12.8 C
Aigio
Σάββατο, 23 Νοεμβρίου, 2024
spot_img

Η ΔΑΚΕ Καθηγητών για τις εκλογές

Τα τελευταία τέσσερα χρόνια, εξαιτίας της αδιαλλαξίας της προηγούμενης πολιτικής ηγεσίας, υπήρξε παντελής έλλειψη επικοινωνίας μεταξύ  της ΟΛΜΕ και του Υπουργείου Παιδείας. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα, όλα τα φλέγοντα ζητήματα, που απασχολούν τον κλάδο,  να παραμείνουν ανοιχτά. Η ΔΑΚΕ Καθηγητών Δ.Ε κατήγγειλε επανειλημμένα την πολιτική της τέως Υπουργού Παιδείας. Η στάση της ΔΑΚΕ  επιβραβεύτηκε από τον κλάδο, χαρίζοντας μας την πρώτη θέση σε σειρά εκλογικών αναμετρήσεων. Τώρα, όμως, έχει έρθει η στιγμή να εντείνουμε ακόμα περισσότερο τις προσπάθειές μας, για να επιλυθούν, επιτέλους, τα προβλήματα που ταλανίζουν τον κλάδο. Εν όψει των εκλογών για την ανάδειξη νέων Δ.Σ στις ΕΛΜΕ, η ΔΑΚΕ Καθηγητών Δ.Ε καταθέτει τις προτάσεις της προς τον κλάδο και ζητάει την υπερψήφισή της.

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ

Οι αυξήσεις που εξήγγειλε η κυβέρνηση από 01.01.2024 είναι εξαιρετικά μικρές, για να αντισταθμίσουν τις μισθολογικές απώλειες,  δεκατριών ετών, λόγω των μνημονιακών πολιτικών όλων των προηγούμενων κυβερνήσεων. Επιπροσθέτως, η έκρηξη της ακρίβειας στα καύσιμα, στο ηλεκτρικό ρεύμα και στα τρόφιμα υποβάθμισαν ακόμα περισσότερο το βιοτικό μας επίπεδο.

Απαιτούμε:

  • Αυξήσεις 10% στους μισθούς μας από 01.01.2024
  • Επαναφορά των δώρων Χριστουγέννων και Πάσχα καθώς και του επιδόματος αδείας (όπως ισχύει στον Ιδιωτικό Τομέα)
  • 24ωρη υπερωριακή αποζημίωση και εκτός έδρας για τους εκπαιδευτικούς που συνοδεύουν σχολικές εκδρομές
  • Αποζημίωση για όσους συναδέλφους μετακινούνται από σχολείο σε σχολείο και διανύουν μία εύλογα δικαιολογημένη απόσταση, είτε τα δύο σχολεία ανήκουν στον ίδιο Καλλικρατικό Δήμο, είτε όχι.

ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ

Οι καθηγητές αναγκάζονται να εργάζονται σε ένα όλο και περισσότερο εχθρικό περιβάλλον. Οι συγκρούσεις μεταξύ μαθητών μέσα στο σχολείο είναι καθημερινό φαινόμενο, ενώ τελευταία έχουμε συνεχή κρούσματα επιθέσεων μαθητών εναντίον καθηγητών. Επιπροσθέτως, γονείς και κηδεμόνες γίνονται ολοένα και πιοπροκλητικοί  στις απαιτήσεις τους και ενίοτε οδηγούν τους συναδέλφους στα δικαστήρια. Η προηγούμενη πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας δεν έπραξε τίποτα, για να προστατεύσει τους καθηγητές. Αντιθέτως, με μία σειρά από αμφιλεγόμενους  νόμους, διπλασίασε τη γραφειοκρατία στα σχολεία και πολλαπλασίασε το εργασιακό στρες που νιώθουν οι εκπαιδευτικοί. Ο καθηγητής σήμερα νιώθει μόνος και αβοήθητος.

Απαιτούμε:

  • Θέσπιση  Συνηγόρου του Εκπαιδευτικού. Ένας Συνήγορος ανά Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, που θα παρέχει νομικές συμβουλές και νομική κάλυψη στους εκπαιδευτικούς, όταν υφίστανται επίθεση κατά την  τέλεση των καθηκόντων τους.
  • Πάταξη της γραφειοκρατίας που ταλανίζει τα σχολεία. Σειρά γραφειοκρατικών εργασιών που γίνονται χειρόγραφα να διεκπεραιώνονται μόνο ηλεκτρονικά.
  • Αυστηροποίηση του πειθαρχικού ελέγχου των μαθητών. Επαναφορά του προηγούμενου θεσμικού πλαισίου (δικαίωμα τριών ημερών αποβολής στους μαθητές από τον Διευθυντή και έως πέντε μέρες από τον Σύλλογο).
  • Να δοθεί το δικαίωμα στον Σύλλογο να αποκλείει μαθητές από δράσεις-εκδρομές του σχολείου, για λόγους συνεχούς παραβατικής συμπεριφοράς.
  • Αναγνώριση της ιδιαιτερότητας του επαγγέλματος του εκπαιδευτικού.
  • Επαναφορά του διδακτικού ωραρίου στα προ μνημονίου επίπεδα. Ως πρώτη εφαρμογή δημιουργία νέας κατηγορίας συναδέλφων με τριάντα χρόνια και πάνω που θα έχουν 16 ώρες διδακτικό ωράριο.

