Υπήρξε παρερμηνεία απ’ πολλές πλευρές οι οποίες άκουγαν για “αδειοδότηση υδατοδρομίου” και θεωρούσαν ότι αυτό συνεπάγεται και έναρξη δρομολογίων. Αλλά δεν είναι έτσι. Υπάρχουν δύο σημαντικές παράμετροι στο θέμα:
1) ΤΑ ΥΔΑΤΟΔΡΟΜΙΑ ΣΤΑ ΙΟΝΙΑ ΝΗΣΙΑ
Όπως είχε αποκαλύψει η “Πολιτεία” εδώ και καιρό, με δηλώσεις του Προέδρου και Διευθύνοντα Συμβούλου της HellenicSeaplanes, κ. Νικόλα Χαραλάμπους, η αδειοδότηση σήμαινε πως η Πάτρα είναι έτοιμη από υδατοδρόμιο. Το οποίο έπρεπε να πάρει, σύμφωνα με τη διαδικασία, τρεις εγκρίσεις. Και αυτό ακριβώς συνέβη, χάρη στις προσπάθειες και την κινητοποίηση των εμπλεκομένων αλλά και του Οργανισμού Λιμένος Πατρών (Ο.Λ.ΠΑ.).
Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Hellenic Seaplanes κ. Νικόλας Χαραλάμπους
Αλλά είναι… άλλο αυτό, και άλλο το να πετάξουν τα υδροπλάνα. Διότι για να συμβεί κι αυτό θα πρέπει προηγουμένως να είναι έτοιμα και τα αεροδρόμια των προορισμών, για να “βγαίνει” το εγχείρημα. Δηλαδή, σε όλα τα επτάνησα κι όχι μόνο.
Μέχρι σήμερα είναι σε εκκρεμότητα η ολοκλήρωση υδατοδρομίων σε Ζακυνθο, Κεφαλονιά, Λευκάδα κ.λπ., τα οποία έχουν καθυστερήσει δραματικά.
Οι μόνοι προορισμοί που έχουν προοδεύσει όσον αφορά τα υδατοδρόμια τους, είναι η Κέρκυρα, οι Παξοί, η Κυλλήνη κι άλλες περιοχές σε δυτική Πελοπόννησο, και Ήπειρο.
2) Ο ΝΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΔΕΙΑ ΠΤΗΣΕΩΝ
Βέβαια, σύμφωνα με τον κ. Χαραλάμπους, ακόμα κι αυτό θα ήταν πιο δυνατόν να ξεπεραστεί ως ζήτημα, δεδομένου ότι μέχρι να ολοκληρωθούν οι «επίμαχοι» προορισμοί στα επτάνησα θα μπορούσε να υπάρχει δυνατότητα σύνδεσης με αιγαιοπελαγίτικα νησιά, νησιά του αργοσαρωνικού, της νότιας Πελοποννήσου (Καλαμάτα) κι άλλων σημείων της ελληνικής επικράτειας, μαζί φυσικά με την Κέρκυρα, Παξούς, Κυλλήνη, αλλά και Γιάννενα.
Αλλά εδώ υπάρχει κι ένα δεύτερο θέμα: Ότι προϋπόθεση για την δρομολόγηση είναι η υπογραφή, απ’ τον υπουργό Μεταφορών της νέας κυβέρνησης, του Νόμου για την άδεια πτήσεων.
Υπογραφή που ήταν να βάλει ο πρώην Υπουργός Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής, αλλά τον πρόλαβαν οι τραγικές εξελίξεις του δυστυχήματος των Τεμπών, που οδήγησαν στην παραίτηση του, κι έτσι το θέμα έμεινε στον “αέρα”.
Γι’ αυτό και ο κ. Χαραλάμπους είχε δηλώσει με νόημα στην “Πολιτεία” (μόλις την περασμένη εβδομάδα): «πείτε με σιγουριά, αν στις 26 του μηνός θα έχουμε Κυβέρνηση, να σας πω κι εγώ πότε θα δείτε υδροπλάνα…».
Κατά συνέπεια, πρέπει πρώτα να υπάρξει κυβέρνηση και ο νέος υπουργός Μεταφορών να υπογράψει το σχέδιο πτήσεων για να «ανοίξει» ο δρόμος για να πετάξουν υδροπλάνα στην Πάτρα.
Μ’ αυτά και με τ’ άλλα, Υδροπλάνα θα δούμε από την επόμενη σαιζόν. Απ’ του χρόνου το καλοκαίρι ή έστω την Άνοιξη.
πηγη: ΑΧΑΪΚΗ ΠΟΛΙΤΕΙΑ