 λεπτά διαφορετικά το μέσο δε θα είναι επιλέξιμο. Στην πόλη μας λόγω της κατάστασης της υποδομής και της έλλειψης τροχαίου υλικού, τα ωριαία δρομολόγια είναι οριακά αποδεκτά γι’ αυτό και έως τώρα το τραίνο δεν έφτανε Κ. Αχαΐα. Άρα ο στόχος των επικείμενων εργασιών είναι, ο χρόνος διαδρομής από και προς Κ. Αχαΐα να διαρκεί περίπου 27 λεπτά ώστε να έχουμε κυκλική ωριαία διαδρομή. Εάν δεν επιτευχθεί ο στόχος θα πρόκειται για επιπλέον υποβάθμιση του μέσου με ευθύνη του πολιτικού προσωπικού.
Είναι γεγονός ότι με την προσθήκη των τριών επιπλέον απογευματινών δρομολογίων και την ωριαία δρομολόγηση μέχρι τα Καμίνια, το μέσο απέκτησε νέα δυναμική και αυξήθηκε η επιβατική κίνηση.
Ο προαστιακός, είναι εργαλείο για τη βιώσιμη αστική κινητικότητα, των πράσινων μεταφορών και της αυξημένης παραγωγικότητας. Οι παρεμβάσεις για την βελτιστοποίηση των υπηρεσιών θα πρέπει να γίνεται με γνώμονα το όφελος των πολιτών και όχι τις δημόσιες σχέσεις.
Ευελπιστούμε ότι με την ολοκλήρωση των εργασιών θα επιτευχθεί μόνιμα ο στόχος των ωριαίων δρομολογίων.