ΝΕΟΔΙΟΡΙΣΤΟΙ -ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ-ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ

Οι Συνάδελφοι που διορίστηκαν το 2020 και το 2021 συμπληρώνουν τριετία και διετία αντίστοιχα στο Δημόσιο, χωρίς να έχουν μονιμοποιηθεί, όπως ρητά προβλέπεται από το θεσμικό πλαίσιο. Η εμμονή της προηγούμενης πολιτικής ηγεσίας στην εφαρμογή ενός πολύπλοκου γραφειοκρατικού συστήματος αξιολόγησης,  με σαφή αντιεκπαιδευτική κατεύθυνση,  οδήγησε σε αυτό το αποτέλεσμα. Για να μην προσβληθεί η παράνομη αυτή τακτική του Υπουργείου Παιδείας, δόθηκε  το δικαίωμα στους δόκιμους υπαλλήλους να γίνουν Διευθυντές Σχολικών Μονάδων. Έτσι έχουμε το παράδοξο,  δόκιμοι Δημόσιοι Υπάλληλοι να καλούνται ως Διευθυντές να αξιολογήσουν υφισταμένους τους, ενώ δεν έχει ολοκληρωθεί η αξιολόγηση τους για την μονιμοποίησή τους!!! Παράλληλα, παρά το σημαντικό αριθμό διορισμών,  τα κενά  είναι πολλά, λόγω της πολιτικής των μηδενικών διορισμών που ακολουθήθηκε από όλες τις προηγούμενες κυβερνήσεις.

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ:

  • Μονιμοποίηση των συναδέλφων που έχουν συμπληρώσει διετή δόκιμη προϋπηρεσία στην Εκπαίδευση
  • Αύξηση των Διορισμών, για να καλυφθούν επιτέλους τα κενά στην Εκπαίδευση
  • Πλήρη εργασιακά και οικονομικά δικαιώματα των αναπληρωτών συναδέλφων, που υπηρετούν στις εσχατιές της χώρας καλύπτοντας τις χρόνιες παθογένειες του συστήματος.

ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

                Η ΔΑΚΕ Καθηγητών Δ.Ε στηρίζει μία διαδικασία αυτοαξιολόγησης, με ξεκάθαρους εκπαιδευτικούς στόχους, και χωρίς τιμωρητικό χαρακτήρα. Για λόγους αρχής διαφοροποιηθήκαμε από τις υπόλοιπες παρατάξεις και καταθέσαμε την κατ’ αρχήν συμφωνία μας και επιφυλαχτήκαμε να τοποθετηθούμε κατά τη διαδικασία εφαρμογής της.

            Δυστυχώς, στην πορεία, με την εφαρμογή υπουργικών αποφάσεων,  διαπιστώθηκε ότι πρόκειται για ένα εξόχως γραφειοκρατικό σύστημα, που προσθέτει δυσβάσταχτο όγκο εργασίας, εξουθενώνοντας τον εκπαιδευτικό, χωρίς τελικά να επιτυγχάνει κανέναν εκπαιδευτικό στόχο.

Η ΔΑΚΕ Καθηγητών Δ.Ε απαιτεί  ένα σύστημα αυτοαξιολόγησης, που δε θα αποθεώνει τη γραφειοκρατία και θα θέτει ξεκάθαρους εκπαιδευτικούς στόχους.

ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

                Η ΔΑΚΕ Καθηγητών είναι η μοναδική παράταξη, που στηρίζει έμπρακτα την Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση και τη θεωρεί ισότιμη της Γενικής.

            Η Αριστερά, ιδεοληπτικά, είναι εναντίον της Τεχνικής Εκπαίδευσης. Ονειρεύεται ένα Ενιαίο 12χρονο σχολείο, στο οποίο θα διδάσκονται αποσπασματικά τεχνικές γνώσεις, ενώ η κύρια Τεχνική Εκπαίδευση θα μετατεθεί σε μεταλυκειακό επίπεδο. Οι παρατάξεις της Αριστεράς οφείλουν να πουν την αλήθεια στους εκπαιδευτικούς και να μην κρύβονται πίσω από ιδεολογήματα και υπεκφυγές.

Η ΔΑΚΕ Καθηγητών είναι η μοναδική παράταξη που πιστεύει

  • Σε μία αναβαθμισμένη Τεχνική – Επαγγελματική Εκπαίδευση, μέσα στη Λυκειακή Βαθμίδα.
  • Σε ένα Τεχνικό Λύκειο, ισότιμο του Γενικού.
  • Σε ένα Τεχνικό Σχολείο που θα δίνει πλήρη επαγγελματικά δικαιώματα στους αποφοίτους.
  • Στην καθιέρωση της μαθητείας σε όλους τους τομείς και τις ειδικότητες και για όλους τους μαθητές που το επιθυμούν.

ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ

Η σημερινή κυβέρνηση δεν ανέλαβε καμία ουσιαστική πρωτοβουλία για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών. Και όμως η επιμόρφωση θα έπρεπε να προηγηθεί της αυτοαξιολόγησης.

Θεωρούμε απαραίτητη την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, προκειμένου αυτοί να ανταποκριθούν στις σύγχρονες συνθήκες.

Για το σκοπό αυτό προτείνουμε την ίδρυση Σχολής Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών. Οι εκπαιδευτικοί που θα επιλέγονται, θα απαλλάσσονται από τα διδακτικά τους καθήκοντα. Επίσης, κρίνουμε απαραίτητο να αξιοποιηθούν οι σχετικοί κοινοτικοί πόροι.

ΤΡΑΠΕΖΑ ΘΕΜΑΤΩΝ

                Η ΔΑΚΕ Καθηγητών Δ.Ε είναι θετική στην Τράπεζα Θεμάτων με τις εξής προϋποθέσεις:

  • Να αποτελεί εργαλείο για τον εκπαιδευτικό στην προσπάθειά του να γίνει κατανοητό από τους μαθητές το γνωστικό αντικείμενο.
  • Να χρησιμοποιείται από τον καθηγητή της τάξης στις εξετάσεις, επιλέγοντας θέματα από αυτήν, λαμβάνοντας υπόψη το επίπεδο της τάξης,
  • Είμαστε αντίθετοι στον τρόπο εφαρμογής της, με την κλήρωση θεμάτων,     που δε λαμβάνει υπόψη της τις παραπάνω παραμέτρους.

ΔΙΔΑΚΤΕΑ ΥΛΗ

                Η διδακτέα ύλη σε όλες τις τάξεις του Λυκείου και ιδιαίτερα στη Γ΄ Λυκείου είναι ογκώδης. Το γεγονός αυτό, σε συνδυασμό με την Τράπεζα Θεμάτων, έχει «στραγγαλίσει»  τον Εκπαιδευτικό. Υπάρχει παντελής έλλειψη  χρόνου, για να καλλιεργηθούν άλλες δεξιότητες,  που είναι απαραίτητες στη  σύγχρονη  κοινωνία. Οι εκπαιδευτικοί κάνουν καθημερινά  αγώνα δρόμου, για να καλύψουν στοιχειωδώς την υπέρογκη ύλη.

Η ΔΑΚΕ Καθηγητών προτείνει:

•             Εξορθολογισμό της διδακτέας ύλης στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

•          Συγγραφή σύγχρονων διδακτικών εγχειριδίων κατανοητών στους μαθητές.

ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΙΚΑ

            Με τον νόμο Κατρούγκαλου επιβλήθηκαν απαράδεκτες αντιασφαλιστικές ρυθμίσεις, που προβλέπουν την  αύξηση των ορίων ηλικίας και τη μείωση των συντάξεων. Με τον νόμο Βρούτση υπήρξαν μερικές βελτιωτικές κινήσεις, οι οποίες όμως απέχουν πολύ από τις προσδοκίες των εκπαιδευτικών.

Είναι προφανές ότι καμία μέριμνα δεν ελήφθη για τους εκπαιδευτικούς, ούτε αναγνωρίστηκε η ιδιαιτερότητα του εκπαιδευτικού επαγγέλματος. Με τις ρυθμίσεις της κυβέρνησης  του ΣΥΡΙΖΑ 65χρονοι εκπαιδευτικοί καλούνται να διδάξουν τα εγγόνια τους.

Η ΔΑΚΕ Καθηγητών απαιτεί:

•          Αναγνώριση της ιδιαιτερότητας του εκπαιδευτικού επαγγέλματος.

•          Πλήρη σύνταξη στα 30 χρόνια υπηρεσίας και το 60ο έτος της ηλικίας.

•          Αξιοπρεπείς συντάξεις και  εφάπαξ για τους εκπαιδευτικούς.

Σχετικά άρθρα

- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img

Δείτε ακόμα